نظر نمایندگان درباره افزایش قیمت بنزین/ دولت مجلس را دور زده

کد خبر: 961670

عضو شورای هماهنگی سران قوا گفت: به خاطر فشار اقتصادی، مالی و روانی بر جامعه بخصوص مستضعفین نباید اصلاح قیمت‌ها در شرایط کنونی انجام شود.

نظر نمایندگان درباره افزایش قیمت بنزین/ دولت مجلس را دور زده

سرویس سیاسی فردا: عضو شورای هماهنگی سران قوا گفت: به خاطر فشار اقتصادی، مالی و روانی بر جامعه بخصوص مستضعفین نباید اصلاح قیمت‌ها در شرایط کنونی انجام شود.

به گزارش مهر، غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس و عضو شورای هماهنگی سران قوا در صفحه اینستاگرام خود در مورد افزایش قیمت بنزین نوشت: اگر هزار و یک دلیل وجود داشته و دارد که باید قیمت ها اصلاح شود، فقط به خاطر یک دلیل نباید در شرایط کنونی این کار انجام شود.

وی ادامه داد: به خاطر فشار اقتصادی، مالی و روانی بر جامعه بخصوص مستضعفین نباید این کار در شرایط کنونی انجام شود.

نظر نمایندگان مجلس درباره افزایش قیمت بنزین

به گزارش مهر: عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: گران کردن نرخ بنزین براساس مجوز‌های قانونی تحت اختیار دولت انجام شده است، اما بهتر بود طی ۶ سال و بصورت تدریجی افزایش می‌یافت.

دولت باید بنزین را تدریجی گران می‌کرد/ ضرورت کنترل قاچاق سوخت

علی‌اکبر رنجبرزاده در گفتگو با خبرنگار مهر در واکنش به افزایش قیمت بنزین، گفت: گران کردن نرخ بنزین براساس مجوز‌های قانونی تحت اختیار دولت انجام شده است، اما افزایش ۳۰۰ درصدی قیمت بنزین تدبیر درستی نبود و نباید به یکباره بنزین تا این حد افزایش می‌یافت.

وی تاکید کرد: بهتر بود پیشنهاد افزایش قیمت بنزین در لایحه بودجه ۹۹ مطرح و نظرات نمایندگان هم در این مورد اتخاذ می‌شد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قاچاق سوخت موضوعی است که همه ما به آن واقف هستیم و معتقدیم باید کنترل شود، اما دولت برای کنترل آن باید در طول ۶ سال گذشته به تدریج قیمت بنزین را افزایش می‌داد چراکه افزایش یکباره و ۳۰۰ درصدی قیمت بنزین برای مردم سخت است.

رنجبرزاده خاطرنشان کرد: یارانه‌های پنهان بسیار زیادی در جامعه وجود دارد که طبقات مرفه آن را در اختیار دارند و اطلاعات آن موجود است که می‌توان از این طریق یارانه نقدی دهک‌های پائین جامعه را افزایش داد و حتی سه برابر کرد.

عضو هیأت رئیسه مجلس: قیمت بنزین باید پلکانی افزایش می‌یافت

اکبر رنجبرزاده با بیان اینکه بهتر بود افزایش قیمت بنزین به صورت پلکانی انجام می‌شد، گفت: رئیس جمهور باید در یک گفت‌وگوی تلویزیونی مردم را نسبت به افزایش قیمت بنزین توجیه و قانع کند.

اکبر رنجبرزاده نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با فارس، با اشاره به افزایش قیمت و سهمیه‌بندی بنزین گفت: رئیس جمهور باید در یک گفت‌وگوی تلویزیونی مردم را نسبت به افزایش قیمت بنزین و نتایج حاصل از این افزایش قیمت توجیه و توضیحات لازم را در این باره به مردم ارائه کند.

وی افزود: دولت بهتر بود تا با توجه به فرصت ۶ ساله‌ای که در اختیار داشت به صورت پلکانی افزایش قیمت بنزین را اجرایی کند تا شیب تند افزایش قیمت بنزین به مردم فشار وارد نکند.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: نمایندگان به صورت مستقیم و دائمی با مردم در ارتباطند و مناسب بود دولت در اجرای چنین طرحی از نظرات و پیشنهادات نمایندگان نیز استفاده کند که این طرح در اجرا از پختگی بیشتری برخوردار باشد.

رنجبرزاده خاطرنشان کرد: از سوی دیگر با توجه به در پیش بودن انتخابات مجلس الان زمان مناسبی برای افزایش قیمت بنزین نبود و بهتر بود دولت زمان دیگری برای این کار انتخاب می‌کرد.

عضو هیأت رئیسه مجلس در پایان گفت: ما چند هفته دیگر بحث بررسی لایحه بودجه ۹۹ در مجلس را در پیش داریم، با توجه به اینکه در ماه‌های پایانی سال قرار داریم و بودجه ۹۹ هم قرار است بررسی شود مناسب بود تا دولت افزایش قیمت بنزین را در بودجه ۹۹ لحاظ کند تا شوک کمتری به جامعه وارد شود.

دولت باید علل افزایش قیمت بنزین را برای مردم تشریح کند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار داشت: دولت باید از دو ماه قبل مردم را در جریان افزایش قیمت بنزین قرار می‌داد و موضوع را برای مردم تبیین و تشریح می‌کرد.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با فارس، با اشاره به افزایش قیمت بنزین، گفت: نحوه اجرای طرح افزایش قیمت بنزین و سهمیه‌بندی آن دارای ایرادات و اشکالاتی است و دولت در این زمینه حتی مجلس را هم در جریان کار نگذاشت.

وی افزود: بهتر بود دولت از نظرات و پیشنهادات نمایندگان که ارتباط مستقیم با مردم دارند و شرایط جامعه را به خوبی لمس و درک می‌کنند استفاده می‌کرد، اما دولت بدون در میان گذاشتن موضوع با نمایندگان و مردم افزایش قیمت بنزین را کلید زد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: در مجلس طرح‌های مختلفی برای سهمیه‌بندی بنزین مطرح شد که یکی از آن‌ها این بود که سهمیه به تعداد افراد و به اعضای هر خانواده تخصیص یابد و خانواده‌های پرجمعیت‌تر از سهمیه بنزین بیشتر و کم جمعیت‌تر از سهمیه بنزین کمتری برخوردار شوند، اما دولت از این طرح‌ها و پیشنهادات استفاده نکرد.

حاجی‌دلیگانی خاطرنشان کرد: دولت باید از دو ماه قبل مردم را در جریان افزایش قیمت بنزین قرار می‌داد و ابعاد مختلف آن را برای مردم تبیین و تشریح می‌کرد تا مردم آمادگی لازم را برای پذیرش این موضوع داشته باشند نه اینکه یکباره مردم از خواب بیدار شوند و ببینند که بنزین سهمیه‌بندی و نیز گران شده است.

وی افزود: ما فردا در مجلس از آقای لاریجانی خواهیم خواست تا وزرای مربوطه را به مجلس دعوت کنند تا توضیحات لازم را درباره این افزایش قیمت ارائه کنند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس در پایان گفت: مردم مطمئن باشند که ما در مجلس در بحث افزایش قیمت بنزین حقوق آن‌ها را پیگیری خواهیم کرد و مدافع حقوق آن‌ها خواهیم بود.

احتمال برگزاری جلسه غیرعلنی مجلس برای بررسی افزایش قیمت بنزین

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس گفت: احتمالا روز یکشنبه جلسه مجلس به صورت غیرعلنی برای بررسی افزایش قیمت بنزین برگزار خواهد شد.

اسدالله عباسی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در گفتگو با خبرنگار مهر، اعلام کرد: هیئت رئیسه مجلس پیش از جلسه علنی روز یکشنبه تشکیل جلسه خواهد داد و در مورد علنی یا غیرعلنی بودن جلسه روز یکشنبه (فردا) تصمیم گیری خواهد کرد.

وی افزود:در صورتی که جلسه روز یکشنبه مجلس به صورت غیرعلنی برگزار شود، هیچ یک از مسئولان دولتی دعوت نخواهند شد و صرفا نمایندگان مجلس در این جلسه حضور خواهند داشت.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس تاکید کرد: طبق قانون، دولت می‌توانست به صورت تدریجی قیمت بنزین را افزایش دهد، اما افزایش یک شبه قیمت بنزین به میزان ۳۰۰ درصد مورد نظر مجلس نبود.

عباسی تصریح کرد: دولت در این زمینه مجلس را دور زده است و نمایندگان فردا در این خصوص تصمیم گیری خواهند کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها