پاسخ بن علوی درباره وساطت مسقط میان تهران و واشنگتن

کد خبر: 941233

وزیر خارجه عمان با اشاره به اینکه کشورش برای کاهش تنش میان آمریکا و ایران تلاش می‌کند، وساطت مسقط میان تهران و واشنگتن را نه تکذیب و نه تایید کرد.

پاسخ بن علوی درباره وساطت مسقط میان تهران و واشنگتن

خبرگزاری ایسنا: روزنامه الشرق الاوسط اعلام کرد که یوسف بن علوی، وزیر خارجه عمان در گفتگو با نشریه المجله گفته است: ما برای کاهش تنش میان آمریکا و ایران تلاش می‌کنیم، زیرا اگر جنگی رخ دهد به تمام دنیا آسیب می‌رساند.

وی افزود: دو طرف ایرانی و آمریکایی خطر وقوع جنگ را خیلی بیشتر درک می‌کنند.

براساس گزارش این روزنامه بن علوی میانجیگری مسقط میان تهران و واشنگتن را نه تأیید و نه تکذیب کرده است، اما گفته است که این کشور با کمک طرف‌های دیگر برای کاهش تنش میان ایران و آمریکا تلاش می‌کند و تماس‌های زیادی در این رابطه وجود دارد.

وزیر خارجه عمان همچنین از جامعه بین المللی خواست تا برای ممانعت از وقوع جنگ تلاش کند.

به گزارش ایسنا، یوسف بن علوی، وزیر امور خارجه عمان بعدازظهر دوشنبه گذشته وارد تهران شد و با محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و در خصوص روابط دو جانبه و مهمترین مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی گفتگو و تبادل نظر کرد.

یوسف بن علوی پس از سفرش به تهران در مصاحبه‌ای با بی بی سی عربی با بیان اینکه آنطور که فکر می‌کنید ما نقش میانجی بین کشور ایران و آمریکا نداریم، اظهار کرد: ما از وضعیت فعلی به شدت نگران هستیم و فکر می‌کنیم که با کمک دیگران می‌توانیم تنش فعلی در منطقه را مهار کنیم. در عین حال فکر می‌کنیم دو طرف یعنی ایرانی‌ها و آمریکایی‌ها هر دوی آن‌ها با دوستانشان متوجه شده‌اند که تنش فعلی ممکن است به فاجعه منجر شود و البته شاید هم به توافق ختم شود. همه می‌دانند که اگر اوضاع بدتر شود بقیه دنیا نیز ضرر می‌کنند و ابعاد آن قابل اندازه‌گیری نیست. یک جرقه در این ارتباط کافی است.

بن علوی خاطرنشان کرد: ایران و آمریکا هر دو از نظر نظامی و فرماندهی این توان را دارند که مانع این وضعیت شوند. در ۴۰ سال اخیر این را نشان داده‌اند. در خلیج فارس هم نیروی دریایی ایران و هم آمریکا خیلی خوب و کامل تثبیت شده‌اند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها