پورمختار: اروپایی‌ها عملاً ثابت کردند که با آمریکا همراه هستند

کد خبر: 953855

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی گفت: هرگونه سازش و تسلیم در مقابل زورگویانی، چون آمریکا، راه به جایی نمی‌برد و ما باید راهبرد مقاومت فعال را ادامه دهیم.

پورمختار: اروپایی‌ها عملاً ثابت کردند که با آمریکا همراه هستند

خبرگزاری مهر: محمدعلی پورمختار با اشاره به اینکه رویکرد سازش با غرب توسط دولت به هیچ وجه کارآمد نبوده و نتوانسته طرف‌های مقابل ما در برجام را به مسیر تعهداتشان بازگرداند، گفت: دولتمردان در توجیه اصرارشان برای مذاکره می‌گویند که این اقدام برای حفظ امنیت و وحدت کشور ضروری است در حالی که هدف طرف مقابل از مذاکره با ایران، رسیدن به اهداف خودشان و نابودی جمهوری اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه اروپایی‌ها با عدم اجرای تعهداتشان در برجام، عملاً ثابت کردند که با آمریکا همراه هستند، گفت: ما باید دشمن‌شناس بوده و از زوایا و ابعاد رفتار دشمن در طول ۴۰ سال گذشته شناخت دقیق داشته باشیم تا اشتباهات گذشته را تکرار نکنیم.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان اینکه رویکرد مذاکره و سازش با غرب به ویژه اروپا اشتباه است و باید دولتمردان در این رویکرد خود تجدیدنظر کنند، تصریح کرد: البته این موضوع به معنای آن نیست که در‌های کشور را ببندیم و با هیچ کشوری تعامل نداشته باشیم بلکه سیاست خارجی ما فعال است و غیر از آمریکا و رژیم صهیونیستی، فعلاً محدودیتی برای مذاکره، ارتباط و تعامل با کشور‌های دیگر نداریم.

پورمختار متذکر شد: متأسفانه دولتمردان در زمان مذاکرات برجام تصور می‌کردند که آمریکا کدخداست و باید با آنان تعامل کرد تا مشکلات برطرف شود، اما دیدیم که نتیجه این نگرش، برجام شد و آمریکا زیر همه حرف‌هایش زد و اثبات کرد که قابل اعتماد نیست.

وی با تاکید بر اینکه راهبرد مقاومت و کاهش تعهدات منافع ملی ما را تامین می‌کند، بیان کرد: راهبرد مقاومت قطعاً ما را سریع‌تر به منافع ملی‌مان می‌رساند و بر این مبنا امروز باید راهبرد مقاومت فعال را در دستور کار قرار دهیم و با مقاومت و فشار حداکثری و همه‌جانبه، آمریکا و دیگر دشمنان را وادار کنیم که از رفتار‌های غلط خود دست بردارند که این تنها راه رسیدن ما به منافع ملی‌مان است.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس تصریح کرد: تاکنون راهبرد مقاومت در جمهوری اسلامی ایران تأثیر به سزایی به ویژه در منطقه داشته است به گونه‌ای که بسیاری از کشور‌ها هم این راهبرد را به تأسی از ایران دنبال می‌کنند و از ملت ما مقاومت را آموخته‌اند که باید این مسیر را همچنان ادامه دهیم.

پورمختار تأکید کرد: سازش و تسلیم در مقابل زورگویانی، چون آمریکا، نه تنها راه به جایی نمی‌برد بلکه برای ما خسارت‌ها و هزینه‌های زیادی در پی خواهد داشت و نباید به سمت چنین مسیر‌های غلطی حرکت کنیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها