آیت الله نوری همدانی: سقوط آل سعود نزدیک است

کد خبر: 937995

آیت الله نوری همدانی عنوان کرد: مدعیان دروغین حقوق بشر و سازمان‌های بی خاصیت بین‌المللی با سکوت مرگبار خود حاشیه امنی برای خاندان سعودی دست نشانده صهیونیست ایجاد نمودند، اما بدانند سقوط ال سعود نزدیک است.

آیت الله نوری همدانی: سقوط آل سعود نزدیک است

خبرگزاری ایسنا: این مرجع جهان تشیع در ابتدای درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، اظهار کرد: رژیم قبیله‌ای آل سعود، رژیمی است که به شیوه عصر جاهلیت به حکومت رسیده و بدتر از آن مشغول حکمرانی است.

وی در ادامه جنایت اخیر این رژیم را در به شهادت رساندن عده‌ای از علما و جوانان را وحشیانه و دردناک توصیف کرد.

این مرجع تقلید سکوت مدعیان دروغین حقوق بشر و سازمان‌های بی خاصیت بین‌المللی را نوعی ذلت برشمرد و این سکوت را باعث ایجاد حاشیه امن برای این خاندان دست نشانده صهیونیست دانست.

نوری همدانی با اشاره به تحریکات جنگ‌طلبانه آمریکا و اسرائیل در منطقه گفت: آمریکا و اسرائیل و کشورهای اروپایی با فروش اسلحه آتش جنگ را توسط این خاندان جاهل در منطقه شعله‌ور کردند و صدها زن و کودک را در یمن می‌کشند؛ اما سعودی و اربابان آن بدانند که با این کشتار نه تنها دوام نخواهند داشت بلکه زمینه سقوط خود را نیز فراهم خواهند کرد.

وی در پایان تمام جنایات این خاندان نامشروع و آدم کش، خصوصاً کشتار اخیر را محکوم کرد.

آیت الله نوری همدانی: سقوط آل سعود نزدیک است

انتقاد آیت‌الله مکارم‌ از ‌اعدام‌های اخیر در عربستان

مرجع تقلید شیعیان با انتقاد از سکوت محافل بین‌المللی در برابر جنایات اعدام‌های اخیر گفت: اگر یک نفر از اینان در ایران بود دادشان در می‌آمد ولی در برابر قتل ۳۷ نفر سکوت عجیبی گرفته‌اند .

آیت‌الله مکارم شیرازی صبح امروز در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم، با اشاره به شهادت تعدادی از مسلمانان در عربستان اظهار داشت: چند نفر از مسلمان به‌ویژه شیعیان خالص در عربستان بدون هیچ محاکمه و دلیل خاصی به دست رژیم آل سعود به طرز بی‌رحمانه به شهادت رسیده‌اند که این گوشه‌ای از جنایت این رژیم منحوس ضد بشری است.

وی با بیان اینکه این جنایات‌ها دارای سابقه بوده و در کتاب‌های وهابیت نیز مبنای آنان بر کشتن انسان‌هاست، ابراز کرد: آنان کاری به شیعیان و غیر شیعیان نداشته و به علت زیارت قبور بزرگان و قربانی کردن برای خداوند برای حل مشکلات و امثال آن، انسان‌ها را مستحق کشتن و محکوم به قتل می‌دانند.

مرجع تقلید شیعیان خاطرنشان کرد: اخیراً قتل در عربستان در کنار جنبه‌های مذهبی جنبه‌های سیاسی هم پیداکرده است و هرکسی را که احتمال مخالفت با این رژیم منحوس را بدهند به قتل می‌رسانند.

وی با انتقاد از سکوت محافل بین‌المللی در برابر این جنایات تصریح کرد: اگر یک نفر از اینان در ایران بود دادشان در می‌آمد ولی در برابر قتل ۳۷ نفر سکوت عجیبی گرفته‌اند و صدایی از آنان درنمی‌آید.

استاد برجسته حوزه علمیه عربستان را به‌مانند گاوی شیرده برای آمریکاییان دانست و افزود: اگر گاو شیرده و با منفعتی لگدی هم بزند نباید کاری کرده و باید حفظش کرد چراکه منفعتش بیشتر است.

وی ادامه داد: آمریکاییان به‌عنوان بردگان پول‌های کثیف چشمان خود را در برابر این جنایت بسته‌اند و حتی توجیه هم می‌کنند و می‌گویند این رژیم تشخیص داد و این افراد مستحق اعدام بوده‌اند.

آیت‌الله مکارم شیرازی در پایان این اقدام رژیم آل سعود را شدیداً محکوم کرد.

آیت الله نوری همدانی: سقوط آل سعود نزدیک است

اعدام مسلمانان مظلوم عربستان برای جوامع بین المللی ننگ و ذلت است

یکی از مراجع تقلید ضمن محکوم کردن اقدام دولت سعودی علیه مسلمانان عربستان گفت: شهادت جمعی از جوانان عربستانی به دست آل سعود،‌ برای جوامع بین المللی و جمعیت‌های دفاع از حقوق بشر ننگ و عار و ذلت است. اعدام مسلمانان مظلوم عربستان برای جوامع بین المللی ننگ و ذلت است

آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی با صدرو پیامی اقدام دولت سعودی در اعدام کردن تعدادی از مسلمانان عربستان را محکوم کرد.

در پیام این مرجع تقلید آمده است: با کمال تأثر و تأسف اطلاع یافتیم رژیم سفاک حاکم بر حجاز جنایت بسیار وحشتناکی را انجام داد که در تاریخ سیاه این حکومت ظالم سابقه ندارد؛ شهادت جمعی از جوانان بی گناه و مظلوم به دست سفاکان عربستان اگرچه برای آن شهیدان فوز و سعادت و افتخار است، اما برای جوامع بین المللی و جمعیت‌های دفاع از حقوق بشر ننگ و عار و ذلت می‌باشد. چرا دولت‌های اسلامی در این حادثه وحشیانه سکوت اختیار کرده و به ندای مظلومیت آنان پاسخ مثبت نمی‌دهند؟

در ادامه این پیام آمده است: وظیفه ما این است در هرجای جهان که به انسان‌های بیگناه ستم وارد می‌شود اظهار تأثر و تأسف نماییم و ظالمین را محکوم نماییم ولی الان مشاهده می‌شود که مسلمانان و دولت‌های اسلامی و سایر ملل جهان آنطور که باید این جنایات را محکوم نمی‌کنند و وظیفه انسانی خود را فراموش نموده‌اند و بلکه با سکوت خود دست این خونخواران را باز نگه داشته که به ظلم و ستم خود ادامه دهند.

اینجانب با تسلیت و تبریک به خانواده‌های معظم شهدا، از خداوند متعال صبر جمیل و اجر جزیل برای آنان مسئلت دارم. ان شاء الله شهدای آنان با شهیدان بدر و احد محشور شوند. پایان ستم ظالمین را از درگاه ذات لایزال الهی خواهانم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها