معافیت جدید برای سفر اتباع عراقی به ایران

کد خبر: 934122

هیات وزیران با تصویب مصوبه ای، وزارت امور خارجه را مجاز کرد که اتباع عراقی را که به ایران سفر می‌کنند، به شرط عمل متقابل از سوی کشور عراق، از پرداخت روادید معاف کند.

معافیت جدید برای سفر اتباع عراقی به ایران

باشگاه خبرنگاران: هیات وزیران با تصویب مصوبه ای، وزارت امور خارجه را مجاز کرد که اتباع عراقی را که به ایران سفر می‌کنند، به شرط عمل متقابل از سوی کشور عراق، از پرداخت روادید معاف کند.

اسحاق جهانگیری در نامه‌ای به وزارت امورخارجه نوشت: هیات وزیران در جلسه یازده فروردین ۹۸ به پیشنهاد وزارت امورخارجه و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد که این وزارتخانه مجاز است اتباع عراقی را در سفر به ایران از پرداخت هزینه‌های روادید به شرط عمل متقابل کشور عراق معاف کند.

البته پیش از این، جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق در بیانیه‌ای مشترک پس از مذاکرات هیات‌های دو کشور در جریان سفر دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به طور رسمی، رایگان شدن روادید بین دو کشور را تایید و اعلام کردند، بر این اساس شورای وزیران عراق روز سه شنبه هفتم فروردین ۹۸ رایگان شدن روادید ورود شهروندان ایرانی به این کشور را تصویب کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها