معاون ترامپ: با خروج از توافق فاجعه‌بار ایران در برابر این کشور ایستادیم

کد خبر: 958981

معاون رئیس‌جمهور آمریکا در یک سخنرانی در اندیشکده هریتیج مدعی شد دولت این کشور با خروج از توافق هسته‌ای ایران در برابر تهران ایستاده است.

معاون ترامپ: با خروج از توافق فاجعه‌بار ایران در برابر این کشور ایستادیم

خبرگزاری فارس: «مایک پنس»، معاون «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در یک سخنرانی در بنیاد هریتیج به تکرار ادعا‌ها علیه ایران پرداخت.

پنس در این سخنرانی به حمایت‌های ترامپ از رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: «این رئیس‌جمهور برای دفاع اسرائیل از خودش به پا خاسته و حق حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان را به رسمیت شناخته است و این تصمیم تاریخی را گرفته است.»

وی در ادامه با متهم کردن ایران به حمایت از «تروریسم» گفت: «علاوه بر این، رئیس‌جمهور ترامپ با خارج کردن آمریکا از توافق هسته‌ای فاجعه‌بار ایران در برابر بزرگترین حامی تروریسم دولتی ایستاد.»

معاون رئیس‌جمهور آمریکا گفت به حاضران قول می‌دهد که آمریکا دیگر برای ایران پول نقد نخواهد فرستاد.

در حالی که دولت ترامپ بابت رها کردن شبه‌نظامیان کرد در شمال سوریه همزمان با عملیات ترکیه در این منطقه مورد انتقاد‌های شدید قرار گرفته است پنس گفت که آن‌ها «متحدانی فوق‌العاده» در مبارزه با داعش بوده‌اند.

او گفت: «آمریکا همیشه سپاسگزار متحدان کُرد خودش در نیرو‌های دموکراتیک سوریه خواهد بود که شجاعانه و شانه به شانه ما در این جنگ، مبارزه کردند.»

وی اضافه کرد: «حالا که ارتش ما و متحدانمان به اهداف خودشان علیه داعش دست یافته‌اند، رئیس‌جمهور ترامپ به وعده خودش به مردم آمریکا عمل کرده و نیرو‌های ما دارند به کشور برمی‌گردند. کرد‌های نیرو‌های دموکراتیک سوریه متحدان قدرتمندی در مبارزه با داعش بودند و ما همیشه سپاسگزار آن‌ها خواهیم بود.»

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها