تکلیف مجلس به دولت درباره بودجه شرکت‌های دولتی

کد خبر: 948995

جلسه علنی امروز مجلس با دستور کار رسیدگی به لایحه مدیریت بحران به ریاست پزشکیان آغاز شد.

تکلیف مجلس به دولت درباره بودجه شرکت‌های دولتی

خبرگزاری فارس: جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی به ریاست مسعود پزشکیان در حالی آغاز شد که پیش از این در جلسه غیرعلنی با حضور محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی و حمید پورمحمدی معاون سازمان برنامه و بودجه آخرین وضعیت روند تولید و توزیع کالا‌های اساسی در کشور بررسی شده بود.

در نشست علنی امروز، طرح الحاق یک تبصره به ماده ۱۸۲ قانون آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی و همچنین لایحه مدیریت بحران در دستورکار نمایندگان است.

رد طرح یک فوریتی راه‌اندازی و استفاده از پیام‌رسان‌های مالی و انعقاد پیمان‌های پولی ۲ و چندجانبه در تجارت خارجی و لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به موافقت‌نامه حمل و نقل بین‌المللی مواد غذایی فسادپذیر و تجهیزات خاص کاربردی برای اینگونه جابه‌جایی از دیگر دستورکار‌های نشست علنی امروز است.

طرح استفساریه ماده ۳۶ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور هم در دستورکار نمایندگان قرار دارد.

اسامی تاخیرکنندگان آغاز جلسه علنی امروز مجلس

اسامی تاخیرکنندگان آغاز جلسه علنی امروز مجلس از سوی هیات رئیسه اعلام شد که بر این اساس ۶ نفر از نمایندگان با تاخیر در جلسه حاضر شدند.

به گزارش فارس، اسامی تاخیرکنندگان آغاز جلسه علنی امروز مجلس (دوشنبه ۷ مرداد ۹۸) از سوی هیات رئیسه اعلام شد که این اسامی عبارت است از:

محمدی مهدی افتخاری نماینده مردم فومن سلام امینی نماینده مردم ایلام جمشید جعفرپور نماینده مردم لارستان محمد حسن‌نژاد نماینده مردم مرند و جلفا غلامرضا شرفی نماینده مردم آبادان مجید ناصری‌نژاد نماینده مردم شادگان

دولت باید بودجه شرکت‌های دولتی را تا ۱۵ آبان هر سال به مجلس ارائه کند نمایندگان مجلس با الحاق یک تبصره به ماده ۱۸۲ قانون آئین نامه داخلی مجلس مقرر کردند که دولت باید بودجه شرکت‌های دولتی را تا ۱۵ آبان هر سال به مجلس ارائه کند. به گزارش فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی نوبت صبح امروز، در جریان بررسی گزارش کمیسیون آئین نامه داخلی به مجلس شورای اسلامی مبنی بر طرح الحاق یک تبصره به ماده ۱۸۲ قانون آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی جهت تامین نظر شورای نگهبان با اصلاح تبصره ۴ طرح، با ۱۵۱ رأی موافق، ۲ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۴ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند. تبصره ۴ اصلاحی به شرح زیر است: دولت مکلف است گزارش عملکرد بودجه سال گذشته و صورت‌های مالی حسابرسی شده، بودجه تفصیلی سال جاری و عملکرد بودجه مصوب ۶ ماهه اول سال جاری تمامی شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت و شرکت‌ها و موسساتی که مستلزم ذکر یا تصریح نام است از قبیل شرکت‌های تابعه وزارت نفت، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی، سازمان گسترش نوسازی صنایع ایران، بیمه مرکزی ایران، شرکت سهامی بیمه ایران، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، بانک ملی ایران و سازمان بنادر و دریانوردی و همچنین بودجه پیشنهادی سال آینده آن‌ها و شاخص‌های کلان بودجه را تا ۱۵ آبان ماه هرسال به همراه گزارش ارزیابی بر مبنای شاخص‌های مالی و عملکردی به تفکیک به مجلس شورای اسلامی تقدیم کند. کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات بلافاصله گزارش‌ها را به دیوان محاسبات کشور ارجاع می‌دهد تا دیوان پس از بررسی و اظهارنظر گزارش خود را ظرف مدت ۲۰ روز جهت تصویب به کمیسیون مربوط ارائه کند، گزارش کمیسیون ملاک بررسی بودجه است و همزمان با لایحه بودجه کل کشور طبق مواد این قانون مورد بررسی قرار می‌گیرد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها