چرا ظریف نامه روحانی به پوتین را شخصا به روسیه برد؟

کد خبر: 939378

وزیر خارجه کشورمان در دیدار با همتای روسش نامه حسن روحانی به ولادیمیر پوتین را به لاوروف تحویل داد.

چرا ظریف نامه روحانی به پوتین را شخصا به روسیه برد؟

خبرگزاری ایسنا: دکتر محمد جواد ظریف و سرگئی لاورف وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه ظهر امروز در مسکو دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار در خصوص ابعاد مختلف روابط و همکاری ‌های دو جانبه در حوزه های سیاسی، اقتصادی، انرژی هسته ای، نفت و گاز، حمل و نقل، کشاورزی، فرهنگی و گردشگری، و نیز مهمترین مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله افغانستان، یمن، سوریه، ونزوئلا و لیبی گفت‌وگو و تبادل نظر شد.

آخرین تحولات مربوط به برجام و بررسی جزئیات اقدام ایران برای مقابله با نقض برجام توسط آمریکا و برآورده نشدن خواسته‌های ایران از دیگر محورهای مهم گفت‌وگو و رایزنی دو مقام بود.

در این دیدار نامه دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران خطاب به ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه تسلیم وزیر خارجه این کشور شد.

واکنش لاوروف به نامه روحانی: نامه را به دقت بررسی می کنیم وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با همتای ایرانی خود گفت که نامه رییس جمهوری ایران را دریافت کرده ایم و آن را مورد بررسی دقیق قرار میدهیم

سرگئی لاوروف روز چهارشنبه در دیدار با محمد جواد ظریف که در محل ساختمان ضیافت های رسمی وزارت خارجه روسیه درحال برگزاری است، گفت: ما احترام زیادی برای صبر ایران قایل هستیم وی با بیان اینکه نامه رئیس جمهوری ایران را دریافت کرده ایم، اظهار داشت: دیدار امروز فرصت خوبی برای گفت و گو در باره این نامه و سند است. لاوروف خاطرنشان کرد: ما پایبندی جمهوری اسلامی ایران به توافقات به دست آمده و قطعنامه شورای امنیت را ارج می نهیم و در بیانیه امروز تهران نیز بر آن تاکید شد. وزیر خارجه روسیه خاطرنشان کرد: سفر امروز فرصت خوبی برای تبادل نظر، گسترش ارتباطات اقتصادی و فرهنگی و سایر حوزه های دو کشور و البته در خصوص سوریه و کوشش ها و هماهنگی های دو کشور در قالب فرمت آستانه خواهد بود که در خصوص انها نیز گفت و گو خواهیم کرد. رئیس جمهوری اسلامی ایران امروز نامه ای را به روسای کشورهای باقی مانده در برجام شامل روسیه، فرانسه، انگلیس، چین و آلمان ارسال کرد. حسن روحانی در این نامه اقدامات جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به عهدشکنی آمریکا و اقدامات خلاف قوانین بین المللی این کشور را تشریح و خاطرنشان کرده است که کشورهای باقی مانده در برجام شصت روز فرصت دارند به تعهدات خود در برجام عمل کنند.

لاوروف: آمریکا مقصر وضعیت بوجود آمده پیرامون برجام است وزیر امور خارجه روسیه در آغاز دیدار خود با "ظریف" اعلام کرد که وضعیت پیچیده بوجود آمده پیرامون برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) به‌خاطر برخوردهای غیرمسئولانه آمریکاست که از اجرای تعهدات خویش در این باره خودداری کرده است.

به گزارش خبرگزاری «نووستی»، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه در آغاز مذاکرات با "محمدجواد ظریف" همتای ایرانی خود در مسکو اعلام کرد که وضعیت پیچیده بوجود آمده پیرامون برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) به‌خاطر برخوردهای غیرمسئولانه ایالات متحده آمریکاست.

لاوروف گفت: «آنطور که من درک می‌کنم، ما بعنوان اصلی ترین مسئله باید وضعیت غیرقابل قبول بوجود آمده در رابطه با برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را بررسی کنیم. وضعیتی که به خاطر برخوردهای غیرمسئولانه ایالات متحده بسیار پیچیده شده است، چرا که آنها از اجرای تعهدات خویش در چارچوب این توافقنامه مهم بین المللی که توسط قطعنامه مناسبی از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد هم تقویت شده بود خودداری کردند.»

پیش از این "حسن روحانی" رئیس جمهوری ایران امروز اعلام کرد که تهران در پیام‌هایی برای سفرای انگلیس، فرانسه، آلمان، چین و روسیه، آنها را از تصمیم خود درباره توقف اجرای برخی تعهدات خود در چارچوب توافقنامه هسته‌ای، مطلع کرده است. روحانی همچنین یادآور شد که به کشورهای اروپایی 60 روز برای مذاکره در این زمینه فرصت داده شده است.

دیدار وزرای خارجه روسیه و ایران دیدار وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و روسیه هم اکنون در مسکو در حال برگزاری است.

دیدار و گفتگوی محمدجواد ظریف و سرگئی لاوروف وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و روسیه هم اکنون در مسکو در حال برگزاری است.

چرا ظریف نامه روحانی به پوتین را شخصا به روسیه برد؟

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها