چرا ظریف وزیر خارجه ایران تحریم شد؟ +واکنش‌ مسئولان

کد خبر: 949439

وزارت خزانه‌داری آمریکا شب گذشته نام وزیر امورخارجه کشورمان را در فهرست افراد تحریم‌شده قرار داد.

چرا ظریف وزیر خارجه ایران تحریم شد؟ +واکنش‌ مسئولان

سرویس سیاسی فردا: ۳۸ روز پیش بود که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان را در لیست تحریم‌های جدید آمریکا قرار خواهد داد؛ اما دیشب بود که وزارت خزانه‌داری آمریکا در اقدامی مغایر با اصول دیپلماتیک، ظریف را در فهرست افراد تحریم شده قرار داد.

قرارگیری نام اشخاص در فهرست افراد تحریم‌شده، دارایی‌های احتمالی آنها در آمریکا را مسدود کرده و اتباع آمریکا را از داد و ستد مالی با آنها منع می‌کند.

اگرچه نام ظریف شب گذشته در لیست تحریمی آمریکا قرار گرفت اما این تنها اقدام توهین آمیز مدعیان دموکراسی نبود و آمریکایی‌ها در سفر اخیر وزیر خارجه کشورمان به نیویورک برای شرکت در نشست سازمان ملل محدودیت‌هایی را برای تردد او وضع کرده بودند، تا جایی که او فقط می‌توانست به دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل، ساختمان سازمان ملل و همچنین محل اقامت خود در نیویورک تردد داشته باشد.

ظریف وزیر امور خارجه کشورمان بلافاصله پس از اعلام این خبر، با انتشار پستی در صفحه توئیتر خود به این اقدام آمریکا واکنش نشان داد و در توئیتر خود نوشت: «ایالات متحده می‌گوید مرا به عنوان «سخنگوی اصلی ایران در سرتاسر جهان» تحریم کرده است. آیا واقعیت آنقدر دردناک است؟ این تحریم برروی من یا خانواده من هیچ اثری ندارد، چراکه من خارج از ایران، هیچ دارایی یا منافعی ندارم. متشکرم که مرا چنین تهدید بزرگی برای اهدافتان می‌پندارید.»

پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا پس از اعلام خبر تحریم ظریف هم با انتشار توئیتی، از این اقدام استقبال کرد و با اشاره به اعمال تحریم‌های چندی پیش دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا علیه رهبر معظم انقلاب، ظریف را مدافع مهم رهبری دانست.

در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا، ظریف «سخنگوی اصلی حکومت ایران در سرتاسر جهان» توصیف شده است. این بیانیه همچنین وزیر امور خارجه کشورمان را به استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای «پروپاگاندا و نشر اطلاعات غلط» متهم کرده است.

یک مقام رسمی آمریکایی که نامش فاش نشده است، تحریم ظریف را در چارچوب فشار حداکثری علیه ایران ارزیابی کرده و بر این باور است که واشنگتن به اعمال فشار علیه ایران ادامه خواهد داد.

هرچند کارشناسان معتقدند تحریم ظریف به دلیل وزیر خارجه بودن ایران نیست، بلکه نفوذ کلامی او در میان سیاستمداران جهان و توجه جامعه جهانی به اظهاراتش است که آمریکایی‌ها را به هراس انداخته تا او را تحریم کنند.

وندی شرمن، مقام سابق وزارت امور خارجه آمریکا و مذاکره‌کننده ارشد پیشین این کشور در جریان مذاکرات هسته‌ای اعلام کرد: «تحریم کردن ظریف نشان می‌دهد که درخواست دونالد ترامپ برای مذاکره بدون پیش‌شرط، دروغ است، تحریم ظریف هیچ‌گاه به دیپلماسی کمکی نمی‌کند».

همچنین «کریس مورفی» سناتور ایالت کنتیکت در کنگره آمریکا نیز در واکنش به اقدام اخیر وزارت خزانه‌داری آمریکا نوشت: «اگر موضع ما واقعا این است که می‌خواهیم با ایران مذاکره کنیم، آنگاه شاید نباید مذاکره‌کننده ارشد آن کشور را تحریم کنیم. خود دانید».

حجت‌الاسلام ذوالنور: آمریکا حق تحریم کردن ظریف را ندارد/ این اقدام غیرقانونی به ضرر خودشان تمام می‌شود رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس تصمیم وزارت خزانه داری آمریکا مبنی بر تحریم ظریف را غیرقانونی دانست.

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ، در واکنش به تحریم محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان گفت: مسئولان پاکدستی مانند آقای ظریف اموال غیرمتعارفی در خارج از کشور ندارند که بخواهند از تحریم‌های آمریکا بترسند.

وی افزود: آمریکا حق محدود و تحریم کردن ارتباطات ظریف را ندارد و این تصمیم آمریکا غیرعملی و باطل است.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از نهادهای بین‌المللی در آمریکا قرار دارند، خاطرنشان کرد: منع رفت و آمد ظریف به سازمان ملل غیر ممکن است.

ظریف با بیان اینکه هیچ رابطه دیپلماتیکی با ایالات متحده نداریم، تصریح کرد: تحریم سردمدار دیپلماسی ایران توسط این کشور اقدام عبث و بیجایی بود.

حجت‌الاسلام ذوالنور تصریح کرد: اگر آمریکا بخواهد ارتباطات ظریف را با دیگر نهاد‌ها و کشور‌های دیگر محدود کند، حق چنین کاری ندارد چرا که این امر خلاف قانون بوده و واکنش منفی کشور‌ها را به دنبال خواهد داشت.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر به واسطه تحریم ظریف توسط آمریکا، ارتباط ما با نهاد‌های بین المللی قطع شود نباید انتظار داشته باشند که جمهوری اسلامی قوانین آن‌ها را رعایت کند.

وی در پایان افزود: تصمیم وزارت خزانه داری آمریکا مبنی بر تحریم ظریف غیر قانونی بوده و در نهایت به ضرر خود آمریکا تمام خواهد شد.

مشاورظریف: به خیالبافی ادامه دهید؛ آقای پامپئو

مشاور ظریف با بیان اینکه تلاش پامپئو برای خفه کردن صدای وزیر خارجه ایران جواب نخواهد داد، خطاب به وی گفت: به خیالبافی ادامه دهید، آقای پامپئو.

«بهزاد صابری» مشاور وزیر امور خارجه در واکنش به تحریم محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از سوی دولت دونالد ترامپ در صفحه توئیترش نوشت‌: «پامپئوی بیچاره به نظر خیلی سردرگم می‌رسد. هفته گذشته سعی کرد ادای رونالد ریگان در برابر شوروی را در بیاورد و خواستار گفتگو با مردم ایران شد. این تلاشش جواب نداد و خود را مفتضح کرد. حالا ظریف را در فهرست تحریم‌ها گذاشته است و تلاش می‌کند صدای او را خفه کند. این هم جواب نخواهد داد.»

وی خطاب به وزیر خارجه آمریکا عنوان کرد: «اما به خیالبافی ادامه دهید، آقای پامپئو.»

چرا ظریف وزیر خارجه ایران تحریم شد؟ +واکنش‌ مسئولان

به گزارش فارس، وزارت خزانه‌داری آمریکا بامداد امروز (پنجشنبه) محمدجواد ظریف را در فهرست تحریم‌ها قرار داد.

ظریف هم در واکنش به این اقدام در توئیتی نوشت: «ایالات متحده می‌گوید من را به عنوان "سخنگوی اصلی ایران در سرتاسر جهان" تحریم کرده است. واقعیت آنقدر دردناک است؟ این تحریم بر من یا خانواده من هیچ اثری ندارد، چراکه من خارج از ایران، هیچ دارایی یا منافعی ندارم. متشکرم که مرا چنین تهدید بزرگی برای اهدافتان می‌پندارید.»

دفتر حفاظت منافع ایران: تحریم ظریف نمونه‌ای دیگر از تروریسم دولتی آمریکا علیه ملت ایران است

دفتر حفاظت منافع ایران در قاهره تحریم ظریف را نمونه‌ای دیگر از تروریسم دولتی آمریکا علیه ملت ایران خواند و اعلام کرد: چهره حقیقی آمریکا روز به روز آشکارتر می‌شود. دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران در قاهره در پی تحریم محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه از سوی دولت ترامپ در صفحه توئیترش عنوان کرد: «تحریم دکتر ظریف توسط دولت آمریکا، اقدامی سخیف و نشانه شکست منطق آمریکا در مقابل قدرت منطق و استدلال ایران است. این اقدام وجه دیگری از تروریسم دولتی آمریکا علیه ملت ایران است. چهره حقیقی آمریکا روز به روز آشکارتر می‌شود.»

چرا ظریف وزیر خارجه ایران تحریم شد؟ +واکنش‌ مسئولان

به گزارش فارس، وزارت خزانه‌داری آمریکا بامداد امروز (پنجشنبه) دهم مرداد ماه محمدجواد ظریف را در فهرست تحریم‌ها قرار داد. (+) ظریف هم در واکنش به این اقدام در توئیترش نوشت‌: ««ایالات متحده می‌گوید من را به عنوان "سخنگوی اصلی ایران در سرتاسر جهان" تحریم کرده است. واقعیت آنقدر دردناک است؟ این تحریم بر من یا خانواده من هیچ اثری ندارد، چراکه من خارج از ایران، هیچ دارایی یا منافعی ندارم. متشکرم که مرا چنین تهدید بزرگی برای اهدافتان می‌پندارید.»

ترامپ، توئیت‌های ظریف را مثل موشک‌های مقاومت خطرناک می‌داند/پمپئو دچار انفعال شد/چند واکنش به تحریم ظریف

ایرنا نوشت: نظریه پرداز و تحلیلگر اصولگرا گفت: علیرغم ایجاد محدودیت علیه ظریف در سفر اخیر ترامپ فهمید ظریف با دست و پای بسته هم کار خود را کرده و پمپئو به انفعال افتاد. بنابراین طبیعی بود که ترامپ بخواهد ظریف را از صحنه خارج کند.

«امیر محبیان» در خصوص اهداف دولت آمریکا از تحریم وزیر امور خارجه ایران، گفت: روشن است که ترامپ از روند پیشین مذاکرات انجام شده در برجام در زمان دولت اوباما ناراضی است. این نکته را نیز بارها به صراحت بیان کرده و ظریف را در این زمینه مقصر می دانست و گفته بود از ابتدا فهمیدم این ها حریف او نمی شوند.

وی افزود: خود ترامپ در یک روند فشار کوشید ایران را به پای میز مذاکره بکشاند و با مواضع مستحکم رهبری متوجه شد که این امر شدنی نیست از سوی دیگر علیرغم ایجاد محدودیت علیه ظریف در سفر اخیر او فهمید ظریف با دست و پای بسته هم کار خود را کرده و پمپئو به انفعال افتاد. طبیعی بود که ترامپ بخواهد ظریف را از صحنه خارج کند. امید ترامپ آنست که با کنار زدن ظریف یک فرد ضعیف روبروی تیم آمریکایی بنشیند.

این فعال اصولگرا با اشاره به حمایت های رهبری، گفت: البته با موضع گیری های رهبری مشخص است که در این بازی ترامپ در وضعیتی قرار گرفته که اعمالش هیچ توجیه دیپلماتیک ندارد. انتقادات ریچارد نفیو و امثالهم دال بر همین امر است.

وی با مثبت توصیف کردن تدابیر دیپلماتیک ایران در دوره فشارهای یکجانبه آمریکا گفت: آنچه که روشن است طراحی راهبردی نحوه مواجهه ما با فشارهای آمریکا یعنی رویکرد مقاومت توسط رهبری و مدیریت صحنه ظریف جواب داده است؛ آمریکا کوشید میان دیپلماسی ما و نیروی محوری مقاومت ما یعنی سپاه اختلاف بیاندازد اما برخلاف تصورش محور ظریف - سلیمانی نزدیکتر شد. همین امر موجب خشم ترامپ شده است؛ او خطر توییت های ظریف را کمتر از موشک های مقاومت نمی داند و هدف تحریم ظریف قطع کردن ارتباط او با رسانه های جهانی است.

تحریم ظریف تلاشی ناموفق برای جلوگیری از صدای حق طلبی ملت ایران است

همچنین عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با محکوم کردن تحریم وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی آن را تلاشی مذبوحانه و ناموفق برای جلوگیری از صدای حق طلبی ملت ایران دانست.

علی نجفی خوشرودی افزود: این، تحریم شخص ظریف نیست بلکه اقدام و تلاش ناموفقی است برای جلوگیری از صدای حق طلبی ملت ایران که دکتر ظریف آن را نمایندگی می کرد.

نماینده مردم بابل در مجلس دهم شورای اسلامی تصریح کرد: سازمان ملل در خاک امریکا مستقر است و این امر با روح منشور ملل متحد و مقررات بین الملل مغایرت دارد و یک علامت سوْال برای میزبانی امریکا نسبت به نشست های بین المللی و فعالیت های سازمان ملل متحد به وجود خواهد آمد.

تحریم «ظریف» موجب حقارت تحریم کنندگان است

سخنگوی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی نیز تحریم وزیر امور خارجه از سوی آمریکا را موجب حقارت تحریم کنندگان دانست.

فاطمه سعیدی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت:

«تحریم ظریف⁩، وزیر امور خارجه ایران این دیپلمات برجسته و صاحب‌اعتبار در جهان تنها حقارت تحریم کنندگان را می‌رساند. آنها که در دیپلماسی حریف توانمندی ایران نمی‌شوند دست به اقدامات اینچنینی می‌زنند اما نمی‌دانند جایگاه ایران نزد افکار عمومی در جهان بالاتر می‌رود.»

واکنش سعید جلیلی و عارف به تحریم ظریف از سوی آمریکا واکنش سعید جلیلی و عارف به تحریم ظریف از سوی آمریکا

مهر نوشت: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه شکل جنگ دشمن با ایران تغییر کرده است، گفت: دشمن با طرح «فشار حداکثری، راهبردی » به دنبال ایجاد اختلال عمیق در کشور است.

سعید جلیلی ظهر پنج شنبه در جمع فعالان فرهنگی استان همدان با بیان اینکه کار فرهنگی مقطعی و از روی تعجیل نیست بلکه باید نتیجه‌محور و اثربخش باشد، گفت: کار باید در زمان خود ملموس و نتیجه‌بخش باشد.

جلیلی بابیان اینکه ضرورت انجام کار فرهنگی در مقطع فعلی دوچندان شده است، عنوان کرد: امروز در عرصه جنگ نرم و تهاجم فرهنگی به کار فرهنگی مستمر، قوی و نتیجه‌بخش نیاز است زیرا دشمن جنگ فرهنگی بزرگی را آغاز کرده که باید طبق آن برنامه‌های فرهنگی عملیاتی تعریف کرد.

اهم اظهارات جلیلی در ادامه می آید:

* امروز دشمن با فشار حداکثری بر کشور به دنبال براندازی نظام است، شکل جنگ دشمن با ایران تغییر کرده و باید برنامه‌ها را طوری تعریف کرد که امتداد آن جنگ علیه دشمن باشد.

* وسع و توانایی افراد در عمل متفاوت است و باید متناسب با وسع خود هدف را تعریف کنیم، امروز در عرصه فضای مجازی شبهات و سئوالاتی مطرح می‌شود و دشمن از طریق فضای مجازی عرصه بیان شبهات را ایجاد کرده بنابراین باید علیه آن اقدام کرد و به این شبهات پاسخ داد.

دشمن با تحریم‌های فلج‌کننده به دنبال آن است که مردم را وابسته کند

* دشمن قصد دارد عنصر «فعالیت» را از مردم ایران بگیرد، تحریم‌ها زمانی موفق خواهد بود که تأثیر آن در باور مردم رسوخ کند بنابراین نباید اجازه داد هر باور غلطی که مانع تحقق اهداف انقلاب است، وارد فکر و ذهن مردم شود.

* زمانی عده‌ای باور داشتند با تکیه بر غرب می‌توان مشکلات را حل کرد اما امروز این باور وجود ندارد و حتی خوش‌بین‌ترین افراد به غرب نیز می‌گویند نباید به آمریکا اعتماد کرد، اگر این بی‌اعتمادی به غرب در زمان خود رخ می‌داد کمتر هزینه‌ای بابت آن پرداخت می‌کردیم.

* دشمن هر آنچه توانسته بر ایران فشار وارد کرده و حتی مقام معظم رهبری و وزیر امور خارجه را نیز تحریم کرده و قصد دارد به هر قیمتی به هدفش که عقب‌نشینی ایران است، دست یابد، دشمن دو تاکتیک و دو ترفند دارد که یکی اعمال فشار برای دریافت و تعهدات جدید است که این بخش را با عنوان «مذاکره» پیش می‌برد. هدف دوم دشمن را فشار حداکثری است؛ دشمن در این بخش ادعا می‌کند به دنبال جنگ نیست و طرفدار گفت‌وگو است تا ما اقدامی انجام ندهیم ضمن اینکه یکطرفه فشار می آورد.

*دشمن به دنبال فریب است و باید در مقابل این هجمه‌ها ایستاد، در حوزه اقتصادی باید تولیدات داخلی به صنعت تبدیلی، تبدیل شود.

عارف: «ظریف» صدای رسای صلح‌طلبی ملت ایران است

رئیس فراکسیون امید هم به تحریم محمد جواد ظریف از سوی آمریکا واکنش نشان داد.

محمدرضا عارف در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت:

«دکتر ظریف وزیری صاحب سبک و صدای رسای صلح‌طلبی ملت ایران است و با اقدامات ایذایی نمی‌توان این صدا را خاموش کرد. مقامات کاخ سفید با تحریم وزیر امور خارجه کشورمان اوج استیصال خود را نشان دادند. در چنین شرایطی است که یک صدا باید از داخل کشور در عرصه بین‌الملل شنیده شود و آن هم حمایت از دستگاه دیپلماسی و سیاست‌های راهبردی آن است که همان حمایت از منافع ملی است.»

محسن رضایی: تحریم ‎ظریف برای رژیم آمریکا جز زیان چیزی در بر ندارد دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در صفحه توئیتر خود به تحریم ظریف از سوی آمریکا واکنش نشان داد.

محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در صفحه توئیتر خود به تحریم ظریف از سوی آمریکا واکنش نشان داد.

محسن رضایی نوشت: « ‏تحریم دکتر ‎ظریف به ایشان آسیبی وارد نمی‌کند ولی برای رژیم آمریکا جز زیان چیزی در بر ندارد.»

چرا ظریف وزیر خارجه ایران تحریم شد؟ +واکنش‌ مسئولان

با اشاره به تحریم ظریف از سوی آمریکا صادقی:‏ دولت ترامپ صلاحیت میزبانی ملل متحد را زیر سؤال برده است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت که دولت ترامپ با تحریم وزیر امور خارجه کشورمان صلاحیت کشور متبوع خود برای میزبانی ملل متحد را زیر سؤال برده است.

به گزارش ایسنا، محمود صادقی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «دولت نامتعادل ترامپ با تحریم وزیر خارجه ایران صلاحیت کشور متبوع خود برای میزبانی ملل متحد را زیر سؤال برده است؛ تحریم وزیر خارجه یک کشور به این دلیل که سخنگوی حاکمیت و رهبری کشور متبوعش در روابط بین‌المللی است، یعنی تحریم یک وزیر خارجه به این دلیل که وزیر خارجه است.»

مازنی: روحانی پیشنهاد تغییر محل ⁧سازمان ملل⁩ را مطرح کند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از رییس جمهور خواست که در اجلاس پیش‌روی سازمان ملل پیشنهاد تغییر محل ⁧سازمان ملل متحد⁩ را مطرح کند.

احمد مازنی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت:

«تحریم ⁧ظریف⁩ از یک سو نشانه درماندگی دولت عقب مانده ⁧ترامپ⁩ و از سوی دیگر نشانه این است که آمریکا صلاحیت میزبانی ملل متحد را ندارد. از ⁧رییس جمهور⁩ می‌خواهم در اجلاس سپتامبر 2019 پیشنهاد تغییر محل ⁧سازمان ملل متحد⁩ را مطرح کند.»

واکنش عباس صالحی به تحریم ظریف توسط آمریکا

سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در واکنش به وضع تحریم آمریکا علیه محمدجواد ظریف، در توییتی بر ترس دشمن از وزیر امورخارجه ایران و سپاه پاسداران تاکید کرد.

تحریم محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه کشورمان توسظ آمریکا، واکنش‌های بسیاری را در داخل و خارج از کشور برانگیخته است.

در همین راستا، سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حساب توییتری خود نوشت: «تحریم سپاه و تحریم ظریف دو رویه یک‌سکه‌اند. دشمنان فهمیده‌اند، دوستان ناآگاه چطور!؟»

وزارت خزانه‌داری آمریکا، روز گذشته (چهارشنبه ۹ مرداد) محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان را در فهرست تحریم‌های خود قرار داد.

چرا ظریف وزیر خارجه ایران تحریم شد؟ +واکنش‌ مسئولان

واکنش جهانگیری به تحریم وزیر خارجه : تحریم ظریف دلیل دیگری بر دروغگویی در باب دعوت به مذاکره است معاون رئیس جمهور در واکنش به تحریم وزیر امور خارجه گفت: تحریم ظریف دلیل دیگری بر دروغگویی در باب دعوت به مذاکره است.

اسحاق جهانگیری در واکنش به تحریم وزیر امور خارجه گفت: تحریم وزیر امور خارجه ایران از سوی دولت ترامپ نشانه جدیدی از بی منطقی، درماندگی و ماجراجویی یک قدرت زورگوست. دکتر ظریف نماد و نماینده توانای دیپلماسی مقبول و قانونمند ایرانی است.

وی ادامه داد: حتی دشمنان عاقلِ ظریف بر دانش، مهارت و توانمندی کم نظریش در گفتگو و خلق فرصت‌های پرهیز از منازعه و جنگ واقف اند. تحریم ظریف دلیل دیگری بر ریاکاری و دروغگویی در باب دعوت به مذاکره است.

بیانیه ارتش علیه تحریم ظریف از سوی آمریکا/مقامات کاخ سفید نگران منطق قوی ایران هستند

مهر نوشت: ارتش جمهوری اسلامی در بیانیه ای تاکید کرد: تحریم وزیر امور خارجه، نشان از ناکامی تحقیر آمیز آمریکا در برابر عظمت و اقتدار ایران اسلامی است.

در پی اعلام وزارت خزانه داری آمریکا در قرار دادن نام محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در فهرست افراد تحریم شده توسط امریکا، ارتش جمهوری اسلامی ایران بیانیه ای صادر کرد.

متن بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

تحریم وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به عنوان بالاترین مسئول دیپلماسی خارجی کشورمان نشان از ناکامی تحقیر آمیز آمریکا در برابر عظمت و اقتدار ایران اسلامی دارد و از سویی این اقدام بی اساس و پوشالین گواهی بر تزلزل پایه های سست و بی اساس فکری و سیاسی سردمداران آمریکا به ویژه رئیس جمهور آن کشور است. امروز تناقص در رفتار و گفتار دولتمردان آمریکایی وجود دارد و تحریم وزیر امور خارجه کشورمان نشان داد که آزادی بیان فقط شعاری بیش نیست و مقامات کاخ سفید نگران منطق قوی جمهوری اسلامی ایران هستند.

کشوری که در طول 4 دهه سراسر اقتدار خود توانسته است با اتکاء به خداوند متعال ، رهبری دوراندیشانه امام خمینی ( ره ) و امام خامنه ای ( مدظله العالی ) و همت و تلاش زنان ومردان خود در عرصه های مختلف از جمله نظامی وسیاسی گام های موثری بردارد که نتیجه این موفقیت ها باعث خشم و عصبانیت دشمنان این مرز و بوم به ویژه آمریکای جنایتکار شده است. امروز تیر خلاص ناکامی دشمن در تحریم وزیر امور خارجه کشورمان به اهدافی پوشالین شلیک شد و با این اقدامات باید فروپاشی و اضمحلال سردمداران آمریکا وحامیانشان را نظاره گر باشیم.

در این بیانیه آمده است: در این سالها برای همگان آشکار شده که هر گاه دشمنان و در راس آن آمریکای جنایتکار تلاششان را برای خدشه دار کردن وجهه یک کشور یا فردی به کار می برند، نشان از حقانیت و درست اندیشی آن کشور و فرد است و امروز این اقدام ناشایست آنان بر علیه وزیر امور خارجه کشورمان نه تنها مورد نقد و انتقاد برخی از مقامات آمریکایی قرار گرفته بلکه جلوه های ایستادگی، درستی و حقانیت نظام جمهوری اسلامی ایران را یک بار دیگر برای همگان آشکار ساخته است.

در پایان آمده است: قوای مسلح جمهوری اسلامی ایران، مسئولین وفادار به نظام و آرمان های اسلام عزیز با تبعیت از راه بلند معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران و در پرتو اندیشه های رهبر معظم انقلاب "مدظله العالی" هیچ گاه از حرکت خود برای استقلال، آزادی و سربلندی ایران اسلامی دست بر نخواهند داشت و تا نابودی نظام سلطه به سرکردگی آمریکای جنایتکار خواهند ایستاد.

قاسمی: تحریم ظریف نتیجه سیاست‌های زورمدارانه و یکجانبه گرایی است

سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاریس اقدام آمریکا در قرار دادن نام وزیر امور خارجه کشورمان در لیست تحریم‌های این کشور را تلاش برای مقابله با بیان آزاد و گفتاری دیپلماتیک توسط دیپلماتی شناخته شده در عرصه جهانی دانست.

به گزارش ایسنا، بهرام قاسمی در پیامی در پی درج نام محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در فهرست تحریم های آمریکا نوشت:

داستان از آنجا بیش از پیش فاجعه بار و وخیم‌تر می نماید که دیگر تنها سخن از تحریم های ناعادلانه و غیر قانونی اقتصادی، دارویی، پزشکی نیست، بلکه سخن از تحریم زبان و تلاش برای مقابله با بیان آزاد و گفتاری دیپلماتیک توسط دیپلماتی شناخته شده چون دکتر ظریف در عرصه جهانی است.

این اقدام نتیجه سیاست‌های زورمدارانه، یکجانبه‌گرایی و مستبدانه کشوری است که از شور بختی ملل جهان، به غلط خود را مهد آزادی و دموکراسی دانسته و تلخ تر اینکه مقر سازمان ملل متحداست.

تلاش برای ترویج اپیدمی ناشنیدن مواضع و سخن ملت بزرگ، تاریخ ساز و فرهنگ پرور ایران از سوی حاکمان غیر دموکرات، مغرور، استبداد پرور و متجاوز به حقوق همه ملت‌ها و همچنین تحمیل قوانین فرا سرزمینی حتی به ملت‌ها و کشورهای متحد خود، موجب خواهد شد تا رفته رفته پرده‌های ریا و کینه توزانه آمریکا کنار برود.

مردم آزاده و کشورهای مستقل در جای جای این جهان بهم پیوسته اینگونه رفتارهای کودکانه، زیاده خواهانه و توام با عصبیت را بر نمی‌تابند.

واکنش وزیر ارتباطات نسبت به تحریم وزیرامورخارجه ایران محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات با انتشار پستی نسبت به تحریم محمدجواد ظریف توسط خزانه داری آمریکا واکنش نشان داد.

باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت خزانه‌داری آمریکا روز چهارشنبه محمد جواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران را در لیست تحریم‌های خود قرار داد. انتشار خبر تحریم محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان از سوی آمریکا بازتاب گسترده ای در رسانه های داخلی و خارجی پیدا کرد تا حدی که تیتر یک بسیاری از رسانه ها را به خود اختصاص داد . بسیاری از مقامات سیاسی داخلی و خارجی نیز به این تحریم ضدایرانی آمریکا واکنش نشان دادند و این اقدام آمریکا را محکوم کرده و مخالفت خود را با آن ابراز کردند.

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز با انتشار تصویری از خود و محمدجواد ظریف در صفحه توییترش نسبت به تحریم وزیرامور خارجه کشورمان واکنش نشان داد و در این خصوص نوشت:

«ما به تحریم ها اهمیت نمی دهیم. ما حامی یکدیگریم»

چرا ظریف وزیر خارجه ایران تحریم شد؟ +واکنش‌ مسئولان

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها