پور ابراهیمی: اصلاح ساختاری بودجه در دستور کار بودجه ۹۹ است

کد خبر: 962620

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در بودجه ۹۹ حتما اصلاح ساختاری بودجه را در دستور کار داریم و تغییر در منابع بودجه بیشتر به‌سمت ظرفیت‌هایی خواهیم رفت که کوتاه‌مدت است و بعد طولانی مدت می‌شود.

پور ابراهیمی: اصلاح ساختاری بودجه در دستور کار بودجه ۹۹ است

خبرگزاری فارس: محمدرضا پورابراهیمی امروز در شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان با بیان اینکه در ارتباط با موضوع جذب، کرمان جزء سه استان برتر بوده که تهاتر انجام داده است، اظهار داشت: امسال یک مشکلات جدی در این زمینه وجود داشته و یک کارگروهی در اتاق بازرگانی تشکیل دادیم که این مشکلات برطرف شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دو موضوع در این زمینه مطرح است، عنوان کرد: یکی اصلاح تهاتر و دیگری موضوعات مربوط به محدودیت بانک‌ها است که این پیشنهاد اصلاحات به رئیس جمهور داده و بخشی از این موارد قبول شده که باید اصلاح کنند.

وی با تأکید بر اینکه در کمیته‌ای متشکل از دستگاه‌های اجرایی همه این مشکلات پیمانکاران و تهاتر بررسی و جمع‌بندی شود، افزود: اگر اتاق بازرگانی در رابطه با افرادی که مایل به تهاتر هستند گزارشی تهیه و اعلام کند، با این آیین‌نامه فعلی ظرفیت جدید برای تهاتر بررسی شود و استان عقب نماند و این یکی از الزامات ما است.

پورابراهیمی با بیان اینکه کرمان سال گذشته در زمینه تهاتر رکورد زده و در کشور رتبه کسب کرده است، افزود: دستگاه‌های اجرایی موظفند گزارش تمایل یا عدم تمایل پیمانکاران برای تهاتر را تا ۱۰ روز آینده به سازمان مدیریت برنامه‌ریزی استان دهند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با تأکید بر اینکه مشکل اصلی عدم واگذاری طرح‌ها، عدم اطلاع‌رسانی است، ادامه داد: از ۱۰۷ پروژه قابل واگذاری استان فقط دو پروژه واگذار شده، مشکل این است در صورت فراخوان‌ها چیزی به‌صورت عام نداریم.

وی اظهار کرد: بخشی از این مشکل واگذاری عدم اطلاع است و اطلاع‌ها در روزنامه‌هایی است که معلوم نیست به کجا می‌روند، این موضوع باید به اطلاع عموم برسد، صحبت ما این است این پروژه‌ها به‌صورت ریز با مزیت‌ها از طریق رسانه ملی اطلاع‌رسانی شود.

پور ابراهیمی درباره تبصره بخش ۱۹ و عدم اطلاع دستگاه‌ها و سرمایه‌گذاران گفت: بخشی از مدیران از تبصره ۱۹ اطلاع ندارند چه برسه به عموم مردم و باید اطلاع رسانی به‌صورت گسترده و شفاف به بخش خصوصی اعلام شود و بدون هیچ مشکلی به سرمایه‌گذار بدهند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در بودجه ۹۹ حتما اصلاح ساختاری بودجه را در دستور کار داریم و تغییر در منابع بودجه بیشتر به‌سمت ظرفیت‌هایی خواهیم رفت که کوتاه‌مدت است و بعد طولانی مدت می‌شود.

پورابراهیمی با بیان اینکه ۵۰ تا ۶۰ هزار فرار مالیاتی در کشور داریم و این حلقه مفقوده اقتصادی است، افزود: ۴۰ درصد ظرفیت معادن متعلق به استان کرمان است که از این میزان کمترین هزینه‌اش به استان بر می‌گردند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها