مسئولان در مراسم راهپیمایی ۴ آذر مردم تهران چه گفتند؟

کد خبر: 962980

سخنگوی دولت گفت: فراز و نشیب‌های بسیاری پیش‌روست، اما دولت و ملت کنار هم هستند تا بتوانند انقلاب و جامعه را بهبود بخشند.

مسئولان در مراسم راهپیمایی ۴ آذر مردم تهران چه گفتند؟

خبرگزاری فارس: علی ربیعی سخنگوی دولت در حاشیه مراسم راهپیمایی 4 آذر مردم تهران ، در پاسخ به این پرسش مبنی بر اینکه وظیفه دولت در برابر حضور مردم اظهار داشت: دولت و ملت متفاوت از یکدیگر نیستند، بلکه یک مجموعه است و آنچه که مسلم بوده اساس انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: دولت‌ها می‌آیند و می‌روند، اما این مردم هستند و انقلابی که پابرجاست. ما وظیفه داریم که دست به دست دهیم تا انقلاب را حفظ کنیم و ان‌شاءالله بتوانیم انقلاب و جامعه را بهبود بخشیم.

سخنگوی دولت تصریح کرد: فراز و نشیب‌های بسیاری پیش روست، اما به اهداف انقلاب دست خواهیم یافت و دشمن به آرزوی خود نخواهد رسید.

وی بیان کرد: دشمن از نارضایتی‌های مردم سوءاستفاده کرده و موج‌سواری می‌کند، وگرنه مردم ما اهل خشونت نیستند و به طورکلی ذات جامعه ما خشونت نیست. ما و مردم کنار هم هستیم تا به حفظ انقلاب بپردازیم و از اهداف آن دفاع کنیم.

حضور امیر صباحی فرد در تجمع حمایت از امنیت و اقتدار تهران فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش به تجمع مردم تهران در حمایت از امنیت و اقتدار پیوست.

امیر علیرضا صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در تجمع مردم تهران در حمایت از امنیت و اقتدار حضور پیدا کرد.

راهپیمایی و تجمع مردم تهران در حمایت از امنیت و اقتدار ایران از دقایقی پیش با حضور اقشار مختلف مردم در میدان انقلاب و خیابان های اطراف در حال برگزاری است وسرلشکر سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سخران این مراسم است.

حضور دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع راهپیمایان تهرانی محسن رضایی دقایقی قبل به جمع راهپیمایان تهرانی پیوست.

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر امروز (دوشنبه 4 آذر) در اجتماع باشکوه مردم تهران در حمایت از امنیت و اقتدار کشور حضور یافت.

در این تجمع در میدان انقلاب در حال برگزاریست و سردار سلامی فرمانده کل سپاه سخنرانی خواهد کرد.

در هفته گذشته تجمعات مردم در اعتراض به افزایش قیمت بنزین در شهرهای مختلف کشور، با دخالت عوامل ضدانقلاب و وابسته به دشمن به آشوب و اغتشاش کشیده شد و جمعی از مردم کشته و مجروح و به اموال آنان آسیب وارد شد.

مردم صف خود را از اغتشاشگران جدا کردند/ اکنون نوبت دولت است که پاسخگوی مطالبات مردم باشد

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اکنون که ملت ایران با غیرت و وفاداری به نظام صف خود را از اغتشاشگران جدا کرده‌اند الان نوبت دولت است که باید پاسخگوی مردم باشد یعنی به این وفاداری مردم پاسخ مناسبی دهد.

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر امروز (دوشنبه ۴ آذر) در اجتماع باشکوه مردم تهران در حمایت از امنیت و اقتدار کشور در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس گفت: راهپیمایی امروز برای جداسازی صدای مردم از اشرار است.

وی با بیان اینکه مردم می‌خواهند بگویند اعتراضات ما از اشرار وابسته به سرویس‌های جاسوسی جداست، گفت: مردم آمده‌اند بگویند که ما خودمان قادر هستیم وضع زندگی‌مان را بهبود بخشیم و اجازه دخالت به هیچ دست خارجی نمی‌دهیم. دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: مردم از دولتمردان می‌خواهند با تدبیر عمل کنند و به سیاست‌های کلی که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده و همه خواسته‌های مردم در آنها منعکس است، عمل کنند تا مشکلات حل شود.

رضایی در پاسخ به این پرسش که وظیفه مسؤولان در برابر حضور مردم در این راهپیمایی چیست، اظهار داشت:‌ دولت باید به مردم احترام بگذارد و با مردم صادقانه رفتار کند همچنین اصلی‌ترین وظیفه دولت این است که عملکرد درستی داشته باشد.

وی با اشاره به تصمیم اخیر دولت مبنی بر افزایش قیمت بنزین، گفت:‌ دولت در تصمیم اخیرش مبنی بر گران شدن بنزین باید با تدبیر عمل می‌کرد و الان که ملت ایران با غیرت و وفاداری به نظام صف خود را از اغتشاشگران جدا کرده‌اند الان نوبت دولت است که باید پاسخگوی مردم باشد یعنی به این وفاداری مردم پاسخ مناسبی دهد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به عملکرد دولت در مهار کردن افزایش قیمت کالاها ناشی از افزایش قیمت بنزین اظهار داشت: در حوزه اقتصاد باید چند کار اساسی صورت گیرد که یکی از آن مهار نقدینگی کشور است و تا زمانی که نقدینگی کشور مهار نشود، به سمت تولید گرایش پیدا کند، تورم ادامه خواهد یافت.

رضایی در پایان اظهار داشت: دولت و وزرایش باید نقدینگی که در دست مردم است را به سمت تولید و اشتغال هدایت کند که در این صورت تورم خود به خود کنترل می‌شود.

سرلشکر موسوی در تجمع مردم تهران: هرجا آرمان‌های انقلاب درخطر باشد مردم به میدان می‌آیند فرمانده کل ارتش گفت: هنگامی که آرمان‌های انقلاب اسلامی در خطر باشد، مردم برای پاسداری با تمام وجود به میدان می آیند.

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش امروز با حضور در جمع راهپیمایان تهرانی در خصوص حضور پرشور مردم در راهپیمایی حمایت ازاقتدار و امنیت کشور، گفت: ملت ما این احساس و باور را دارند که باید مقابل ناامنی بایستند.

وی افزود: ملت بزرگ ایران در این سال‌ها که از پیروزی انقلاب گذشته تاکنون نشان داده‌اند که راه اصلی و اهداف و ارزش‌های اصلی انقلاب را به خوبی تشخیص می‌دهند و با وجود اینکه مشکلاتی دارند، هنگامی که آرمان‌های انقلاب اسلامی در خطر باشد، برای پاسداری با تمام وجود به میدان می آیند و توطئه آمریکا و رژیم صهیونیستی و ایادی آنان و منافقان را خنثی می‌کنند.

فرمانده کل ارتش تصریح کرد: مردم در برابر اغتشاشگرانی که از آمریکا خط می‌گیرند و به جان، اموال و ناموس ملت بزرگ ایران حمله ور می‌شوند و امنیت را خدشه دار می‌کنند سکوت نمی‌کنند و با احساس ملی، انقلابی و دینی وارد میدان می‌شوند و تنفر خود را از ناامنی و ناامن کنندگان نشان می‌دهند.

سرلشکر موسوی گفت: این حضور بیانگر اعلام درک صحیح مردم از امنیت و تنفر از ناامنی و ناامن کنندگان است.

حضور دادستان کل کشور در اجتماع مردم تهران دادستان کل کشور در راهپیمایی مردمی حمایت از اقتدار و امنیت کشور در تهران حاضر شد.

حجت الاسلام محمد جعفرمنتظری دادستان کل کشور دقایقی قبل در اجتماع باشکوه مردم تهران در حمایت از اقتدار و امنیت کشور حضور پیدا کرد.

براساس این گزارش، اجتماع بزرگ خودجوش مردمی در حمایت از اقتدار و امنیت کشور در تهران، دقایقی پیش از چهار مسیر به سمت میدان انقلاب اسلامی آغاز شد.

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران: پرونده عوامل اغتشاشات در مرحله رسیدگی است/ امنیت کشور با هیچ اعتراضی قابل معامله نیست

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران با بیان اینکه امنیت کشورقابل معامله با هیچ اعتراضی نیست، گفت: پرونده عوامل اغتشاشات اخیر با سرعت و دقت در مرحله رسیدگی است.

به گزارش ایسنا به نقل از قوه قضاییه، جعفری در راهپیمایی 4 آذر تهران، اظهار کرد: حضور پرشور مردم در راستای حمایت از فرمایشات مقام معظم رهبری است، نشان دهنده تبعیت پذیری از ولایت است.

وی با بیان اینکه امنیت کشور به هیچ وجه قابل معامله با هیچ اعتراضی نیست، گفت: داشتن اعتراضات متعارف حق مردم است ولی اینکه امنیت کشور به چالش کشیده شود به هیچ وجه پذیرفته شده نیست.

جعفری با بیان اینکه باید تدبیری شود تا مردم بتوانند در این وضعیت اقتصادی با آرامش زندگی کنند، در پاسخ به اینکه مردم خواستار برخورد قاطع دستگاه قضایی شده‌اند، گفت: نیروی‌های انتظامی و امنیتی همه اقدامات را انجام داده‌اند و افرادی که در اغتشاشات اخیر نقش مهمی داشتند شناسایی و پرونده‌های قضایی تشکیل شده است.

رئیس کل محاکم تهران بیان داشت: پرونده‌ها با سرعت و دقت لازم در مرحله رسیدگی است و شعب ویژه‌ای هم در محاکم تشکیل خواهد شد و با سرعت و دقت اتخاذ تصمیم قضایی صورت می‌گیرد.

فتاح: مسئولان از مردم عذرخواهی کنند/ضدانقلاب از ملت ایران شکست خورد رئیس بنیاد مستضعفان گفت: ضدانقلاب از مردم شکست خوردند و آنان پیروزی این میدان هستند و شرمنده مردم، مسئولان هستند.

پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان در حاشیه راهپیمایی مردم تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: حضور امروز مردم نشان دهنده بصیرت آنان و بسیار بامعناست. ما مسئولان باید حضور مردم را متوجه خود هم بدانیم. مردمی که امروز شعار علیه دشمن سر می دهند، معترضند و مساله و مشکل دارند. مردم بین اعتراض و حمایت از نظام خط فاصله ای دارند.

وی افزود: وقتی که رهبر انقلاب فرمودند راه مردم از آشوب جداست، راه خود را جدا کردند اما همچنان معترضند‌. تقاضای مردم از مسئولان این است حرفشان را بشنوند و با آنان سخن بگویند.

رئیس بنیاد مستضعفان با انتقاد از نحوه اجرای طرح افزایش قیمت سوخت، گفت: مردم محرم ما هستند و سخن مردم هم این است که چرا مسئولان اینگونه عمل می‌کنند و قبل از اجرای آن با آنان سخن نمی‌گویند. مسئولان اگر مانند امام و رهبری، مردم را محرم خود بدانند مشکلی برای انقلاب به وجود نمی آید.

فتاح با تاکید بر اینکه باز مسئولان از مردم عقب افتادند، عنوان کرد: در نهایت نیز خود مردم و پس از رهنمودهای رهبری فتنه را جمع کردند. مسئولان اکنون باید از مردم عذرخواهی کنند‌. آنان باید بابت خسارت وارد آمدن به اموال مردن و جریحه دار کردن مردم عذرخواهی کنند.

وی افزود: رهبری به خوبی مساله را مدیریت کردند و تمامی هزینه ها را هم به جان خریدند. ایشان فتنه را دفع و اختلافات داخلی را رفع کردند.

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به سخنان رهبر انقلاب عنوان کرد: مردم امروز آمده‌اند تا از انقلاب خود حفاظت کنند. هر باری هم که مشکلی پیش آمده مردم در صحنه آمده اند. ما باید قدر مردممان را بدانیم. حیف است مسئولان با رفتار و عملکرد نامناسب دوباره به مردم فشار آورند. باید مراقب تصمیمات و رفتارها بود.

وی ادامه داد: ضدانقلاب از مردم شکست خوردند و آنان پیروزی این میدان هستند و شرمنده مردم، مسئولان هستند. آنان باید با مردم باشند. مردم محرم هستند و اشکال کار این بود با مردم حرف زده نشد و دشمن شبیخون زد؛ البته دشمن شکست خورد و موفق نشد.

مردم علیرغم سختی‌ها پای کشور ایستاده‌اند/ دولت مشکلات اقتصادی را رفع کند

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با بیان اینکه مردم علیرغم سختی‌ها پای کشور ایستاده‌‌اند،‌ گفت: دولت برای قدردانی، مشکلات اقتصادی مردم را رفع کند.

حمیدرضا حاجی‌بابایی نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در حاشیه مراسم راهپیمایی امنیت، آرامش و اقتدار، ، با اشاره به حضور پرشور مردم در این مراسم گفت: راهپیمایی پرشکوه مردم تهران امروز در میدان انقلاب نشان داد که مردم علیرغم سختی‌ها و مشکلات پای نظام‌شان ایستاده‌اند.

وی افزود: مردم در این راهپیمایی پرشور خود نشان دادند که علیرغم اقدامات ناشیانه بعضی از مسئولین و اقداماتی که در مسیر خواسته مردم نیست، ضمن اعتراض به اینگونه عملکردها پشت سر رهبری و نظام‌شان ایستاده‌اند و از نظام‌شان دفاع می‌کنند.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اظهار داشت: این حضور گسترده در جهت محکوم کردن کسانی است که در خارج از کشور برای کشور نقشه می‌کشند و سعی دارند اعتراضات مردمی را به سمتی هدایت کنند که مطابق خواسته آنهاست تا از این طریق به آرزوهایشان در ایجاد شکاف و اختلاف در کشور برسند.

حاجی‌بابایی خاطرنشان کرد: مسئولین ما در دولت و مجلس باید بدانند باید به این مردم با تمام قدرت خدمت و ایثارگری کرد. باید تصمیمات مدبرانه و کارشناسی گرفت. این مردم و این رهبری را نباید به سختی انداخت و برای آنها هزینه درست کرد.

وی افزود:‌ حضور کودکان و نوجوانان، زنان و مردان نشان می‌دهد که امروز تهران یکپارچه از انقلاب و ارزش‌های خود و از آرمان‌های شهدا دفاع می‌کند.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در پایان گفت: دولت نباید فکر کند این حرکت عظیم مردمی به خاطر رضایت از آنهاست بلکه باید بداند حرکت رضایت از نظام و رهبری است و مردم همچنان به دولت و مجلس و رفتارهای ناشیانه بعضی از مسئولین اعتراض دارند.

فرمانده کل ارتش در اجتماع امنیت، اقتدار و آرامش حضور یافت

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران بعدازظهر امروز در اجتماع «امنیت، اقتدار و آرامش» در راستای محکومیت آشوب و ناامنی‌های اخیر حضور یافت. امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، در حمایت از آرمان‌های انقلاب اسلامی و محکومیت حرکت اغتشاشگران و دست‌آموزان دشمنان ایران عزیز همگام با مردم بصیر و انقلابی تهران در اجتماع «امنیت، اقتدار و آرامش» حضور یافت.

در این اجتماع شکوهمند مردم بصیر تهران، حجت الاسلام عباس محمدحسنی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش،‌امیر علیرضا صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش و سایر فرماندهان و مسئولان ارتش جمهوری اسلامی ایران حضور داشتند.

اجتماع بزرگ مردمی در حمایت از امنیت، آرامش و اقتدار کشور با حضور عموم مردم تهران از مسیرهای چهارگانه به سمت میدان انقلاب اسلامی برگزار شد.

محجوب: دولت باید انعطاف لازم را برای جبران خسارت‌ها داشته باشد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: دولت باید انعطاف لازم را برای جبران خسارت‌های وارده به حقوق‌بگیران، بازنشستگان، فرهنگیان و کارمندان داشته باشد.

علیرضا محجوب عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در حاشیه مراسم راهپیمایی امروز مردم تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری فارس، با اشاره به وظیفه دولت در برابر حضور مردم اظهار داشت: همه مسؤولان نه تنها دولت باید سپاسگزار مردم باشند که سپاسگزاری مهمترین وظیفه ما است.

وی ادامه داد: امیدواریم انعطاف لازم برای جبران خسارت اقشار حقوق‌بگیر، بازنشسته، فرهنگی و کارمند انجام شود چرا که آنها با مشکلاتی به ازای این تصمیم روبرو می‌شوند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: در عمل جبران بنزین با افزایش یارانه‌ها نخواهد بود باید راه‌حل‌های دیگری را اتخاذ کنیم تا بتوانیم نیازهای مردم را برآورده کنیم تا در زندگی‌شان تأثیرگذار باشد.

محجوب بیان کرد: امروز باید حداکثر تلاشمان را بکنیم تا این بار سنگینی که بر دوش مردم است را کاهش دهیم و البته در این زمینه پیشنهادات بسیاری را ارائه کردیم که به افزایش سرانه توزیع بنزین کمک می‌کند.

امیر صباحی‌فرد: تدابیر رهبری فتنه دشمنان را خنثی کرد

فرمانده نیروی پدافند هوایی با اشاره به نقش و جایگاه رهبری در خنثی کردن فتنه‌ها، گفت: بدون شک رهبر معظم انقلاب اسلامی در خنثی کردن فتنه‌های مداوم دشمنان و استکبار جهانی نقشی بی بدیل دارند. امیر سرتیپ علیرضا صباحی‌فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در حاشیه راهپیمایی امروز مردم تهران که در محکومیت اغتشاشات اخیر برگزار شد، با اشاره به نقش و جایگاه رهبری در خنثی کردن فتنه‌ها، اظهارداشت: بدون شک رهبر معظم انقلاب اسلامی در خنثی کردن فتنه‌های مداوم دشمنان و استکبار جهانی نقشی بی بدیل دارند.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در گردنه‌های حساس با درایت خود باعث اتحاد هرچه بیشتر مردم در برابر دشمنان هستند و این موضوع بار‌ها ثابت شده است که در زمانی که دشمن با تمام توان قصد ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی و کشور را دارد عمل به تدابیر و نصایح فرماندهی معظم کل قوا باعث خنثی شدن فتنه‌های شوم دشمنان خواهد شد.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در ادامه به نقش مردم در حفاظت از دستاورد‌ها انقلاب اسلامی و امنیت کشور اشاره کرد و گفت: حضور ملت مسلمان ایران اسلامی در همه رخداد‌های حساس کشور و حمایت مردم چه در زمان پیروزی انقلاب و چه در جنگ تحمیلی ۸ ساله و چه در هنگام تحریم‌های ظالمانه حضوری پررنگ و تاثیر گذار بوده است.

وی افزود: مردم همیشه بابصیرت مثال‌زدنی در برابر فتنه دشمنان ایستادگی کردند و در برابر مشکلات سر خم نکردند و امروز هم می‌بینید که در دفاع از انقلاب و حمایت از ولایت فقیه با تمام توان حضور یافتند.

امیر سیاری: باید با اغتشاش‌گران و آشوبگران برخورد شود خبرگزاری میزان- معاون هماهنگ‌کننده ارتش با بیان اینکه باید با اغتشاش‌گران و آشوبگران برخورد شود بیان کرد: کسانی هم که مطالبات به حق اقتصادی دارند باید خواسته‌های‌شان بررسی شود و مسئولان به فکر خواسته‌های مردم باشند.

امیر سیاری: باید با اغتشاش‌گران و آشوبگران برخورد شودامیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» در حاشیه راهپیمایی مردم تهران علیه آشوب و ناامنی، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، درباره اهمیت جداسازی آشوب‌گران از معترضان در جریان اعتراضات اخیر گفت: قطعا کسانی که به بیت المال و اموال عمومی آسیب زدند از مردم نیستند که اگر بودند، دل‌شان برای مردم می‌سوخت.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش با بیان اینکه باید با اغتشاش‌گران و آشوبگران برخورد شود بیان کرد: کسانی هم که مطالبات به حق اقتصادی دارند باید خواسته‌های‌شان بررسی شود و مسئولان به فکر خواسته‌های مردم باشند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها