نماینده‌هایی که ویدئوهاشان جنجال آفرید

کد خبر: 934298

اگر بگوییم شبکه‌های اجتماعی انقلابی از اطلاع رسانی ایجاد کرده‌اند بیراه نگفته‌ایم انقلابی که البته در طول یک سال گذشته برای نمایندگان مجلس بیشتر ملموس بوده است چراکه کوچکترین رفتارهایشان در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شد و حجم زیادی از واکنش‌ها را به دنبال داشت. حال به جای مرور آنها نظر حاشیه‌سازان را درباره آنچه برای آنها رخ داد را پرسیدیم.

نماینده‌هایی که ویدئوهاشان جنجال آفرید

خبرآنلاین: ویدئو پشت ویدئو و حاشیه‌سازی پشت حاشیه‌سازی؛ این حکایت خبرهایی بود که در یک سال گذشته گاهی از سوی ساکنان ساختمان هرمی میدان بهارستان به گوش می‌رسید. از سخنرانی‌های جنجالی گرفته تا درگیری‌های لفظی؛ گوشی‌های هوشمند و شبکه‌های مجازی هم که به هیچ‌کدام رحم نکرد تا جایی که هر حاشیه‌ای رقم می‌خورد بلافاصله واکنشی از سوی نماینده درباره آنچه اتفاق افتاده بود شکل می‌گرفت. با پایان سال ۹۷ به سراغ برخی از آنها رفتیم تا از حاشیه‌ای که برایشان ایجاد شد بپرسیم و اتفاقاتی برایشان رخ داد.

دعوای گمرک و دردسر نماینده سراوان

تنها ۳۹ ثانیه بود اما تبدیل به یکی از جنجالی‌ترین ویدئوها شد. فیلمی که حکایت از درگیری لفظی میان نماینده سراوان و مامور گمرک داشت. ۲۵ آذر ماه ۹۷ بود ویدئو درگیری نماینده سروان با مامور گمرک منتشر شد و به ساعت نکشید که تمام فضای مجازی را پر کرد.چند ساعت بعد ویدیویی دیگر منتشر شد و در آن دورازهی به شرح ماوقع می‌پردازد. او عنوان می‌کند آنچه رخ داده بود یک دعوایی در حدود ۴۵ دقیقه بود که تنها بخشی از آن که با ترفندهای کامپیوتری دست‌کاری شده بود، منتشر می‌شود. البته آنچه بعد از انتشار ویدیوی واکنش دورازهی به این اتفاق باعث شد عکس‌العمل‌ها در فضای مجازی شدت و حدت بیشتری پیدا کند وصل کردن این موضوع به مسائل قومی و مذهبی بود. هنوز سر و صداها بر سر این دو فیلم فروکش نکرده بود که انتشار ویدیویی دیگر آن هم از درون جلسه غیرعلنی مجلس موجب شد آتش زیر خاکستر بحث‌های اخیر دوباره شعله‌ور شود. در این ویدیو دورازهی پشت تریبون قرار گرفته و خطاب به نمایندگان می‌گوید: «اگر این موضوع امروز پیگیری نشود فردا نوبت شما خواهد بود.» او ادامه می‌دهد: «من کوتاه نمی‌آیم؛ اگر وزیر استیضاح نشود و مامور هتاک و مسوول حراست عزل نشوند استعفا خواهم داد. گچ و تخته دانشگاه منتظر من خواهد بود.» علی لاریجانی هم که ریاست مجلس را به عهده دارد در این بخش از فیلم عنوان می‌کند: «این کلیپ را چه کسی داده؟ شوخی نیست. پیگیری می‌کنیم تا برخورد جدی با او بشود»

چند هفته بعد از انتشار این فیلم نمایتده وقتی خواست بدون آنکه دوباره به سرخط حواشی مجلس تبدیل شود از بین خبرگاران عبور کند اعلام کرد سرما خورده است و نمی‌تواند صحبت کند اما این حربه خوبی برای رها شدن نبود و یک لحظه خود را در محاصره خبرنگاران دید؛ سوال اول همانا و آغاز بگو مگو همان.

با گذشت چند ماه و به قول معروف افتادن آب‌ها از آسیاب دوباره به سراغ او رفتیم که از حواشی و تاثیرات این اتفاق بر زندگی سیاسی اش بگوید اما گویا هنوز ترس آن روزها در وجودش موج می‌زند برای همین تا صحبت گفت و گو به میان آمد گفت من مصاحبه نمی‌کنم.

خط و نشان نماینده برای رای دادن

هنوز جنجال ویدئو نماینده سراوان فروکش نکرده بود که ویدئویی دیگر این‌بار از سوی نماینده شبستر در فضای مجازی دست به دست می‌شد. معصومه آقاپور در این ویدئو می‌گوید:«کسانی که رأی نداده‌اند، حق شکایت ندارند و اگر صدایشان در بیاید خودم آنها را خفه خواهم کرد!»

او درباره این جنجال به خبرآنلاین گفت: اولا اینکه کل سخنرانی پخش نشده بود و نکته دیگر آنکه شخصی از حاضرین بلند شد و گفت ما در انتخابات مشارکت نمی‌کنیم و رای نمی‌دهیم من هم پاسخ دادم باید همه مردم باید شرکت کنند اما او دوباره در جواب به من گفت من مشارکت نمی‌کنم و هر چیزی هم بخواهم به دفترت می‌آیم و از تو می‌گیرم اینجا من پاسخ دادم تو به دفتر من بیایی من خفه‌ات می‌کنم باید مشارکت کنی. البته ما بیشترین مشارکت در انتخابات را داشتیم. او درباره واکنش‌های بعد از انتشار این ویدئو نیز گفت بعد از این ویدئو مشکلی برای من به وجود نیامد.

مقبره پدر نماینده امام‌زاده شد

یک عکس بود از ضریح و بارگاهی که نمونه‌اش را در هر شهر و روستای دیگری دیده‌ایم برای همین در نگاه اول چندان جلب توجه نمی‌کرد اما این عکس یک تفاوت با دیگر امامزاده‌ها داشت. تفاوتش در این بود که این فرزند این امام‌زاده نماینده گرمی از توابع استان اردبیل در مجلس دهم است. میرحمایت میرزاده در این رابطه به خبرآنلاین می گوید: این موضوع ربطی به من ندارد و باید از مردم پرسید چرا آنجا را تبدیل به امامزاده کرده اند و نذورات می آورند. او می‌گوید این امامزاده باعثث شد تا عمران و آبادی در آن شهر ایجاد شود. او در پاسخ به این سوال که این عمران و آبادی به دنبال خود گرانی زمین و سو استفاده‌های دیگر را می‌تواند در پی داشته باشد گفت: حوزه انتخابیه بنده شهرستانی است که مسافرخانه ندارد و این تنها جایی است که مسافران می توانند در آنجا رایگان اقامت کنند. حوزه انتخابیه من متاسفانه هیچ سرویس بهداشتی برای افرادی که وارد شهر یا از آن میخواهند خارج شوند ندارد. این تنها مکانی است که برای آن سرویس بهداشتی ساخته شده است و مردم شب و روز می توانند از آن استفاده کنند. کجای این موضوع ایراد دارد من نمی دانم. این موضوع هیچ ربطی به بنده و نماینده هم ندارد.شما از مردم بپرسید چرا نذر می اندازند. او که از سوالات کلافه شده بود گفت: من چکار کنم مسلمان؟ بروید از مردم بپرسید. اصلا چرا این همه پول در زیارتگاه ها می ریزند همه را ببرند در مناطق محروم هزینه کنند.»

خادمی و خلایق هرچه لایق

هدایت الله خادمی نماینده مردم ایذه و باغملک از جمله نمایندگان حاشیه‌ساز است. او که مدتی حقوق میلیونی‌اش مسئله‌ساز شده بود حالا انتشار ویدئویی از او که در پاسخ به انتقادات یک زن درباره وضعیت سرویس‌های بهداشتی از جمله خلایق هرچه لایق استفاده می‌کند حاشیه ساز می‌شود.

وقتی از او درباره این ماجرا پرسیدیم به خبرآنلاین گفت: از وضعیت ۵۰ سال است انتقال آب بین حوزه ها ممنوع شده است اما خبرهایش هنوز به ایران نرسیده است. ما در جایی زندگی می‌کنیم حدود ۲۰۰ الی ۳۰۰ کیلومتر آب کارون از شهر عبور می‌کند اما آب خوردن نداریم ما در آن روز که اتفاقا مسابقات قهرمانی کاراته در شهر ایذه بود رفتیم تا از روستاها بازدید کنیم. به اصرار برخی از اطرافیان خواستیم تا بازدیدی هم از این بازی‌ها داشته باشیم. همین‌که رفتیم یک خانمی تا من را دید گفت خادمی آمد دوربین‌هایتان را روشن کنید. ما هم گفتیم می‌خواهید فیلم بگیرید و بفروشید خب بگیرید. همان زمان گفت چرا دست‌شویی‌ها به این صورت است و بعد گفت شما که نمی‌توانید یک دستشویی درست کنید اصلا چرا میزبان شدید و ... این خانم همچنان می‌گفت ما هم همه حواسمان این بود که این رئیس فدراسیون ورزش را ببینیم تا برویم که یکباره این خانم گفت این وضعیتی که درست کردید برای حیوانات خوب است. من یک چند ثانیه‌ای با خود کلنجار رفتم و گفتم حال که ما دولت به ما نرسیده است و اینچنین شدیم و به منطقه آنها خوب رسیده است و با این وضعیت بچه‌های ما مجبورند هر روز از این مکان استفاده کنند چطور باید جواب می‌دادم؟! گفتم وقتی ادبیات شما این است وضعیت ما همین است خلایق هرچه لایق. من چیز بدی هم نگفتم این جمله خلایق هرچه لایق جمله قرآن است.

او در پاسخ به این سوال که در قرآن از کلمه حمار استفاده شده اما به نظر نمی‌رسد بتوان از آن در هر جایی استفاده کرد: بله حرف شما درست است اما این وضعیت ما الان متناسب با آلمانی‌ها است یا متناسب با خودمان است؟ وقتی این ادبیاتی است که این خانم به کار می‌برد معلوم است که وضعیت ما برگرفته از رفتار خودمان است. من از شما می‌پرسم اگر یک فردی به شهر شما بیاید بگوید جایی که شما زندگی می‌کنید جای نگهداری از حیوانات است خب معلوم است که تحمل نمی‌کنید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها