پورمحمدی: احزاب و جناح ها از نبود رویکرد و شعار جامع رنج می برند

کد خبر: 948801

دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه تعریف جامعی از رویکردها و شعارهای احزاب و جناح ها وجود ندارد و از این موضوع رنج می‌بریم، گفت: زمان انتخابات وقت زیادی صرف ساماندهی فعالین سیاسی می شود و به همین دلیل خروجی کم و بهره وری کمی داریم.

پورمحمدی: احزاب و جناح ها از نبود رویکرد و شعار جامع رنج می برند

خبرگزاری فارس: مصطفی پورمحمدی دبیرعالی جامعه روحانیت مبارز عصر امروز(شنبه) در نشست جامعه سلامی مهندسین، اظهار داشت: عملیات مرصاد حادثه بزرگی در تاریخ کشور بود که ابعاد فراوانی داشت و باید از قهرمانانی که ایثارگرانه جان خود را کف دست گذاشتند و این قبیله جنایتکار را به سزای عملشان رساندند یاد کنیم.

وی افزود: امام هم ماهیت این گروه را شناختند و هم علی وار در برابر فتنه های بزرگ ایستادند و هم تدابیر شایسته ای را در برابر این جریان اتخاذ کردند و هرچه زمان میگذرد انسان به عمق فهم ایشان پی می برد. این جریان فساد اگر باقی می ماند معلوم نبود چه بر سر ملت و کشور می آمد.

پورمحمدی با بیان اینکه هنوز کشور و نظام در حال درگیری با این جریان است،گفت: جنگ آشکار و پنهانی با این جریان داریم و این قوم ظالم تمام قد در خدمت دشمنان نظامند و تمام قد به جبهه دشمن خدمت می کنند.

دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه رهبری در گام دوم مروری بر 40 سال گذشته داشتند، گفت: رهبر انقلاب تاکید دارند که دستاوردهای انقلاب قابل توجه است و باید به نسل امروز نشان داده شود چون دشمن تلاش می کند دستاوردها و تلاش ها کم و بی ارزش جلوه داده شود.

وی با اشاره به اینکه با همه فشارها کشور دوام می آورد و این دوام بدلیل توان اقتصادی‌اش است، اظهار داشت: اگر کشور از نظر اقتصادی ضعیف بود حتما زمینگیر می شد.

پورمحدی افزود: ما فضای پرنشاط و پرتحرک سیاسی را در کشور شاهد هستیم و اگر این میدان آزاد و قابل تحرک نباشد 15هزار نفر خود را برای ورود به عرصه انتخابات آماده نمی کنند.

دبیرعالی جامعه روحانیت مبارز ضمن تاکید بر اینکه دشمنان تلاش دارند مقاومت و پایداری ما و توسعه تمدنی و تاثیرگذاری ما را فقط ناشی از توان نظامی و اطلاعاتی ما بدانند، گفت: اینها هم هست ولی اینکه فکر کنیم فقط بخشی از کشور توانستند کشور را به اینجا برسانند اشتباه است و اگر کشور به جایی رسید محصول و برآیند یک تلاش جمعی و گسترده در همه ابعاد و با انگیزه های بالاست.

وی با تاکید بر اینکه ساز و کار و سامانه های سیاسی از اهمیت سیاسی در ایران برخوردار است و ما در این حوزه ضعف داریم، گفت: تعریف جامعی از رویکردها و شعارهای احزاب و جناح ها وجود ندارد و ما از این رنج می بریم و به همین دلیل زمان انتخابات وقت زیادی صرف ساماندهی فعالین سیاسی می شود و به همین دلیل خروجی کم و بهره وری کمی داریم.

پورمحمدی با انتقاد از روندکنونی آمادگی احزاب برای انتخابات، تصریح کرد: هر وقت انتخابات می‌شود وقت زیادی صرف ساماندهی فعالان سیاسی می‌شود تا شعارمان را انتخاب کنیم. ما باید سیاست‌های فرهنگی، اقتصادی و بین‌المللی را مشخص کنیم اما چون وقت این‌کارها را نداریم وقتی به مجلس می‌‌رویم نمی‌دانیم چه‌کار می‌خواهیم کنیم. این یک مشکل جدی است و در گام دوم نیازمند ساماندهی رفتار سیاسی هستیم که تشکل‌ها چگونه می‌توانند ظهور و بروز کنند.

دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز ضمن تاکید بر اینکه هنوز مرزهای فعالیت در مجلس، دولت، شوراها و نهادهای امنیتی مشخص نیست و تبیین نشده و خروجی تلاش ما خروجی کمی هست که به دلیل سازوکار معیوب سیاسی است، اظهار داشت: جامعه روحانیت در تلاش است کار جناحی و سیاسی نکند چراکه ما گروه سیاسی نیستیم و یک کارکرد روحانیتی روشن داریم و وقت زیادی می‌گذاریم که دوستان ارزشی و انقلابی را یکصدا کنیم و گفتیم اگر خواسته ما که وفاق است محقق شد، مردم هم به سمت شما دعوت می‌کنیم. 6 ماه دیگر انتخابات است و در سازوکار هماهنگی‌ها هستیم.

وی گفت: بعد از 40 سال وقت آن رسیده تجربه‌های گذشته را وسط بگذاریم و نقاط قوت و ضعف را شناسایی و اعلام کنیم.

پورمحمدی ضمن اشاره به اینکه ما سبک اداری و دیوان‌سالاری خود را مشخص نکرده‌ایم و هنوز بحث جدی داریم، خاطرنشان کرد: امروز 17 میلیون پرونده داریم و اگر تکراری‌ها را حذف کنیم، برای 27میلیون خانواده 12 میلیون پرونده وجود دارد که یک رکورد است

دبیرعالی جامعه روحانیت مبارز افزود: سبک اداری و مدیریتی ما در حال هزینه‌زایی است و دغدغه‌ها و ناخرسندی‌هایی ایجاد کرده و بسیاری از مدیران و مسئولان چه خودشان و چه همکارانشان، همه ناموفق‌اند‌. یکی از اقدامات در گام دوم انقلاب، اصلاح سبک اداری و مدیریتی است.

وی ادامه داد: این حرف‌ها را از آنجا راحت می‌زنم که کشور قادر به حل آن است و برای تحول عمیق به بلوغ رسیدیم و جا دارد که با الهام از حرکت نقطه عطف رهبری، باید گام دوم را در این بخش‌ها با پختگی برداریم و رویکردها و چشم‌اندازها را درست ببینیم. روحانیت باید رسالت پاسخگویی به شبهات و معتمد بودن را به خوبی ایفا کند و از خدا می‌خواهم این توفیق را تفضل کند.

پور محمدی افزود: روحانی هفته اول دولتش گفت کارهای مهم را اعلام کنید، من گفتم یارانه‌ها را منتفی کنید چراکه ماهی 4 هزار و 200 میلیارد یارانه می‌دهیم و باید دهک‌های ضعیف را شناسایی کنید و به دهک‌های پایین بیش از این مبلغ بدهیم. اما زیر بار این کار نرفت درحالی‌که جو مجلس و دولت طرفدار نظر من بود.

دبیرعالی جامعه روحانیت در پاسخ به پرسشی درباره رای آوردن اصولگرایان در انتخابات مجلس، گفت: احتمال می‌رود اصولگرایان در این دوره پیروز می‌شوند ولی باید واقع‌بینانه حضور پیدا کرد و تلاش جدی کنیم و امیدوارم دوستان ارزشی بتوانند اعتماد مردم را کسب کنند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها