آخرین اخبار از وضعیت افزایش حقوق کارمندان

کد خبر: 943373

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی یکی از اهداف مجلس برای افزایش ۴۰۰ هزار تومانی حقوق کارمندان در سالجاری را کاهش سطح فاصله طبقاتی دانست و گفت: متأسفانه دولت مصوبه مجلس در این باره را اجرا نکرده است.

آخرین اخبار از وضعیت افزایش حقوق کارمندان

خبرگزاری تسنیم: محسن بیگلری عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اجرا نکردن مصوبه مجلس از سوی دولت برای افزایش ۴۰۰ هزار تومانی حقوق کارمندان دولت به روش پلکانی، گفت: متأسفانه دولت این مصوبه مجلس را اجرا نکرده که بار‌ها تذکراتی به آن‌ها داده‌ایم.

وی با بیان اینکه دولت باید مصوبه مجلس درباره افزایش حقوق کارمندان را اجرا کند، اظهار داشت: نرخ تورم به بالای ۴۰ درصد رسیده، اما میزان افزایش حقوق‌ها با توجه به منابع موجود کمتر از ۳۰ درصد بوده که دولت حتی تخمین میزان را هم اجرا و اِعمال نکرده است.

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اضافه کرد: در جلسات متعددی که با برخی مدیران سازمان برنامه و بودجه داشتیم، به برخی اختلاف‌نظر‌ها و روش‌های نادرستی که در اجرای مصوبه مجلس برای افزایش حقوق‌ها داشته‌اند، اذعان کردند.

بیگلری تصریح کرد: هدف مجلس از افزایش ۴۰۰ هزار تومانی حقوق کارمندان، کاهش سطح فاصله طبقاتی و نیز کمک به بهبود وضعیت معیشت کم‌درآمد‌ها بوده است، اما با روشی که دولت در اجرای این مصوبه داشته، در عمل افزایش حقوقی با توجه به نرخ تورم ایجاد نشده است.

وی درباره آخرین وضعیت افزایش حقوق کارمندان دولت در سالجاری و نتایج پیگیری‌های مجلس، گفت: اضافه کرد: اختلاف‌نظر مجلس و دولت درباره میزان افزایش حقوق‌ها به دیوان محاسبات ارجاع شده است.

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پایان خاطرنشان کرد: قرار است دیوان محاسبات نتایج بررسی‌ها درباره افزایش حقوق کارمندان دولت را به مجلس اعلام کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها