تهران از طرح مسکن ملی حذف شده است؟

کد خبر: 964457

وزیر راه و شهرسازی انتشار برخی اخبار مبنی بر حذف تهران از طرح مسکن ملی را تکذیب کرد.

تهران از طرح مسکن ملی حذف شده است؟

خبرگزاری تسنیم: محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت و در جمع خبرنگاران درباره انتشار اخباری مبنی بر حذف تهران از طرح ملی مسکن گفت: این خبر تکذیب شده و صحت ندارد.

وی افزود: مقیاس تهران بزرگ است و نمی‌توان آن را نادیده گرفت؛ قیمت تمام شده و جامعه هدف باید مدنظر ما باشد و برنامه‌های متنوعی برای آن داریم.

وزیر راه و شهرسازی همچنین اظهار داشت: کمیسیون مشترک ایران و قرقیزستان در حال برگزاری است و نشست اختتامیه آن امروز برگزار خواهد شد و اسناد مورد امضا و مبادله قرار خواهد گرفت.

اسلامی ادامه داد: نکته متمایز در این نشست این است که با تعرفه ترجیحی برای اقلامی که در اوراسیا امضا کردیم و قرقیزستان هم عضو اوراسیاست، یک فرصت کم‌نظیری برای ما به وجود می‌آورد تا بتوانیم با کشور قرقیزستان توسعه تجارت داشته باشیم و از این طریق به کشورهایی که با این کشور در ارتباط هستند تعامل برقرار می‌کنیم.

وی همچنین درخصوص توسعه ترانزیت و برقراری خط پرواز مستقیم میان دو کشور تصریح کرد: این مسئله ضروری است و یکی از شرکت‌های ایرانی پرواز خود را به‌طور مستقیم و از «دوشنبه» تاجیکستان انجام می‌دهد و ایرلاین‌های ما که به «بیشکک» پرواز می‌کنند، می‌توانند از آنجا به نقاط مختلف مسافرگیری کنند.

وزیر راه در پاسخ به این سوال که آیا خط اعتباری ویژه‌ای میان دو کشور در نظر گرفته شده؟ اظهار داشت: خیر، روابط بانکی و توسعه تبادلات تجاری از گزینه‌های مورد بحث است و دو تن از وزیران آنها- وزیر نفت و حمل و نقل و اقتصاد- در تهران حضور دارند و ملاقات‌هایی نیز داشته‌اند و امیدوارند که روابط ما در سند همکاری ده ساله کمک می‌کند تا در توسعه تعاملات تجاری استفاده بیشتری داشته باشیم.

اسلامی درخصوص خطوط ریلی ایران و قرقیزستان نیز گفت: خطوط ریلی دو کشور متصل بوده و همچنین راه‌آهن ایران تا چین و اروپا نیز متصل است، دحداث خطوط جدید برای این است که از ظرفیت بندر اقیانوسیه (چابهار) برای تبادلات تجاری استفاده کنیم.

تهران از طرح مسکن ملی حذف شده است؟

حاجی‌‌میرزایی: با مصوبه امروز دولت، دغدغه سیستم گرمایشی کلاس‌های درس رفع می‌شود وزیر آموزش و پرورش گفت: با مصوبه‌ای که دولت در نشست امروز هیئت وزیران به تصویب رساند، دغدغه سیستم گرمایشی کلاس‌های درس رفع می‌شود.

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت و در جمع خبرنگاران، طی سخنانی اظهار داشت: سیاست‌های دولت‌های یازدهم و دوازدهم حمایت از فرهنگیان و بهبود منزلت معلمان بوده است.

وی افزود: طی سال‌های اخیر علاوه بر افزایش‌های سالیانه حقوق، حقوق فرهنگیان متمایز از افزایش‌های سالیانه طی سال‌های 93، 95 و 96 حدود 14 درصد بیش از سایر کارکنان دولت به ردیف‌های فوق‌العاده شغل و فوق‌العاده ویژه فرهنگیان افزوده شده و از سال 1394 نیز مرتبه‌ای از نظام رتبه‌بندی اجرا شد که با حدود بیش از 10 درصد افزایش حقوق فرهنگیان همراه بود. در سال 98 هم نظام رتبه‌بندی معلمان به صورت کامل به تصویب هیئت وزیران رسید.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در نظام رتبه‌بندی پیش‌بینی شد تا فرهنگیانی که بیش از دو سال سابقه کار دارند به عنوان آموزگار، دبیر، مربی پرورشی، مراقب سلامت، مشاور واحد آموزشی، مدیر و معاون مرکز آموزشی متناسب با صلاحیت‌های عادی و تخصصی در رتبه‌های اول تا پنج از امتیازات پیش‌بینی شده در نظام برخوردار می‌شوند که پیش‌بینی می‌شود به طور متوسط 420 هزار تومان به حقوق آنان افزوده شود. همچنین پیش‌بینی شده تا معلمان با 6 ساعت اضافه تدریس بتوانند حقوق بیشتری دریافت کنند که این مبلغ با احتساب 420 هزار تومان مذکور به یک میلیون تومان در ماه افزایش می‌یابد.

حاجی‌میرزایی اظهار داشت:برای تأمین نیروی انسانی مورد نیاز وزارتخانه، برنامه‌های جدیدی به اجرا گذاشته می‌شود؛ تعدادی از مربیان پیش‌دبستانی و حق‌التدریسی‌ها هم در سال جاری تبدیل وضعیت می‌شوند. این عزیزان باید در دوره یک سال متناسب با جنس، رشته، منطقه و نیاز آموزش و پرورش و در سقف ردیف‌های سازمان امور استخدامی تا پایان برنامه ششم توسعه به استخدام وزارتخانه در می‌آیند. آموزش‌یاران نهضت سواد آموزی و آموزش‌دهندگانی که با این نهاد همکاری داشتند نیز برای استخدام در آموزش و پرورش باید در یک آزمون شرکت کنند و اگر بیش از 50 درصد نمره را کسب کردند در یک دوره آموزشی یک ساله شرکت می‌کنند و پس از موفقیت در این دوره به استخدام آموزش و پرورش در می‌آیند.

وی تأمین سامانه گرمایشی کلاس‌های درس را خبر خوش دولت برای مدارس اعلام کرد و گفت: با مصوبه‌ای که دولت در نشست امروز هیئت وزیران به تصویب رساند، دغدغه سیستم گرمایشی کلاس‌های درس رفع می‌شود. وزارت نفت براساس این مصوبه موکلف شد در سال 1399 تعداد100 هزار کلاس درس را به سیستم گرمایشی مجهز کند.

وزیر آموزش و پرورش همچنین از جبران کسری نیروی انسانی مدارس خبر داد و گفت: مدیران این وزارتخانه قبل از وزارت بنده روش‌هایی را برای تأمین کمبود 108 هزار نفری معلم اجرای می‌کردد که ما هم همان روش‌ها را ادامه دادیم. بر این اساس معلمانی که به سن بازنشستگی رسیده بودند ولی می‌توانستند بازنشستگی‌شان را به تأخیر بیندازند در خدمت آموزش و پرورش نگهداشتیم و علاوه بر آن معلمانی که می‌توانستند با یک سوم ساعت به خدمت خود ادامه دهند را در خدمت نگهداشتیم. دسته دیگر از معلمان رسمی که می‌توانستند ساعت اضافه‌تری در مدارس باشند را در همکاری نگهداشتیم و دسته دیگر هم از ناحیه معلمان پیش‌دبستانی بود که تامین نیرو انجام گرفت.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها