واکنش نماینده مجلس به قیمت خرما در بازار

کد خبر: 940809

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با اشاره به نوسانات قیمت خرما، گفت: قیمت خرما کاهش یافته و به ۲۷ هزار تومان رسیده است که البته این عدد منطقی نیست اما به نسبت گذشته این رقم کاهش یافته است.

واکنش نماینده مجلس به قیمت خرما در بازار

خبرگزاری فارس: بهروز نعمتی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در بیست و چهارمین جلسه ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی، اظهار داشت: جلسات ستاد به صورت منظم در هفته یکبار تشکیل می‌شود، اما کارگروه‌ها در هفته چند روز جلسه دارند و موضوعات را بررسی می کند.

وی افزود: یکسری نوساناتی را در بازار شاهد بودیم که واقعی نبودند. با توجه به التهاب بازار، ستاد واقعیات را به جامعه ارائه می کند. همچنین دو هفته پیش قیمت ۱۶ هزار تومانی پیاز را شاهد بودیم که امروز این قیمت کاهش یافته است.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس بیان کرد: خوشبختانه ستاد کار خود را به خوبی انجام می‌دهد و با همه بازار و تولید کنندگان در ارتباط است تا واقعیات را به خوبی برای مردم انعکاس دهد.

نعمتی خاطرنشان کرد: در جلسه امروز درباره مسکن و افزایش اجاره مسکن صحبت هایی شد و قرار بر این شد تا اطلاع رسانی واحدی در این باره صورت بگیرد و با صاحبان سایت هایی که قیمت های کاذب را برای ایجاد شایعه در جامعه منتشر می کنند، به جدیت مقابله شود.

وی گفت: از مردم درخواست می‌کنیم تا به هر رسانه‌ای اعتماد نکنند و تنها اخبار رسانه‌های معتبر و سایت‌های دولتی، اصناف و امور صنفی را مد نظر قرار دهند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با اشاره به قیمت برنج، عنوان کرد: قیمت برنج در فضای مجازی به صورت تصنعی با بهای ۲۵ هزار تومان شایعه می شود که واقعی نیست‌؛ البته من قیمت ۲۱ هزار تومان را شنیده‌ام.

نعمتی تصریح کرد: از مردم درخواست می‌کنم تا خبرهای ناکجاآباد را رصد نکنند و رسانه ها با انتشار این اخبار نادرست به ایجاد شایعه نپردازند.

وی با اشاره به حقوق افزایش حقوق کارکنان دولت، گفت: روز گذشته در هیئت رئیسه مجلس جلسه داشتیم و افزایش ۴۰۰ هزار تومان حقوق کارمندان عدد ثابتی است که به حقوق همه کارکنان اضافه می‌شود؛ اما برای کارگران بستگی به توافق شورای عالی کارگران با کارگزاران دارد. همچنین موضوع یک تا ۱۰ درصدی هم قرار بر این شد تا مورد بررسی قرار بگیرد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با اشاره به قیمت خرما، عنوان کرد: قیمت خرما کاهش یافته و به ۲۷ هزار تومان رسیده است که البته این عدد منطقی نیست اما به نسبت گذشته این رقم کاهش یافته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما باید به سمت و سویی برویم تا اخبار از سوی سازمان هایی که دارای شناسنامه هستند، رصد شوند.

عرضه خرما با قیمت ۲۵ هزارتومان در مناطق ۲۲ گانه تهران

رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: در بم قیمت خرمای مضافتی ۲۲۵۰۰ تومان بود که این خرما امروز در مناطق ۲۲ گانه تهران به قیمت ۲۵ هزار تومان عرضه می شود. عباس تابش رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، اظهار داشت: برای موضوع خرما از بهمن ماه سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان هشدارهای لازم را به سازمان تامین کنندگان اعلام کرد که قیمت‌ها افزایش می یابد و آن را متعادل کنند؛ آنها هم قول دادند که قیمت ها را برای مصرف کننده متعادل کرده و برای مردم عرضه کنند.

وی با بیان اینکه در کرمان و بوشهر حضور داشتم، افزود: در بم قیمت خرمای مضافتی ۲۲۵۰۰ تومان بود که این خرما امروز در مناطق ۲۲ گانه تهران به قیمت ۲۵ هزار تومان عرضه می شود.

رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان خاطرنشان کرد: در بوشهر و کرمان شرکت هایی بودند که عدم اعلام موجودی داشتند و در نهایت متوجه احتکار شدیم که سریعا در حال فرستادن پرونده ها به تعزیرات هستیم.

تابش با اشاره به موضوع نوسان قیمت شکر، تصریح کرد: از مهرماه سال گذشته سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان هشدارهای لازم را به لحاظ وظیفه نظارتی که داشت، اعلام کرد تا شاهد گران شدن و اختلال در بازار شکر نباشیم. خوشبختانه واردات شکر آغاز شده است و مشکلات رفع خواهد شد. در بحث شکر شاهد احتکارهایی بودیم که با آنها مقابله کردیم.

وی گفت: برخی واحدها بر اساس معیارهای تعزیراتی و صنفی متاسفانه کاهش عرضه را داشتند و یا کالاها را گران عرضه می کردند که این موضوعات پیگیری شد.

رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان افزود: سرعت واردات خوب است و ما پیگیری‌های لازم را داریم تا هرچه سریعتر مشکلات حل شود.

تابش با اشاره به موضوع برنج عنوان کرد: برنج داخلی توسط سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان قیمت‌گذاری شد و این قیمت از سوی سازمان ها در حال آنالیز است که در آینده نزدیک نتیجه آنالیزشان را برایمان ارائه خواهند کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها