بررسی تحولات منطقه در کمیسیون امنیت/اسیدپاشی مفسد فی‌الارض قلمداد می‌شود

کد خبر: 941526

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مباحث مطرح شده در جلسه امروز این کمیسیون درباره موضوع فلسطین و تحولات منطقه‌ای را تشریح کرد.

بررسی تحولات منطقه در کمیسیون امنیت/اسیدپاشی مفسد فی‌الارض قلمداد می‌شود

سرویس سیاسی فردا: اخبار مجلس؛ سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مباحث مطرح شده در جلسه امروز این کمیسیون درباره موضوع فلسطین و تحولات منطقه‌ای را تشریح کرد.

علی نجفی خوشرودی با اشاره به نشست عصر امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اظهار داشت: نشست کمیسیون با حضور سفیر فلسطین در جمهوری اسلامی ایران و نمایندگان جنبش حماس و جنبش جهاد اسلامی، نمایندگان ارگان‌های ذیربط برگزار شد و طی آن آخرین وضعیت فلسطین و تحولات منطقه‌ای مرتبط مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

وی ادامه داد: سفیر فلسطین در این جلسه اظهار داشت که وحدت، تنها راه پیش روی ماست و ایران قدرت بزرگ منطقه‌ای است و هدف برخی پروژه‌ها از جمله برگزاری برخی کنفرانس‌ها، ضربه زدن به ایران است تا بتوانند موجودیت مصنوعی رژیم اسرائیل را حذف کنند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: نماینده جنبش حماس هم تصریح کرد که موضوع قدس، عنوان وحدت جهان اسلام است و بانیان کنفرانس اقتصادی در بحرین (اوایل تیر ماه سال جاری) در راستای معامله قرن، اگر خسته شدند، ما خسته نشدیم.

نجفی خوشرودی بیان کرد: نماینده جنبش جهاد اسلامی هم با اشاره به پروژه مشترک ترامپ و نتانیاهو تاکید کرد که به پیروزی نهایی نزدیک شدیم و ملت فلسطین صد سال مقاومت کرد و ایران پایگاه اصلی مقاومت است.

وی در ادامه افزود: در ادامه تعدادی از اعضای کمیسیون امنیت ملی دیدگاه‌ها و تحلیل‌های خود را پیرامون موضوع فوق الذکر ارائه کردند.

نجفی خوشرودی گفت: اهمیت روز جهانی قدس در سال جاری، ضرورت همبستگی جهان اسلام برای مقابله با محو کردن موضوع فلسطین، ممکن نبودن و مخالفت با فروش سرزمینی در مقابل پول، ارتباط فشارهای آمریکا بر ایران با حمایت از فلسطین از اهم محورهای مطروحه در این جلسه بود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین تاکید شد که توطئه‌های مختلف علیه ملت فلسطین طی چند دهه تاکنون به جایی نرسید و در کنفرانس بحرین به جایی نخواهد رسید و در آستانه روز قدس همسویی موضوعی بین موضوع ایران و فلسطین قابل توجه بوده و بخشی از راهبرد کلانی است که برای ایجاد فشار و تفرقه در جهان اسلام دنبال می‌شود

جلسه کمیسیون عمران با وزیر راه و شهرسازی درباره مدیریت بازار مسکن

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از برگزاری جلسه مشترک بین کمیسیون عمران مجلس و وزرات راه و شهرسازی برای بررسی اقدامات انجام شده به منظور مدیریت بازار مسکن خبر داد.

سید احسن علوی در گفت‌وگو با ایسنا خانه ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون عمران مجلس بیان کرد: جلسه امروز کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در محل وزارتخانه راه و شهرسازی و به وزیر و معاونان وی برگزار شد.

وی در ادامه با اشاره به تاکید وزیر راه و شهرسازی بر ضرورت افزایش تولید مسکن در کشور تصریح کرد: آقای اسلامی در این نشست اعلام کردند که وزارت راه و شهرسازی به دنبال ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکن در کشور بوده و فاز نخست این طرح در شهرهای جدید در حال اجرا است.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس در ادامه تاکید کرد: وزیر راه و شهرسازی در نشست امروز اعلام کرد که لایحه مالیات بر عایدی سرمایه به زودی از سوی دولت به مجلس ارسال می‌شود تا عملا بازارهای مهم اقتصادی با ابزارهای مالیاتی ساماندهی شود. در ادامه وزیر راه و شهرسازی گزارشی از روند افزایش قیمت مسکن و چالش‌های پیش روی این بازار در کشور ارائه کرد.

وی در پایان گفت: در ادامه نیز اعضای کمیسیون عمران مجلس توضیحاتی را درباره وضعیت بحرانی بازار مسکن و عملکرد وزارت راه و شهرسازی ارائه کردند.

بررسی احکام حقوقی شاغلان و بازنشستگان توسط دیوان محاسبات/اصلاح احکام حقوقی دانشجومعلمان

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: مقرر شد دیوان محاسبات اشکالاتی که در لایه‌های مختلف احکام حقوق‌بگیران وجود دارد را بررسی کند.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: با پیگیری‌هایی که انجام شد برای رفع اشکال اضافه شدن حقوق شاغلان و بازنشستگان، جلسه‌ای با حضور آقای حاج‌بابایی، قاضی‌زاده هاشمی، یوسف‌نژاد و بنده، با حضور مرکز پژوهش‌های مجلس، دیوان محاسبات و سازمان امور استخدامی برگزار شد؛ البته عضو غائب این جلسه سازمان برنامه و بودجه بود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: پس از بحث‌ها و بررسی‌ها مشخص شد که نیت و مقصود نمایندگان این بوده که 400 هزار تومان به هر فرد حقوق‌بگیر و بازنشته افزوده شود که این کار باید از طریق اعمال ضریب و به همه هم تا سقف 10 درصد با تشخیص دولت افزوده شود.

وی تصریح کرد: آن‌چه مسلم است اکنون رخ داده، بخش عمده‌ای از افرادی که دریافتی و حقوقشان بالا بوده، بیشتر از سقف 10 درصد افزایش حقوق داشته‌اند و برای برخی به 18 درصد نیز می‌رسد که این خلاف قانون مصوبه مجلس است.

حاجی‌دلیگانی بیان داشت: در طول مذاکرات مشخص شد که مشکل دیگری که در خصوص بازنشستگان وجود دارد این است که علاوه بر 400 هزارتومان به علاوه آن 10 درصد به حقوق آن‌ها افزوده شود، موضوع متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان نیز باید جداگانه اعمال می‌شده که در برخی افراد، طوری اعمال شده که وی اطلاع ندارد چه میزان از این افزایش متعلق به افزایش حقوق و چه میزان متعلق به متناسب‌سازی است.

نماینده مردم شاهین‌شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در نهایت نتیجه جلسه این بود که معاونت قوانین مجلس این موضوع را بررسی کند، چرا که دولت ادعا می‌کند از قانون دیگری که مجلس نام نبرده ولی در قانون برنامه بوده و در بودجه هم تحت ردیف 158 وجود داشته استفاده کرده است و این نحوه توزیع حقوق را انجام داده‌ام.

وی اظهار داشت: همچنین مقرر شد دیوان محاسبات اشکالاتی که در لایه‌های مختلف احکام حقوق‌بگیران وجود دارد را بررسی کند.

حاجی‌دلیگانی در پایان خاطرنشان کرد: مشکل حقوقی دانشجو معلمان برطرف شده و احکام آن‌ها به زودی اصلاح خواهد شد.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس: اصلاح حقوق دانشجو معلمان ابلاغ شد حاجی بابایی گفت: حداقل حقوق ۱۵۶۳۰۰۰۰ ریال است که با توجه به قوانین موجود دانشجو معلمان نیز مشمول این قانون می‌شوند.

حمیدرضا حاجی بابایی گفت: به دنبال پیگیری‌های صورت گرفته از طریق سازمان امور استخدامی کشور و دیوان محاسبات و قائم مقام سازمان مدیریت وبرنامه ریزی کشور مبنی بر اعمال حداقل حقوق برای دانشجو معلمان، این دستورالعمل به وزارت آموزش وپرورش ابلاغ شد.

وی در تبیین موضوع گفت: حداقل حقوق ۱۵۶۳۰۰۰۰ ریال است که با توجه به قوانین موجود دانشجو معلمان نیز مشمول این قانون می‌شوند.

رئیس فراکسیون فرهنگیان بیان داشت: وزارت آموزش وپرورش دانشجو معلمان را مشمول این قانون نمیدانست که با قوانین وادله‌ای که ارائه شد مجاب شده ومقرر شد پس از استعلام از سازمان امور اداری و استخدامی کشور نسبت به صدور احکام دانشجو معلمان اقدام نماید.

وی افزود: به دنبال اعلام موافقت وزارت آموزش وپرورش، برای تسریع در صدور احکام دانشجو معلمان موضوع را شخصا از طریق سازمان امور اداری واستخدامی کشور پیگیری کردم که خوشبختانه امروز این حکم به وزارت آموزش وپرورش ابلاغ شد.

حاجی بابایی تصریح کرد: وزارت آموزش وپرورش مکلف است بر اساس ابلاغیه سازمان امور استخدامی کشور در اسرع وقت نسبت به صدور احکام حقوقی دانشجو معلمان اقدام نماید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها