طرح مجلس برای تعویق زمان برگزاری آزمون‌های دانشگاه‌ها

کد خبر: 935063

نشست علنی صبح امروز مجلس دقایقی قبل به ریاست علی لاریجانی آغاز شد.

طرح مجلس برای تعویق زمان برگزاری آزمون‌های دانشگاه‌ها

سرویس سیاسی فردا: نشست علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی دقایقی قبل به ریاست علی لاریجانی آغاز شد.

نشست علنی صبح امروز خانه ملت دقایقی قبل به ریاست علی لاریجانی آغاز شد.

این جلسه در حالی آغاز شد که اکثریت نمایندگان در این نشست حضور داشتند.

ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی درباره طرح اصلاح قانون انتخابات (استانی شدن انتخابات) در دستور کار صحن علنی امروز پارلمان قرار دارد.

خجسته: تروریست اعلام کردن سپاه، آسایش را از آمریکایی‌ها در منطقه سلب خواهد کرد

نماینده مردم همدان در مجلس با تاکید بر اینکه تحریم دفاعی و تروریست اعلام کردن سپاه آسایش را از نیرو‌های نظامی آمریکا در منطقه سلب خواهد کرد افزود: دستگاه دیپلماسی کشور و مجلس شورای اسلامی با هماهنگی و حفظ منافع کشور اقدامات خصمانه آمریکا را بدون پاسخ نخواهد گذاشت.

امیر خجسته نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی ، موضع گیری وزیر امور خارجه ایران در برابر اقدام ناشیانه و مضحک آمریکا را قابل تقدیر دانست و گفت: دولت آمریکا به خوبی می‌داند در برابر جمهوری اسلامی در منطقه قدرت چندانی ندارد و برای خوش رقصی در برابر رژیم صهیونیستی و آغاز جدید برنامه سو استفاده مالی از عربستان سعودی و شاه سلمان با این اقدام مضحک و قرار دادن نام سپاه پاسداران در لیست تروریستی سعی بر کاهش بار روانی شکست خود در منطقه و جبران این فشار را دارد. وی با اشاره به دیدارش با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران افزود: در قانون مصوب مجلس بر حمایت ویژه از سپاه پاسداران تاکید شده و از مجموعه نیرو‌های نظامی و اطلاعاتی آمریکا به عنوان حامیان گروه‌های تروریستی و نام بسیاری از اشخاص آمریکایی را در فهرست تحریم ثبت و انتشار داد. نماینده مردم همدان در مجلس با تاکید بر اینکه تحریم دفاعی و تروریست اعلام کردن سپاه آسایش را از نیرو‌های نظامی آمریکا در منطقه سلب خواهد کرد افزود: دستگاه دیپلماسی کشور و مجلس شورای اسلامی با هماهنگی و حفظ منافع کشور اقدامات خصمانه آمریکا را بدون پاسخ نخواهد گذاشت.

اعلام انزجار نمایندگان مسیحی، یهودی و زرتشتی مجلس از اقدام آمریکا علیه سپاه پاسداران

نمایندگان پیروان ادیان یهودی، مسیحی و زرئشتی در مجلس شورای اسلامی با صدور بیانیه‌ای عنوان کردند که اقدام رئیس‌جمهور آمریکا به عنوان یک جیره‌خوار صهیونیسم بین‌الملل علیه سپاه پاسداران موجب خشم موحدان عالم شده است.

به گزارش فارس، نماینده‌های پیروان ادیان یهودی، مسیحی (ارامنه)، آشوری و کلدانی و زرتشتی، در مجلس شورای اسلامی با صدور بیانیه‌ای عنوان کردند که اقدام خصمانه رئیس‌جمهور آمریکا علیه سپاه پاسداران چیزی جز دشمنی با ملت ایران نیست که متن این بیانیه با این شرح است:

تصمیمات اخیر رئیس‌جمهور آمریکا، یعنی یکی از جیره‌خوارترین عوامل استکبار صهیونیسم جهانی علیه معنوی‌ترین و مردمی‌ترین نیروی انقلابی جهان سبب خشم موحدین جهان گردیده است.

اعلام رسمی خصومت استکبار نسبت به این نهاد مردمی، در شرایطی که تمام امکانات آن در اختیار آسیب‌دیدگان سیل قرار گرفته، نشانه‌ای جز دشمنی رژیم آمریکا با تمام ملت ایران نیست.

ما ایرانیان موحد به پیروی از پدر معنوی موحدان جهان حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، از تمامی موحدان جهان دعوت می‌کنیم که در راستای صیانت از اعتقادات توحیدی خود و حمایت از ارزش‌های الهی در دفاع از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران مراتب انزجار خود را از تصمیمات استکبار و صهیونیسم را هرچه رساتر اعلام کرده و به حمایت از سپاه عزیز اقدام کنند.

یوناتن بت کلیا، نماینده آشوریان و کلدانیان

اسفندیار اختیاری، نماینده زرتشتیان

ژرژیک آبرامیان، نماینده مسیحیان ارامنی جنوب کشور

سیامک مره‌صدق، نماینده کلیمیان

کارن خانلری، نماینده مسیحیان ارامنی شمال کشور

نامه نمایندگان مجلس به رهبر معظم انقلاب برای مقابله با اقدامات آمریکا

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی از ارسال نامه نمایندگان به رهبر معظم انقلاب اسلامی با موضوع مقابله با اقدامات نابخردانه امریکا علیه ایران خبر داد.

به گزارش فارس، احمد امیر ابادی فراهانی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی از ارسال نامه نمایندگان به رهبر معظم انقلاب اسلامی با موضوع مقابله با اقدامات نابخردانه امریکا علیه ایران خبر داد و گفت: تاکنون این نامه به امضا ۱۸۸ نفر از نمایندگان رسیده است.

متن این نامه به این شرح است:

بسمه تعالی

رهبر معظم انقلاب اسلامی

حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای

با سلام و احترام، حضرتعالی در فرمایشات ارزشمندتان در جوار مرقد حضرت رضا (ع) در ارتباط با عدم تصمیمات قانونی مجلس شورای اسلامی در مورد اقدامات دولت آمریکا انتقاد فرمودید، به جان و دل این انتقاد را پذیرفته و ان را وارد میدانیم و متعهد شدیم فرزندان شما در مجلس شورای اسلامی جبران این نقصان را کرده و تصمیمات قانونی در خور شان ملت انقلابی ایران اسلامی را خواهد گرفت.

تاکنون این نامه به امضا ۱۸۸ نفر از نمایندگان رسیده است.

دهقانی: سپاه همانند خار در چشم آمریکا است

عضو فراکسیون مستقلان ولایی مجلس گفت: آمریکا از سپاه شکست‌های زیادی خورده و سپاه همانند خار در چشم این کشور است.

به گزارش فارس، کمال دهقانی فیروزآبادی در جلسه علنی امروز (سه شنبه) پارلمان، اظهارد اشت: دخالت آمریکا در ایران تاریخ طولانی دارد و همواره آمریکا در فعالیت‌های ایران دخالت کرده و پس از گذشت زمان به این دخالت‌ها اعتراف کرده است.

وی با بیان اینکه کینه آمریکایی‌ها از ایران از زمان پیروزی انقلاب جمهوری اسلامی شکل گرفته است، گفت: این کینه به این دلیل بوده که شعار جمهوری اسلامی ایران استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است و امام خمینی (ره) شعار اصلی انقلاب را مقابله با سلطه آمریکا و دیکتاتوری و همچنین استقلال قرار دادند.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس با تاکید بر اینکه کینه آمریکا از سپاه از زمان جنگ تحمیلی تمام عیار ۸ ساله علیه ایران آغاز شده است، ادامه داد: آمریکا ۲۵ سال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در امور ایران دخالت و با کودتا حکومت مصدق را سرنگون کرد و در زمان جنگ تحمیلی به صدام کمک کرد و سپس این فرد را از بین برد.

دهقانی فیروزآبادی اظهار داشت: ایران در ابتدای پیروزی انقلاب با یک موجود وحشی به نام «صدام» رو به رو شد و با آن مقابله کرد در حالی که آمریکا و حکومت‌های مرتجع منطقه همانند عربستان و کویت از حکومت صدام حمایت کردند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پایتخت آمریکا در اسرائیل بوده و آمریکایی‌ها ابزاری در دست نتانیاهو و رژیم صهیونیستی هستند، تصریح کرد: آمریکایی‌ها شعار لیبرال دموکراسی را سر داده و عضو شورای امنیت سازمان ملل هستند، اما قطعنامه‌های خود را نقض می‌کنند، اما ایران در برابر اقدامات آمریکایی‌ها مسیر عقلانیت را پیش گرفته و از این مقاومت سربلند و سرافراز بیرون می‌آید.

وی با اشاره به اینکه آمریکا و غرب تروریست‌ها را در غرب و شرق کشور ایجاد کردند که از دل آن القاعده به وجود آمد، افزود: در واقع آمریکایی‌ها با این اقدام مار در آستین پرورش می‌دادند که حادثه ۱۱ سپتامبر و منفجر کردن برج‌های دوقلو از جمله اقدامات این گروه‌های دست پرورده آمریکا بود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه در زمان هدف قرار گرفتن حکومت قانونی سوریه توسط داعش آمریکایی‌ها و اطرافیانش از داعش حمایت کردند، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در برابر سوریه منطق درستی را پیش برد و رهبری از تمامیت ارضی سوریه و حکومت قانونی آن حمایت کرده و نیرو‌های قدس و مسلح به یاری سوری‌ها رفته و از حکومت قانونی این کشور حمایت کردند که آمریکا در این مورد نیز آرام آرام متوجه اشتباه خود در حمایت از داعش شد.

دهقانی فیروزآبادی با اشاره به اینکه آمریکا از سپاه شکست‌های زیادی خورده و سپاه همانند خار در چشم این کشور است، افزود: آمریکا همیشه مسیر غلط را رفته و ایران راه درست را طی کرده است.

وی تاکید کرد: انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس، خروج از برجام و سایر معاهدات بین المللی و متصل کردن بلندی‌های جولان به رژیم صهیونیستی از اشتباهات خطرناک آمریکا است.

طرح تعویق زمان برگزاری آزمون‌های دانشگاه‌ها در سال ۹۸ به هیأت رئیسه تقدیم شد

عضو کمیسیون آموزش مجلس از تقدیم طرح دو فوریتی تعویق آزمون‌های سراسری دانشگاه‌های کشور در سال ۹۸ به هیأت رئیسه مجلس خبر داد.

قاسم احمدی لاشکی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: به دلیل سیل اخیر در کشور، طرح دو فوریتی تعویق زمان برگزاری کلیه آزمون‌های سراسری سال ۱۳۹۸ دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور که سازمان سنجش برگزار می‌کند، اعم از وزارت علوم و تحقیقات و وزارت بهداشت امروز به هیأت رئیسه مجلس تقدیم شد.

وی افزود: براساس این طرح، کلیه آزمون‌های سراسری دانشگاه‌ها در سال ۹۸ به بعد از ۱۵ خرداد ۹۸ موکول می‌شود.

عضو کمیسیون آموزش مجلس ادامه داد: این طرح دوفوریتی به امضای ۱۲۵ نماینده مجلس شورای اسلامی رسیده است.

لاهوتی طی تذکری: آمریکایی‌ها فراموش کرده‌اند که عامل اصلی تروریست خودشان هستند

نماینده مردم لنگرود در مجلس گفت:: آمریکایی‌ها با این اقدامات نمی‌توانند جنایاتی که در ۱۸ هزار شهید ترور به ایران تحمیل کردند را فراموش کنند، همچنین حادثه سرنگونی هواپیمای مسافربری ایران در آسمان را از اذهان پاک کنند.

به گزارش فارس، مهرداد بائوج لاهوتی در نشست علنی امروز (سه شنبه) پارلمان با استناد به اصل ۱۵۰ قانون اساسی در اخطاری، گفت: براساس این اصل سپاه حافظ دستاورد‌های انقلاب اسلامی معرفی شده و باید از این دستاورد‌ها صیانت کند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکایی‌ها فراموش کرده اند که عامل اصلی تروریست خودشان هستند، افزود: آمریکایی‌ها با این اقدامات نمی‌توانند جنایاتی که در ۱۸ هزار شهید ترور به ایران تحمیل کردند را فراموش کنند، همچنین حادثه سرنگونی هواپیمای مسافربری ایران در آسمان را از اذهان پاک کنند.

وی با اشاره به تصویب قانون نقض حقوق بشر و اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در سال ۶۹، ادامه داد: از کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درخواست می‌شود که بند به بند قانونی که در سال ۶۹ تصویب شده را بررسی کرده و گزارش بند‌هایی که اجرا شده را به مجلس ارائه دهند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی از رئیس مجلس درخواست کرد که دستورکار جلسه امروز را به موضوع اقدام آمریکا در قرار دادن سپاه در لیست نیرو‌های تروریستی تغییر دهد.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این اخطار تصریح کرد: با توجه به اینکه بحث تروریستی خواندن سپاه مهم است از هر فراکسیون ۲ نفر می‌توانند در این باره صحبت کنند.

تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری ماشین سازی تبریز در مجلس کلید خورد نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری شرکت ماشین سازی تبریز و املاک مربوطه و همچنین شرکت آذر چلیک از سوی سازمان خصوصی سازی موافقت کردند. به گزارش مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز با ۱۳۲ رأی موافق، ۲۱ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۷ نماینده حاضر در جلسه با تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری شرکت ماشین سازی تبریز و املاک مربوطه و شرکت آذر چلیک توسط سازمان خصوصی سازی موافقت کردند. محور‌های این تحقیق و تفحص به شرح زیر است: ۱- بررسی نحوه تأمین مالی خریدار و همچنین بررسی تعهدات خریدار در حین و یا پس از واگذاری. ۲- بررسی نحوه ارزیابی، قیمت گذاری و واگذاری. ۳- بررسی چگونگی احراز صلاحیت و اهلیت خریدار ۴- بررسی نحوه اجرای قانون در خصوص نگهداری کارکنان شرکت ۵- بررسی قوانین و مقررات در خصوص ثبت سفارش‌ها، واردات و صادرات شرکت. ۶- بررسی چگونگی و نحوه تخصیص ارز به شرکت و تعهدات بانکی در ادامه جلسه سید کاظم دلخوش طی تذکری شفاهی، اظهار داشت: روز گذشته مجلس تحقیق و تفحص از سازمان خصوصی سازی را بررسی کرد و موضوع تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری ماشین سازی تبریز هم در ذیل تحقیق و تفحص تصویب شده روز گذشته قابل بررسی است. وی تاکید کرد: هر تحقیق و تفحص هزینه زیادی برای مجلس دارد و باید تحقیق و تفحص از ماشین سازی تبریز با تحقیق و تفحص از سازمان خصوصی سازی ادغام شود. مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه را برعهده داشت در پاسخ به این تذکر پس از تصویب تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری ماشین سازی تبریز، گفت: تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری ماشین سازی تبریز با تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان خصوصی سازی ادغام می‌شود.

طرح سه فوریتی مجلس برای اقدام متقابل علیه اقدام خصمانه آمریکا عضو هیأت رئیسه مجلس از تهیه طرح طرح سه فوریتی مجلس برای اقدام متقابل علیه اقدام خصمانه آمریکا خبر داد. احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم و عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، از تهیه طرح سه فوریتی مجلس خبر داد و اظهار داشت: قبلا فراکسیون نمایندگان ولایی طرح دو فوریتی در محکومیت اقدامات خصمانه آمریکا تهیه کرده بود. وی افزود: در این طرح دو فوریتی دولت آمریکا را حامی تروریست و نیرو‌های فرماندهی مرکزی آمریکا را تروریست و پایگاه‌هایی که در منطقه دارند را به عنوان پایگاه‌های تروریستی می‌شناسیم. وی ادامه داد: در طرح سه فوریتی نیز ما این حق را به نیرو‌های مسلح تمام کشور‌های دنیا به ویژه ارتش‌های آزادیبخش و جهادی دادیم تا در برخورد با نیرو‌های نظامی، امنیتی و اطلاعاتی، ایالات متحده و در غرب آسیا اقدام متقابل نظامی کنند. وی ادامه داد: همچنین طی این طرح سه فوریتی، در صورت دستگیری این افراد، آن‌ها را جهت محاکمه به جمهوری اسلامی ایران تحویل دهند. وی همچنین خاطرنشان کرد: این طرح سه فوریتی از سوی فراکسیون امید تهیه شده است که به امضای دویستن و چند نماینده رسیده است و طرح دو فوریتی نیز توسط فراکسیون نمایندگان ولایی تهیه شده و هر دو طرح به بیش از دویست امضا رسیده است بنابراین احتمالا این دو طرح ادغام شوند.
متن کامل طرح تقویت جایگاه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در برابر آمریکا مجلس شورای اسلامی طی طرح دو فوریتی بر تقویت جایگاه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در برابر آمریکا تاکید کرده است. به گزارش فارس، فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی طی طرح دو فوریتی بر تقویت جایگاه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در برابر آمریکا تاکید کرده است. متن کامل این طرح که به امضای بیش از ۲۰۰ نماینده مجلس شورای اسلامی رسیده به شرح زیر است: مقدمه (دلایل توجیهی): با توجه به این‌که مطابق اقرار رییس جمهور آمریکا، رژیم این کشور خود ایجاد کننده داعش و مسئول جنایات تروریستی این گروه خونریز در غرب آسیاست و از آنجا که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که نقش بی‌بدیلی در شکست داعش و دیگر گروه‌های تروریستی تکفیری را در منطقه غرب آسیا ایفا کرده است توسط رییس جمهور آمریکا به عنوان نیروی تروریستی معرفی شده است و این تصمیم سردمداران کاخ سفید در معرفی نیروی نظامی رسمی یک کشور در عرصه بین‌الملل با همه قواعد حقوقی و اخلاقی در تعارض است و جمهوری اسلامی ایران مطابق قواعد حقوق بین‌الملل حق اقدام متقابل در برابر این اقدام خصمانه و غیرقانونی رییس جمهور آمریکا را دارد لذا طرح ذیل با قید دو فوریت تقدیم نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی می‌شود: ماده واحده: به منظور اقدام متقابل در برابر تصمیمات و اقدامات ایالات متحده آمریکا در تضعیف صلح و ثبات منطقه‌ای و بین‌المللی و از آنجا که این رژیم برخلاف اصول مسلم حقوق بین‌المللی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را که به عنوان نیروی رسمی نظامی کشور ایران شناخته می‌شود به عنوان نیروی تروریستی معرفی نموده است به موجب این قانون کلیه نیرو‌های نظامی امنیتی و اطلاعاتی ایالات متحده آمریکا که در غرب آسیا فعالیت می‌کنند و کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی که به نمایندگی از آن‌ها در منطقه غرب آسیا و … فعالیت می‌کنند تروریست اعلام می‌شوند و هرگونه کمک مالی، فنی، آموزشی، خدماتی و تدارکاتی و غیر آن به این دسته از نیرو‌ها از نظر این قانون معاونت در اقدامات تروریستی به حساب می‌آید. ۱_ دولت جمهوری اسلامی ایران براساس این قانون و نیرو‌های مسلح پس از اذن رهبری موظفند در چارچوب مصوبات شورای عالی امنیت ملی عندالزوم در برابر اقدامات تروریستی نیرو‌های آمریکایی و سایر نیرو‌های تروریستی مذکور در این قانون که در منطقه غرب آسیا و … فعالیت می‌کنند و منافع جمهوری اسلامی ایران را به مخاطره می‌اندازند اقدامات متقابل و قاطع به عمل آورند. ۲_ دولت جمهوری اسلامی ایران براساس این قانون و نیرو‌های مسلح پس از اذن رهبری موظفند در زمان لازم به گونه‌ای عمل کنند که نیرو‌های آمریکایی و سایر تروریست‌ها نتوانند از توان و امکانات موجود علیه منافع جمهوری اسلامی ایران استفاده کنند. ۳_ دولت جمهوری اسلامی ایران موظف است با استفاده از ظرفیت‌های حقوقی و سیاسی و دیپلماتیک خود بهره‌مندی نیرو‌های آمریکایی و سایر نیرو‌های تروریستی موضوع این قانون را از تاسیسات، تجهیزات، منابع مالی و دیگر کمک‌های احتمالی کشور‌های منطقه به حداقل ممکن برساند. ۴_ دولت جمهوری اسلامی ایران موظف است از طریق مراودات دوجانبه و چندجانبه با کشور‌ها و رایزنی با مجامع و نهاد‌ها و سازمان‌های بین‌المللی از حداکثر توان خود برای بی‌اثر کردن اقدام آمریکا در معرفی نیروی رسمی نظامی ایران به عنوان گروه تروریستی استفاده کند.

صحن پارلمان سبزپوش شد/همه نمایندگان امروز «سپاهی» شدند

نمایندگان مجلس صبح امروز در نشست علنی پارلمان در حمایت از سپاه و محکومیت اقدام خصمانه آمریکا علیه این نهاد نظامی، لباس سپاهی بر تن کرده‌اند.

به گزارش فارس، صحن علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی با حضور اکثریت وکلای ملت و به ریاست علی لاریجانی آغاز شد.

در این جلسه نمایندگان ضمن محکومیت اقدام خصمانه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی لباس سبز سپاهی را بر تن کردند.

مجلس با طنین «مرگ بر آمریکا» اقدام خصمانه آمریکا علیه ایران را محکوم کرد

نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز پارلمان با سر دادن شعار مرگ بر آمریکا ، در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اقدام خصمانه آمریکا علیه جمهوری اسلامی را محکوم کردند.

به گزارش فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ابتدای صحن علنی امروز (سه‌شنبه) پارلمان پس از خواندن سرود جمهوری اسلامی ایران، ضمن سر دادن شعار مرگ بر آمریکا انزجار خود را از استکبار جهانی و آمریکا اعلام کردند.

نمایندگان همچنین اقدام خصمانه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را محکوم و از سپاه پاسداران حمایت کردند.

تشکیل یک کمیسیون جدید در مجلس سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس از تشکیل کمیسیونی درباره آسیب‌های اجتماعی در مجلس خبر داد.

به گزارش تسنیم، حجت الاسلام حسن نوروزی سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قرار است کمیسیونی درباره آسیب‌های اجتماعی در مجلس تشکیل شود، گفت: این کمیسیون متشکل از اعضای کمیسیون‌های بهداشت و درمان کمیسیون، شورا‌ها و امور داخلی، اجتماعی، فرهنگی و همچنین کمیسیون قضایی و حقوقی خواهد بود.

وی با بیان اینکه ۷ تن از اعضای کمیسیون قضایی در کمیسیون مذکور عضویت دارند، افزود: محمدجواد فتحی، حسین رضازاده، محمدعلی پورمختار، روح‌الله حضرت‌پور، آبراهامیان، جلیل رحیمی جهان آبادی و همچنین بنده از سوی اعضای کمیسیون برای عضویت در کمیسیون مذکور انتخاب شدیم.

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس تصریح کرد: در این جلسه موضوعات مربوط به آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق، حاشیه‌نشینی و اعتیاد و ... به صورت تخصصی بررسی و راه‌کار‌های برای حل آن‌ها ارائه می‌شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها