اخبار مجلس/ مشمولان قانون اعاده اموال نامشروع مشخص شدند

کد خبر: 944658

جلسه علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی لحظاتی پیش به ریاست مسعود پزشکیان آغاز شد.

اخبار مجلس/ مشمولان قانون اعاده اموال نامشروع مشخص شدند

سرویس سیاسی فردا: سیصد و سی و هفتمین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی، صبح امروز (یکشنبه ۲ تیر) دقایقی پیش به ریاست مسعود پزشکیان، نایب رئیس اول قوه‌مقننه و با حضور ۱۹۴ تن از نمایندگان آغاز شد.

عضو هیئت رئیسه مجلس دستورکار جلسه علنی را به شرح ذیل قرائت کرد:

**گزارش کمیسیون آموزش در مورد حادثه واژگونی اتوبوس در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات

**رسیدگی به ایرادات شورای نگهبان به طرح حمایت از مرمت و احیای بافت‌های تاریخی و فرهنگی

**بررسی لایحه تمدید مدت اجرای آزمایشی قانون ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد

**بررسی طرح الحاق موادی به قانون اجرای اصل ۴۹ قانون اساسی

**بررسی طرح افزایش ظرفیت پالایشگاه‌های میعانات گازی و نفت خام با استفاده از سرمایه گذاری مردمی

**رسیدگی به لایحه موافقت نامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه‌گذاری بین ایران و مجارستان

اسامی ۱۰ نماینده‌ای که با تأخیر در جلسه علنی مجلس حاضر شدند عضو هیئت رئیسه مجلس اسامی تأخیرکنندگان آغاز جلسه علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی را اعلام کرد.

به گزارش تسنیم، احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در ابتدای سیصد و سی و هفتمین جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه ۲ تیر) قوه مقننه اسامی ۱۰ نماینده که با تأخیر به جلسه علنی امروز رسیده‌اند را به شرح زیر قرائت کرد:

۱-جمشید جعفرپور نماینده لارستان

۲-قاسم ساعدی نماینده دشت‌آزادگان

۳-مرتضی صفاری نطنزی نماینده نطنز

۴-اسدالله قره‌خانی نماینده علی‌آباد

۵-عباس گودرزی نماینده بروجرد

۶-علیرضا محجوب نماینده تهران

۷-حسین مقصودی نماینده سبزوار

۸-حمیدرضا منصوری نماینده ساوه

۹-عدل هاشمی‌پور نماینده کهگیلویه

۱۰-نبی هزار جریبی نماینده گرگان

فریاد «مرگ بر آمریکا» در خانه ملت وکلای ملت در صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی در در پی سرنگون کردن پهپاد پیشرفته جاسوسی گلوبال هاوک نیرو‌های آمریکایی توسط پدافند سپاه پاسداران فریاد «مرگ بر آمریکا» سر دادند. به گزارش فارس، نشست علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی حال و هوای آمریکا ستیزی داشت. وکلای ملت در واکنش به سرنگون کردن پهپاد پیشرفته جاسوسی گلوبال هاوک نیرو‌های آمریکایی توسط پدافند سپاه پاسداران، طی چندین مرحله انزجار خود را از آمریکا اعلام کردند. بهارستان نشینان امروز با شعار «مرگ بر آمریکا» ورود پهپاد آمریکایی در محدوده سرزمینی کشور را به شدت محکوم کردند.

پزشکیان: اقدام سپاه مشت محکمی بر دهان آمریکای جنایتکار بود

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ساقط کردن پهپاد فوق پیشرفته آمریکا، مشت محکمی بر دهان و یاوه گویی‌های آمریکای جنایتکار بود و ثابت کرد ایران به این راحتی تسلیم یاوه گویی‌های آنان نخواهد شد.

به گزارش مهر، مسعود پزشکیان در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرا رسیدن هفته قوه قضائیه اظهار داشت: این هفته را خدمت قضات و ریاست قوه قضائیه تبریک عرض می‌کنیم.

وی متذکر شد: در هفتم تیر ماه بود که آیت الله شهید بهشتی رئیس قوه قضائیه وقت و هفتاد و دو تن از مسئولان نظام جمهوری اسلامی در انفجاری توسط حزب تروریسم و منحله مجاهدین خلق به شهادت رسیدند.

نایب رئیس مجلس تصریح کرد: این هفته حاکی از این است که جمهوری اسلامی بیشتر از هر حکومت، دولت و ملتی آماج ترور و کشتار‌های خیابانی قرار گرفته و کشور ما به دلیل پیگیری استقلال، آزادی و حفظ تمامیت ارضی خود از ابتدای انقلاب تاکنون همیشه از طرف آمریکا و ایادی قسم خورده اش مورد تهدید قرار گرفته و آنان به دنبال براندازی کشور ما بوده و هستند و این روندی که امروز آمریکا ادامه می‌دهد ادامه همان سیاست شومی است که به راه انداخته است.

پزشکیان با اشاره به اینکه آمریکا مدعی است ایرانیان تروریسم هستند، تصریح کرد: معلوم نیست چه کسانی امام جمعه‌های ما را شهید کردند که در واقع معلوم است، اما آن‌ها می‌خواهند خود را به روند نفهمی و ناآگاهی بزنند.

وی افزود: چه کسانی جوانان، مسئولان، قضات و بزرگان ما را ترور کردند؟ چه کسانی نخست وزیر و وزیر ما را در انفجاری به شهادت رساندند.

نایب رئیس مجلس گفت: با کار‌هایی که آمریکا در منطقه انجام داده از جمله، از صدام جنایتکار پشتیبانی و از بمباران‌های شیمیایی حمایت کرد، امروز هم ما را تهدید می‌کند و با فرستادن ناو جنگی و نیرو‌های نظامی خود تصور می‌کند کشور، ملت و جوانان ما را می‌تواند به زانو درآورد.

پزشکیان ادامه داد: جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران مقتدر و قدرتمند با اقدامی که در ساقط کردن پهپاد فوق پیشرفته آمریکا در خلیج فارس انجام دادند مشت محکمی بر دهان و یاوه گویی‌های آمریکای جنایتکار زدند و ثابت کردند کشور و ایران ما به این راحتی تسلیم یاوه گویی‌های آنان نخواهد شد.

وی تاکید کرد: جوانان و ایران ما به این سادگی در مقابل تهدیدات آمریکا سرخم نمی‌کند و در مقابل آنان تسلیم نمی‌شوند و کسی که می‌خواهد مذاکره کند تهدید و تحریم نمی‌کند و یک چنین دولتی که ادعای گفتگو می‌کند گفتگو‌های گذشته را پاره نمی‌کند و زیر پا نمی‌گذارد و هیچ وقت نمی‌توان به چنین آدم‌هایی اعتماد کرد و دوباره با چنین افرادی سر میز مذاکره نشست که بسیار راحت مذاکرات گذشته خود را زیر پا می‌گذارند.

نایب رئیس مجلس با بیان اینکه مردم و رهبری قاطع و داهیانه ما به این سادگی سر خم نخواهد کرد، اظهار داشت: ما در مقابل دشمنان ایستاده ایم و تسلیم نمی‌شویم و آمریکا و دار و دسته اش بدانند که ایران و کشور ما به این سادگی در مقابل تهدیدات آنان تسلیم نخواهد شد و تا پای جان ایستاده ایم و مقاومت خواهیم کرد و با قدرت ادامه خواهیم داد و امیدواریم این روند با وحدت و انسجام کشورمان ادامه پیدا کند.

پزشکیان با تاکید بر اینکه تروریست واقعی در دنیا آمریکاست، تصریح کرد: آمریکاست که کشور‌ها و حکومت‌ها را به هم می‌زند و پیشرفته‌ترین تجهیزات را در اختیار گروهک‌ها قرار می‌دهد و ناامنی ایجاد می‌کند و سپس با این اقدامات می‌گوید ما می‌خواهیم با شما مذاکره کنیم. با چه کسی باید حرف زد؟! آنان به چیزی جز ذلت ما قانع نیستند و می‌خواهند ما را ذلیل کنند که این آرزوی خود را در خواب ببینند.

وی خاطرنشان کرد: امروز روز عزت و سربلندی ایران اسلامی است و مجدداً به قوه قضائیه این هفته را تبریک می‌گوئیم و همچنین لازم است از پاسداران عزیز کشورمان تقدیر و تشکر داشته باشیم.

پس از اتمام نطق نایب رئیس مجلس شورای اسلامی نمایندگان مجلس شورای اسلامی با فریاد «مرگ بر آمریکا» انزجار خود از اقدام اخیر آمریکا در فرستادن پهپاد فوق پیشرفته به خاک کشورمان را نشان دادند.

کلیات طرح «اعاده اموال نامشروع مسئولان» تصویب شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات طرح «اعاده اموال نامشروع مسئولان» موافقت کردند.

به گزارش مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز در جلسه علنی، با ۱۷۱ رأی موافق، ۱۵ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۹ نماینده حاضر در جلسه، با کلیات طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان موافقت کردند.

گفتنی است نمایندگان مخالف این طرح، از بیان اظهارات خود در این باره انصراف دادند و متعاقب آن، نمایندگان موافق هم در این باره صحبتی نکردند و کلیات این طرح به رأی گذاشته شد.

توضیحات «لاریجانی» درباره اصلاح ساختار بودجه سخنگوی فراکسیون مستقلان جزئیات جلسه مشترک اعضای این فراکسیون با «لاریجانی» را تشریح کرد. مهرداد بائوج لاهوتی سخنگوی فراکسیون مستقلان ولایی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، در تشریح جزئیات جلسه صبح امروز (یکشنبه ۲ تیر) این فراکسیون متبوعش، اظهار داشت: علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی مهمان جلسه امروز اعضای فراکسیون مستقلان بود. وی افزود: در جلسه مذکور مقرر شد تا نمایندگان در زمان باقی مانده تا پایان دوره دهم مجلس شورای اسلامی موضوعات مهم کشور از جمله مسکن، بانک‌ها، اشتغال و همچنین صندوق‌های بازنشستگی، را با حضور وزرا و مسئولان مربوطه بررسی و راهکار‌هایی نیز برای حل این مسائل ارائه شود. سخنگوی فراکسیون مستقلان با اشاره به ایراد شورای نگهبان نسبت به تبصره ۱۶ لایحه بودجه کل کشور که مربوط به بخشودگی دریافت سود مرکب وام بانک‌ها بود، گفت: در جلسه امروز آقای لاریجانی اعلام کرد که در حال مذاکره با اعضای شورای نگهبان است تا با فراهم شدن شرایط، دریافت سود مرکب، وام‌ها، از سوی بانک‌ها لغو شود. لاهوتی با اشاره به بررسی اصلاح ساختار بودجه کل کشور، اظهار داشت:رئیس مجلس در این نشست گفت، لایحه اصلاح ساختار بودجه در دولت و مرکز پژوهش‌های مجلس آماده است و باید هرچه سریعتر به مجلس ارسال شود، بنابراین پس از سرکشی وکلای ملت به حوزه‌های انتخابیه، لایحه در دستور کار پارلمان قرار می‌گیرد. نماینده مردم لنگرود تصریح کرد: همچنین لاریجانی لاریجانی در این جلسه تأکید کرد که طرح‌ها و لوایح باقی مانده در مجلس با اولویت‌بندی تا پایان دوره دهم پارلمان مورد بررسی و به نتیجه برسد.

جمعی از معلمان خرید خدمتی مقابل مجلس تجمع کردند

جمعی از معلمان خرید خدمتی صبح امروز با تجمع مقابل مجلس شورای اسلامی خواستار تعیین تکلیف وضعیت استخدامی خود از سوی نمایندگان شدند.

به گزارش فارس، جمعی معلمان خرید خدمات آموزشی از سال ۹۳ به بعد با تجمع مقابل مجلس شورای اسلامی، خواستار تعیین تکلیف وضعیت استخدامی خود از سوی نمایندگان شدند.

۶۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه ۶۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی وجود دارد گفت: در سال گذشته حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان مالیات از کسانی وصول شد که حتی یکبار هم مالیات نداده بودند. به گزارش فارس، محمدرضا پورابراهیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در برنامه گفت‌وگوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر گفت: اصلاح ساختار بودجه در بخش منابع و مصرف بودجه در شرایطی که آمریکا تحریم‌های ظالمانه‌ای را علیه کشورمان وضع کرده اولویت دارد. وی با تاکید بر اینکه باید درآمد‌های کشور را به سمت مالیات سوق دهیم و این امر ضروری است افزود: رویکرد درآمد‌های نفتی باید به رویکرد درآمد‌های پایدار غیر نفتی تبدیل شود. عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: بیشتر کشور‌هایی دنیا با اخذ حدود ۲۰ درصد مالیات، کشورشان را اداره می‌کنند و ما هم باید به این سمت حرکت کنیم لذا باید نگاه به مالیات حق دولت باشد و نحوه محاسبه آنرا قبول کرد. پورابراهیمی اظهار داشت: باید به پایه‌های اخذ مالیات در کشور اضافه کرد تا بتوان به شاخص‌های درآمد پایدار رسید. وی با بیان اینکه باید طرح نظام جامع مالیاتی شکل بگیرد گفت: نخستین اقدام دولت شفاف سازی در پرداخت مالیات و رسیدن به مقدار مالیات قانونی است که باید وصول شود و برای وصل آن هم باید قاطعانه رفتار و اقدام کرد. نماینده مردم کرمان در مجلس خاطرنشان کرد: بیش از ۵۰ تا ۶۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی وجود دارد که باید این میزان را به شدت بکاهیم. عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در سال گذشته حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان مالیات از کسانی وصول شد که اطلاعات آن‌ها از تراکنش‌های بانکی بدست آمد. این افراد حتی یکبار هم به دولت مالیات نداده بودند. پورابراهیمی افزود: مالیات بر عایدی، واحد‌های غیر مسکونی و برخی دیگر می‌تواند به افزایش توان درآمد‌های دولت اضافه کند و در نتیجه تکیه دولت و درآمد کشور به اقتصاد نفتی را کاهش دهد. وی در پایان درباره آخرین وضعیت اصلاح ساختار بودجه گفت: اولویت ما در اصلاح ساختار بودجه، بخش منابع و درآمد‌ها است.
مشمولان قانون اعاده اموال نامشروع مشخص شدند مجلس درنشست علنی خود مشمولان طرح اعاده اموال نامشروع را مشخص کرد. به گزارش فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (یکشنبه) پارلمان در جریان بررسی طرح یک فوریتی اعاده اموال نامشروع و نحوه اجرای اصل ۴۹ قانون اساسی ماده یک آن را با ۱۴۸ رأی موافق، ۲۲ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۸ نماینده حاضر در صحن مجلس به تصویب رساندند. در ماده یک این طرح آمده است: متن زیر به عنوان بخش سوم و ماده ۱۶ به قانون نحوه اجرای اصل چهل و نهم (۴۹) قانون اساسی مصوب ۱۷/۵/۱۳۶۳ الحاق می‌شود: بخش سوم- طرق حقوق اعاده اموال نامشروع بر اساس ماده ۱۶، احکام مقرر در مواد ۵ تا ۷، ۹ و ۱۱ تا ۱۵ این قانون با رعایت مفاد این بخش شامل رؤسا، مدیران و مسئولان موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۸/۷/۱۳۸۶، ماده ۲۹ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مصوب ۱۴/۱۲/۱۳۹۵ و ماده ۳ قانون رسیدگی به دارایی مقامات، مسئولان و کارگزارن جمهوری اسلامی ایران مصوب ۹/۸/۱۳۸۹ و تبصره‌های آن از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی به بعد نیز می‌شود. تبصره یک- علاوه بر موارد فوق، رؤسا و معاونان و مدیران کل دانشگاه آزاد اسلامی و رؤسا و معاونان واحد‌های آن و نیز هم ترازان، همسران و بستگان نسبی و سببی درجه اول از طبقات اول و دوم اشخاص موضوع این ماده مشمول این بخش می‌باشند. تبصره ۲- ذی حسابان دستگاه‌های اجرایی و کلیه کارکنان دستگاه‌های اجرایی که در زمینه امور مالیاتی، اسناد و املاک، منابع طبیعی، اراضی محدوده و حریم شهر‌ها و روستا‌ها و بستر رودخانه ها، امور گمرکی، بانکی، بیمه ای، وقفی و خیریه، شهرداری ها، مناطق آزاد تجاری- صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی فعالیت کرده یا می‌کنند نیز مشمول این بخش می‌شوند. تبصره ۳- کلیه کسانی که ظن قوی در تحصیل اموال نامشروع به وسیله آنان با سوء استفاده از مقام و موقعیت این افراد مشمول این ماده وجود دارد، مشمول احکام این بخش هستند.
۷ نهاد مکلف به اعلام اموال نامشروع مسئولان مشخص شد مجلس ۷ نهاد حقوقی، اطلاعاتی و امنیتی کشور را جهت اعلام اموال نامشروع مسئولان به دادستان کل کشور مشخص کرد. به به گزارش فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (یکشنبه) پارلمان با ماده ۲ طرح الحاق موادی به قانون اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی با ۱۵۷ رأی موافق، یک رأی ممتنع، ۴ رأی مخالف از مجموع ۲۲۴ نماینده حاضر موافقت کردند. گفتنی است ماده ۲ این طرح عبارت است از: متن زیر به عنوان ماده ۱۷ به قانون الحاق می‌شود: دادستان‌های عمومی و انقلاب، سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات کل کشور، مرکز اطلاعات مالی موضوع ماده ۷ مکرر قانون مبارزه با پولشویی مصوب ۲/۱۱/۱۳۸۶ با اصلاحات و الحاقات بعدی، وزارت اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران مکلفند اطلاعات و مستندات راجع به اموال افراد مشمول این بخش را که ظن به عدم مشروعیت آن‌ها دارند به دادستان کل کشور اعلام کنند. تبصره- هر یک از شهروندان و سازمان‌های مردم نهاد می‌توانند اطلاعات خود در خصوص اموال نامشروع اشخاص مشمول این بخش را به دادستان کل کشور اعلام کنند، دادستان کل موظف است طرق قابل دسترسی را برای اعلام گزارش‌های مردمی ایجاد و اعلام کند.

تاکید وزیر کشور بر بی‌طرفی استانداران و فرمانداران در انتخابات

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: وزیر کشور در جلسه امروز فراکسیون تاکید کرد که مدیران، استانداران، فرمانداران و بخشداران وزارت کشور باید در انتخابات بی‌طرف باشند و حق ندارند جناحی و سیاسی ورود پیدا کنند.

به گزارش ایسنا، سید حسین نقوی‌حسینی در توضیح جلسه امروز فراکسیون نمایندگان ولایی، گفت: این جلسه با حضور وزیر کشور برگزار شد که در ابتدای آن اعضای فراکسیون درباره مواردی همچون علت عدم اتخاذ تصمیمات مناسب در خصوص مبارزه با قاچاق، ناهنجاری‌های اجتماعی، وجود بخشنامه‌های متفاوت در زمینه دولت الکترونیک، وضعیت صدور کارت‌های هوشمند ثبت احوال و لزوم دقت در انتخاب مدیران در استان‌ها مباحثی را مطرح کرده و تاکید داشتند که باید مراقبت‌های لازم برای عدم دخالت برخی در انتخابات صورت گیرد و وزارت کشور به عنوان مجری انتخابات نباید اجازه دهد که برخی دستگاه‌های دولتی انتخابات را مهندسی کنند.

وی ادامه داد: تاکید بر توجه به موضوع حجاب و عفاف و توضیح درباره نحوه گزینش و انتصاب افراد هم در این جلسه مطرح شد و اعضای فراکسیون خواستار رسیدگی و مدیریت جدی در حوزه مدیریت بحران به ویژه آتش‌نشانی‌ها شدند همچنین از کندی و توقف در موضوع تقسیمات کشوری انتقاد کردند.

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی با اشاره به توضیحات وزیر کشور در این جلسه گفت: طبق توضیحات ارائه شده وزارت کشور با تهیه برنامه توسعه‌ای مشخص طبق آن برنامه حرکت می‌کند، تقسیمات کشوری حدود پنج سال است که متوقف شده، ولی از دو سال گذشته آغاز شده که مراتب خاص خود را دارد. سند توسعه سه استان از جمله استان کردستان نیز به طور جدی دنبال می‌شود.

وی افزود: وزیر کشور با اشاره به اقدامات انجام شده در مورد قاچاق کالا شرایط را مطلوب خواند و درباره تنفید اختیارات به استان‌ها توضیح داد که اعتقاد به تنفیذ داریم و این کار را نیز انجام داده‌ایم. در انتخابات وزارت کشور این موضوع نهادینه شده که باید انتخابات در داخل خانواده وزارت کشور باشد.

نقوی حسینی اضافه کرد: وزیر کشور همچنین توضیح داد که به اصلاح ساختار بودجه اعتقاد داشته که دولت هم در همین جهت حرکت می‌کند تلاش ما انتصاب مدیران معتقد و مومن است. در مورد مسائل فرهنگی، حجاب و عفاف کمیته ویژه‌ای تشکیل شده که دبیری آن برعهده وزارت کشور است. در این باره کوتاه نمی‌آییم البته که تنها راه مقابله برخورد انتظامی نیست و باید کار فرهنگی صورت گیرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: آقای رحمانی فضلی به مشکلات صدور کارت ملی هم اشاره کرد، ولی تاکید داشت که در حال حاضر این مشکلات حل شده است. البته که تاکنون برای حدود ۱۰ میلیون نفر کارت ملی صادر نشده، مدیریت و ساماندهی افغانی‌ها نیز نیازمند حساسیت و دقت ویژه‌ای است.

نقوی حسینی افزود: طبق توضیحات وزیر، مهم‌ترین مشکل شورا‌ها دخالت آن‌ها در امور اجرایی است. شورا‌ها باید در جایگاه خود نقش‌آفرینی کرده و وارد مسائل اجرایی نشوند، چون برای خودشان مشکلات زیادی ایجاد می‌کند. ما هم برای اصلاح این شرایط لایحه‌ای را آماده کرده که تقدیم مجلس شورای اسلامی می‌کنیم. دولت الکترونیک نیز برعهده معاونت برنامه‌ریزی و سازمان امور استخدامی است. انتصاب استانداران برعهده دولت بوده که ما برای یکی از استان‌ها شش مورد پیشنهاد در هیات دولت ارائه کردیم تا در نهایت استاندار انتخاب شد. انتصاب فرمانداران و بخشداران هم با حساسیت ویژه‌ای انجام می‌شود البته که با مجمع نمایندگان نیز مشورت می‌کنیم.

وی در پایان گفت: وزیر کشور گفت که مدیران، استانداران، فرمانداران و بخشداران باید در انتخابات بی‌طرف و مجری صادق باشند و حق ندارند در جریانی جناحی و سیاسی ورود پیدا کنند. درباره جمع آوری و دفن زباله هم لایحه‌ای به مجلس شورای اسلامی ارائه کردیم که با تصویب این لایحه مشکل زباله به ویژه در استان‌های شمالی برطرف می‌شود.

موادی از طرح «اعاده اموال نامشروع» به کمیسیون قضایی ارجاع شد نمایندگان مجلس شورای اسلامی مواد ۳ تا ۱۲ طرح «اعاده اموال نامشروع مسئولان» را به کمیسیون قضایی و حقوقی ارجاع کردند. به گزارش مهر، در ادامه جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان، مواد ۳ الی ۱۲ این طرح جهت بررسی بیشتر و همکاری با قوه قضائیه، به کمیسیون قضایی و حقوقی ارجاع شد. نمایندگان با ۱۵۸ رأی موافق، ۱۰ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۱ نماینده حاضر در مجلس، با ارجاع این مواد به کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس موافقت کردند. کلیات این طرح امروز در صحن مجلس به تصویب رسیده بود و بررسی جزئیات آن نیز در دستور کار مجلس قرار گرفت. محمد دهقان طراح این طرح روز گذشته اعلام کرد بود: عده‌ای تلاش دارند تا این طرح زمین بخورد.

کلیات طرح حمایت از توسعه صنایع نفت خام تصویب شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی کلیات طرح حمایت از توسعه صنایع پائین دستی نفت خام و میعانات گازی با استفاده از سرمایه‌گذاری مردمی را تصویب کردند.

به گزارش مهر درجلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی طرح حمایت از توسعه صنایع پایین دستی نفت خام و میعانات گازی با استفاده از سرمایه گذاری مردمی در دستور کار نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

نمایندگان با ۱۳۶ رأی موافق، ۳۲ رأی مخالف و ۲ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۲ نماینده حاضر در جلسه علنی، کلیات طرح مذکور را به تصویب رساندند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها