اخبار مجلس/ محدودیت جدید مجلس برای قهوه‌خانه‌های سنتی

کد خبر: 961097

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس گفت: با مصوبه امروز اعضای این کمیسیون ارائه خدمات غذایی مانند صبحانه و نهار در قهوه‌خانه‌های سنتی ممنوع شد.

اخبار مجلس/ محدودیت جدید مجلس برای قهوه‌خانه‌های سنتی

خبرگزاری تسینم: حسین مقصودی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه عصر امروز(دوشنبه 20 آبان) کمیسیون متبوعش، اظهار داشت: بررسی طرح استفساریه تبصره 1 ماده 13 قانون جامع کنترل و مبارزه با دخانیات اعاده شده از شورای نگهبان در دستور کار امروز کمیسیون قرار داشت.

وی یادآور شد: پیش‌تر کمیسیون مصوب کرده بود قهوه‌خانه‌ها، پایانه‌های مسافری و برخی کافه‌ها از قانون ممنوعیت مصرف قلیان و سیگار در اماکن عمومی مستثنی شوند که شورای نگهبان آن را رد کرده بود.

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس تصریح کرد: برهمین اساس، پس ازبحث‌های فراوان مقرر شد امکان مصرف قلیان و دخانیات در قهوه‌خانه‌ها و قلیان سراها وجود داشته باشد اما این اماکن حق ارائه غذا نداشته باشند.

مخالفت مجلس با رایگان شدن برق مشترکان کم مصرف سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس از رد طرح بخشودگی بهای برق مشترکان خانگی کم مصرف در این کمیسیون خبر داد.

سکینه الماسی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، در تشریح جزئیات جلسه عصر امروز (دوشنبه 20 آبان) این کمیسیون، اظهار داشت: در جلسه عصر امروز کمیسیون طرح یک شوری بخشودگی بهای برق مشترکان خانگی کم مصرف با حضور مسئولان و کارشناسان وزارت نیرو، سازمان برنامه و بودجه کشور و مرکز پژوهش‌های مجلس بررسی شد.

وی افزود: پس از بررسی و استماع نظرات موافقان و مخالفان، طرح مذکور به رأی اعضای کمیسیون گذاشته شد که از سوی آنها رد شد. سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه 36 میلیون مشترک برق در کشور وجود دارد، اضافه کرد: از این تعداد 29 میلیون مشترکان خانگی هستند. 85 درصد برق مصرفی آن‌ها زیر الگوی مصرف است (الگوی مصرف زیر 300 کیلووایت ساعت در ماه است) لذا اگر طرح بخشودگی بهای برق مشترکان خانگی کم مصرف تصویب شود برق مصرفی این مشترکان رایگان خواهد شد که این موضوع خلاف ماده 138 آیین نامه داخلی مجلس و 75 قانون اساسی خواهد بود بنابراین طرح مذکور با اتفاق آرا از سوی اعضای کمیسیون رد شد.

مصوبه جدید کمیسیون صنایع مجلس برای واردات خودروهای هیبریدی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نشست عصر امروز این کمیسیون را تشریح کرد.

نادر قاضی‌پور عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، در تشریح نشست عصر امروز این کمیسیون گفت: قرار بود وزیر صنعت در جلسه حضور بیابد که این اتفاق رخ نداد.

وی با بیان اینکه پس از عدم حضور وزیر صنعت در کمیسیون صنایع اصلاح طرح ساماندهی صنعت خودرو به منظور تامین نظر شورای نگهبان دستورکار کمیسیون قرار گرفت، ادامه داد: شورای نگهبان ماده (2) این طرح را مغایر با اصل 44 قانون اساسی دانسته بود که بر اساس اصلاح انجام شده مقرر شد تا واگذاری های خودروسازی ها تا سقف اصل 44 انجام گیرد.

نماینده ارومیه در مجلس با بیان اینکه ماده 4 طرح ساماندهی خودرو نیز به منظور تامین نظر شورای نگهبان اصلاح شد، اضافه کرد: این ماده درباره وادرات خودروهای هیبریدی و برقی است که به منظور تامین نظر شورای نگهبان تعرفه وادراتی این خودروها به 50 درصد کاهش پیدا کرد.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: ماده 7 طرح ساماندهی صنعت خودرو نیز حذف شد.

براساس این گزارش در ماده 7 آمده بود: در صورت وقوع تصادف در دوره تضمین (گارانتی) و ارجاع به کارشناسی، کارشناسان رسمی موظفند میزان عیب و نقص ناشی از تولید خودرو در ایجاد تصادف و عامل حادثه را ذکر نمایند. شرکت سازنده داخلی یا نماینده رسمی شرکت سازنده خارجی به میزان دخالت نقص خودرو در علت وقوع تصادف و نقش ایمنی خودرو در میزان خسارت و تلفات حادثه، دارای مسؤولیت مدنی است.

اصلاح ایرادات شورای نگهبان به طرح تعیین تکلیف کارشناسان بیمه کشاورزی در کمیسیون اجتماعی

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: طرح تعیین تکلیف کارشناسن بیمه کشاورزی اعاده شده از شورای نگهبان در کمیسیون اجتماعی بررسی و ایرادات شورا به این طرح اصلاح شد.

عبدالرضا عزیزی نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به نشست امروز کمیسیون اجتماعی مجلس گفت:‌ در جلسه امروز طرح دفاتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی غیر دولتی اعاده شده از سوی شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: پس از انجام بررسی پیرامون این طرح در نهایت مقرر شد تا کمیته‌ای به ریاست ناهید تاج‌الدین نماینده مردم اصفهان بررسی‌های دقیق‌تر درباره این طرح انجام دهد و نتیجه کار کارگروه برای تصمیم‌گیری به صحن کمیسیون ارائه شود.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: همچنین در جلسه امروز طرح تعیین تکلیف کارشناسان بیمه کشاورزی اعاده شده از سوی شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در جریان این بررسی ایرادات شورای نگهبان به طرح مذکور اصلاح شد.

تعیین راهکارهای سقف پرداخت مالیات پزشکان در کمیسیون بهداشت

نایب رئیس کمیسیون بهداشت در مجلس از تعیین راهکارهای سقف پرداخت مالیات پزشکان در این کمیسیون خبر داد و گفت: تکلیف این موضوع باید در شورای حقوق و دستمزد دولت مشخص شده و یا با تهیه استفساریه‌ای حل و فصل شود.

محمدحسین قربانی نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس در تشریح جزئیات جلسه عصر امروز این کمیسیون گفت: در این نشست سه موضوع در دستور کار این کمیسیون قرار داشت.

وی افزود: دستور کار اول مربوط به بررسی وضعیت مالیات پزشکان براساس تکالیف قانون بودجه سال جاری بود.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دریافت مالیات پلکانی از جامعه پزشکی که این رقم تا حداکثر 35درصد بوده است از سوی اعضای کمیسیون مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

قربانی گفت: دریافت این مالیات پلکانی توانسته فشار مضاعفی را بر جامعه پزشکی بگذارد که همین امر منجر به کاهش شدید درآمدهای بیمارستان‌ها شده است. به طوری که پزشکان برای اینکه مشمول مالیات پلکانی نشوند رغبتی بر حضور در اعمال جراحی در بیمارستان‌ها نداشته و عملاً به مراکز خصوصی و مطب‌ها می‌روند.

وی گفت: در نشست عصر امروز مسئولین وزارت بهداشت، وزارت اقتصاد، سازمان برنامه، سازمان نظام پزشکی و کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس و سازمان امور مالیاتی حضور داشتند.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت در مجلس شورای اسلامی افزود: بعد از مباحث مختلف سازمان امور مالیاتی اعلام کرد که این موضوع عملاً از سوی این سازمان قابلیت اجرا ندارد زیرا اگر این موضوع از سوی سازمان امور مالیاتی مسکوت واقع شود دیوان محاسبات و سازمان بازرسی می‌تواند مدیران سازمان امور مالیاتی را ملزم به پاسخگویی کند.

قربانی درباره نتایج این بحث گفت: در نهایت مقرر شد تا تکلیف این موضوع در شورای حقوق و دستمزد دولت مشخص شود و یا اینکه با تهیه استفساریه‌ای موضوع حل و فصل شود.

وی گفت: موضوع دوم در دستور کار اعضای این کمیسیون مربوط به پوشش بیمه اجباری بیمه سلامت بود. ضمن اینکه برداشتن سقف بیمه‌ها و سه دهکی که از 40درصد حقوق کمتر دریافتی دارند در جلسه عصر امروز مطرح شد.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در این نشست مطرح شد که اگر قرار است کسی برای بیمه سلامت به دستگاه‌ها مراجعه کند وزارت رفاه بتواند به صورت برخط خوداظهاری افراد را مورد رصد قرار داده و عدم درآمدی مورد صحت قرار گیرد تا بتواند به صورت اجباری آن فرد را تحت پوشش بیمه اجباری و تحت پوشش بیمه سلامت قرار دهد.

قربانی در پایان گفت: در بخش سوم جلسه نیز آسیب‌دیدگان از اسیدپاشی در کمیسیون بهداشت حاضر شده و مباحثی را مطرح کرده و از اعضای کمیسیون خواستار رفع مشکلات خود شدند.

رد طرح بخشودگی بهای برق مشترکان کم مصرف از سوی کمیسیون انرژی

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس از رد طرح بخشودگی بهای برق مشترکان کم مصرف از سوی این کمیسیون خبر داد.

سکینه الماسی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در تشریح جزئیات نشست عصر امروز این کمیسیون گفت: در این نشست طرح یک شوری بخشودگی بهای برق مشترکان کم مصرف با حضور مسئولین و کارشناسان وزارت نیرو، سازمان برنامه و مرکز پژوهش‌های مجلس بحث و بررسی شد.

وی افزود: بعد از تبادل‌نظر اعضای این کمیسیون و میهمانان مذکور در نهایت این طرح رأی لازم را نیاورد و از سوی کمیسیون انرژی رد شد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دستور کار دیگری برای جلسه امروز مطرح نبود.

الماسی با اشاره به دستور کار عصر فردا (سه‌شنبه) کمیسیون انرژی گفت: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته قرار است در نشست فردا بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت جهت پاسخگویی به سؤال علی‌اکبر کریمی نماینده اراک در این کمیسیون حضور پیدا کند.

وی با بیان اینکه به دلیل حضور رئیس جمهور و هیأت دولت در استان یزد و احتمال عدم حضور وزیر نفت موضوع را از این وزارتخانه جویا شدیم که این وزارتخانه به ما تاکنون عدم حضور زنگنه را در نشست عصر فردا (سه‌شنبه مجلس) اعلام نکرده است لذا وزیر نفت در نشست این کمیسیون حضور پیدا می‌کند.

لغو تعهدات به صورت تدریجی موجب فرصت‌سوزی برای کشور می‌شود

نماینده مردم اراک در مجلس گفت: لغو تدریجی تعهدات برجام گر چه باعث اثبات حقانیت ما در عرصه دیپلماسی می‌شود اما این روند فرصت‌سوزی و اتلاف وقت را برای ما به همراه دارد.

علی‌اکبر کریمی نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به اجرای گام چهارم لغو تعهدات ایران در برجام از چند روز قبل گفت:‌ لغو تدریجی تعهدات ما در برجام اگر چه موجب اثبات حقانیت‌مان در عرصه دیپلماسی در سطح جهان می‌شود اما این لغو تدریجی تعهدات موجب فرصت‌سوزی و اتلاف وقت برای ما می‌شود.

وی افزود: برجام به منزله مرده‌ای است که روی زمین مانده و هیچ نفعی برای جمهوری اسلامی ایران نداشته و ندارد.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: لغو تعهدات ایران در برجام به صورت تدریجی و عدم اجرای تعهدات طرف مقابل در برجام نشان می‌دهد که آنها به هیچ وجه به تعهدات‌شان پایبند نیستند و برنامه‌ای برای این کار ندارند.

کریمی خاطرنشان کرد: اگر این روند عدم اجرای تعهدات برجام توسط طرف مقابل ادامه پیدا کند در آینده جمهوری اسلامی ایران می‌تواند از برجام خارج شود. برجامی که هیچ سودی برای ملت ایران ندارد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها