ظریف: برای سفر به عربستان آمادگی دارم

کد خبر: 958779

وزیر امور خارجه گفت: مسائل منطقه‌ای یکی از دو اولویت اساسی دستگاه دیپلماسی بوده و در این راستا ما همیشه از آمادگی خود برای سفر به کشور‌های منطقه مانند عربستان سعودی صحبت کرده‌ایم.

ظریف: برای سفر به عربستان آمادگی دارم

خبرگزاری مهر: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان عصر امروز (دوشنبه) در حاشیه بازدید از شعبه دوم پارک علم و فناوری در جمع خبرنگاران با اشاره به اخباری که از قول وی در مورد آمادگی برای سفر به ریاض جهت حل اختلافات میان ایران و عربستان و رفع سو تفاهمات منتشر شده است، گفت: مسائل منطقه‌ای یکی از دو اولویت اساسی دستگاه دیپلماسی بوده و در این راستا ما همیشه از آمادگی خود برای سفر به کشور‌های منطقه مانند عربستان سعودی صحبت کرده ایم.

وی افزود: آنچه امروز نیز مطرح می‌شود، بحث جدیدی نبوده و ما طبق رویه‌ای که داشتیم، آماده گفتگو با همسایگان ازجمله عربستان هستیم.

وزیر امور خارجه درباره تحریم‌های که توسط شرکت‌های اپل و گوگل علیه کشورمان اعمال شده است، گفت: این حوزه از تحریم‌ها توسط وزارت ارتباطات پیگیری می‌شود، اما آنچه ما اقدام کردیم، نامشروع نشان دادن این اقدامات است.

ظریف تاکید کرد: باید گفت که آمریکا قدرت بالای اقتصادی را در جهان دارد و این موضوع باعث شده است تحریم‌ها علیه کشورمان وضع و به رغم مخالفت برخی شرکت‌ها نیز اجرایی شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر بسیاری از دولت‌ها و شرکت‌ها در حال تلاش برای جدا شدن از فضای تبادلات دلار محور شده‌اند که این نوید بسیار خوبی است.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه قدرت اقتصادی آمریکا در بازار بسیار بالا است و همین موضوع باعث شده است که شرکت‌ها مجبور به تبعیت از آمریکا شوند، تاکید کرد: ما نیز در این مسیر در حال تحمل فشار‌ها هستیم، ولی با توجه به ظرفیت‌های موجود و جوانانی که داریم این فشار چندان ادامه‌دار نخواهد بود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها