خبر خوش برای کامندان دولت

کد خبر: 934089

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به افزایش ۲۳ درصدی حقوق ۳.۵ میلیون نفر از کارمندان شاغل و بازنشسته دولت در سال ۹۸ گفت:ابهامات مصوبه مجلس برای افزایش حقوق‌ها در سال ۹۸ رفع شده است.

خبر خوش برای کامندان دولت

خبرگزاری تسنیم: حمیدرضا حاجی بابایی درباره افزایش حقوق کارمندان در سال جدید اظهار کرد: مشکلاتی در حوزه بودجه‌های کارگری، کشاورزی و کارمندی وجود داشت که با پیگیری نتایج خوبی حاصل شد.

وی افزود: در کشور ۵ میلیون نفر نیرو‌های شاغل و بازنشسته جزء کارکنان دولت هستند که بیش از ۴ میلیون نفر مشکل معیشتی دارند در زمینه افزایش حقوق در لایحه بودجه ۹۸ دولت طرحی را ارائه کرده بودکه پاسخگوی نیاز‌های این اقشار نبود و فاصله طبقاتی افزایش می‌یافت.

افزایش ۲۳ درصدی حقوق ۳.۵ میلیون نفر از کارمندان

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت:، اما با مصوبه مجلس حداقل ۳.۵ میلیون نفر از کارکنان شاغل و بازنشسته مشمول افزایش بیش از ۲۳.۱ درصد است.

حاجی بابایی تاکید کرد: براساس این مصوبه حداقل حقوق ۴۳ درصد افزایش خواهد داشت به این صورت که همه کارکنان و بازنشستگان دولت مشمول هم ۱۰ درصد و هم ۴۰۰ هزار تومان می‌شوند.

عضو کمیسیون بودجه مجلس گفت: ابهاماتی در این مصوبه بود که مجلس این ابهامات را رفع کرد و به دولت برای اجرا ابلاغ شده است.

افزایش ۶۰ درصدی پایین‌ترین حقوق بازنشستگان

وی افزود: همه ۲ میلیون و ۵۰ هزار نفر بازنشستگان مشمول همسان‌سازی هستند که اعتبار همسان‌سازی ۴۵۰۰ میلیارد تومان در بودجه ۹۸ پبش‌بینی شده است، با اعمال این قانون میانگین ۱۸۰ هزار تومان علاوه بر افزایش سنواتی برای بازنشستگان خواهیم داشت به عبارتی افزایش حقوق بازنشستگان در بودجه ۹۸ پایین‌ترین حقوق حدود ۶۰ درصد خواهد بود.

حاجی بابایی گفت: در مصوبات بودجه ۹۸ نوع نگاه مجلس یک نگاه تحولی بود دولت و مجلس برای پرداخت‌ها هماهنگی لازم را دارند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها