شکایت مجلس از دولت درباره ارز کالا‌های اساسی

کد خبر: 941444

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از روش مجلس برای تخصیص ۱۴ میلیارد دلار جهت تأمین کالا‌های اساسی، گفت: از دولت به دیوان محاسبات شکایت کرده‌ایم تا وضعیت روشن و مشخص شود که ۱۴ میلیارد دلار کجا هزینه شده است.

شکایت مجلس از دولت درباره ارز کالا‌های اساسی

خبرگزاری تسنیم: محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبه مجلس درباره تخصیص ۱۴ میلیارد دلار برای تأمین کالا‌های اساسی، گفت: طبق مصوبه مجلس در چارچوب بودجه ۹۷، مقرر شد که ۱۴ میلیارد دلار برای تأمین کالا‌های اساسی در اختیار دولت قرار گیرد، اما مشخص نیست که دولت این میزان ارز را در کجا هزینه کرده است.

وی با تأکید بر اینکه دولت باید پاسخ‌گوی تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای تأمین کالا‌های اساسی باشد، اظهار داشت: طبق شواهد موجود به دلیل نبود نظارت مستمر و جامع از سوی دولت شاهد هستیم که برخی ارز دولتی و حتی نیمایی را برای مصارف دیگری از قبیل غذای حیوانات، مواد بهداشتی غیر ضروری و دیگر موارد هزینه کرده‌اند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه دولت باید نظارت بیشتری بر موارد مصرف ارز‌های دولتی داشته باشد، تصریح کرد: روش مجلس در تخصیص ۱۴ میلیارد دلار برای تأمین کالا‌های اساسی به دولت مناسب نبود و به نوعی چک سفید امضا به دولت داده شد، زیرا موارد و نحوه مصرف طبق این قانون مشخص نیست و دولت هر کجا دلش بخواهد می‌تواند آن را هزینه کند.

پورابراهیمی ادامه داد: روش مجلس برای اجازه به دولت در جهت تخصیص ۱۴ میلیارد دلار برای تأمین کالا‌های اساسی باعث شد تا شاهد وضعیت امروز در بازار کالا‌های اساسی باشیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به نارسایی‌هایی که در تخصیص ارز برای کالا‌های اساسی از سوی دولت ایجاد شده، بابت این موضوع از دولت به دیوان محاسبات شکایت کرده‌ایم تا وضعیت روشن و مشخص شود که ۱۴ میلیارد دلار کجا هزینه شده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها