عذرخواهی وزیر خارجه عراق در تماس تلفنی با ظریف

کد خبر: 963515

وزیر خارجه عراق عصر امروز در تماسی تلفنی با ظریف ضمن عذرخواهی از تعرض به سرکنسولگری ایران در نجف، بر تعهد دولت متبوع خود برای حفاظت از اماکن دیپلماتیک و دیپلمات های ایرانی تاکید کرد.

عذرخواهی وزیر خارجه عراق در تماس تلفنی با ظریف

خبرگزاری فارس: به دنبال تعرض به سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در نجف اشرف، «محمدعلی الحکیم» وزیر امور خارجه عراق عصر امروز (پنجشنبه) در تماسی تلفنی با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران ضمن عذرخواهی از این اقدام خرابکارانه بر تعهد دولت متبوع خود برای حفاظت از اماکن دیپلماتیک و دیپلمات های ایرانی تاکید کرد.

چهارشنبه‌ شب، یک گروه آشوب طلب به سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در نجف اشرف حمله کرده و بخش هایی از این ساختمان را به آتش کشیدند. بر اساس گزارش منابع محلی، متجاوزان به کنسولگری ایران در شهر نجف، نه از اهالی این شهر بلکه عموماً گروهی نقابدار بوده‌اند که با برنامه‌ریزی برای این اقدام و آتش‌افروزی به نجف آمده بودند.

در طی این تعرض، ۴۷ نیروی امنیتی عراق‌ زخمی شدند.

در همین خصوص سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در اظهاراتی ضمن ابراز انزجار از تعرض به سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در نجف اشرف خواستار برخورد مسئولانه، قاطع و موثر دولت عراق با عوامل مخرب و مهاجمان شد.

موسوی ضمن محکومیت این اقدام و با یادآوری مسئولیت و وظایف دولت عراق برای حمایت از اماکن دیپلماتیک و دیپلمات ها، افزود: مراتب اعتراض شدید ایران رسما به سفیر عراق در تهران ابلاغ شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها