طرح مسکن ملی بر اساس مطالعات مسکن مهر بود

کد خبر: 965682

عضو کمیسیون شوراهای مجلس با بیان اینکه در چهار منطقه تهران نزدیک به نیم میلیون مسکن خالی وجود دارد، گفت: احداث مسکن ملی بر اساس مطالعات زیر ساختی مسکن مهر صورت می‌گیرد.

طرح مسکن ملی بر اساس مطالعات مسکن مهر بود

خبرگزاری فارس: محمد محمودی شاه‌نشین عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی درباره طرح اقدام ملی مسکن که اخیراً دولت آن را آغاز کرده است، گفت:‌ روزگاری در دولت آقای احمدی‌نژاد حجم زیادی از منابع و اعتبارات به مسکن مهر پرداخت شد که بخشی از آنها نیمه‌تمام باقی ماند.

وی با بیان اینکه نزدیک به 8 تا 9 هزار مسکن مهر در حوزه انتخابیه شهریار، ملارد و شهرقدس باقی مانده بود که اکثریت آنها به بهره‌برداری رسیده و مشکل‌شان رفع شد.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس تصریح کرد: نیاز به مسکن باید متناسب با افزایش جمعیت مرتفع شود.

وی با بیان اینکه اگر افزایش جمعیت کشور 2.5درصد در طول سال است باید در زمینه تولید مسکن هم ضمن رفع عقب‌ماندگی‌های گذشته 2.5درصد در ساخت و ساز مسکن رشد داشته باشیم.

محمودی شاه‌نشین خاطرنشان کرد: طرح اقدام ملی مسکن که دولت آن را کلید زده است براساس مطالعات زیرساختی گذشته انجام می‌شود.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس گفت: دولت دوازدهم دیگر مشکل جانمایی مسکن‌های جدید را ندارد و یک قدم جلوتر است. چرا که باید در شهرهای جدید و مناطق خاص در نظر گرفته شده که پیش از آن زیرساخت‌های تولید مسکن مهیا است انجام شود و نیازی به نقشه جدید نیست.

وی گفت: گفته شده است که قرار است 3 هزار واحد مسکن در قالب طرح اقدام ملی مسکن در اندیشه ساخته شود. که باید ظرف 2 سال تحویل مردم شود.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس گفت:‌ باید تلاش کنیم برای نسل‌های آینده و ده‌های آینده مشکلات ساخت و ساز مسکن را رفع کنیم.

وی خاطرنشان کرد: گفته می‌شود در 4 منطقه تهران نزدیک به نیم میلیون مسکن خالی وجود دارد که عمده آنها در منطقه 21 و 5 است.

محمودی شاه‌نشین گفت:‌ در غرب استان تهران در پرند، پروژه مهر صفادشت، رباط‌کریم واحدهایی ساخته شده است که اکثریت آنها تا 95 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است ولی متأسفانه تمایل به سکونت در آنجا کم است. البته بخشی از این عدم تمایل به نبود زیرساخت‌های حمل‌ونقل بازمی‌گردد. هرچند که برخی از خریداران کمبود مسکنی را ندارند و عملاً در منطقه دیگری ساکن هستند.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس گفت: نحوه واگذاری‌های مسکن مهر به تعاونی‌هایی بوده است که اکثر آنها محدودیتی برای ثبت‌نام نداشته است.

وی خاطرنشان کرد: دولت در طرح اقدام ملی مسکن محدودیت‌هایی را اعمال کرده است که متأهل بودن، نداشتن مسکن و عدم استفاده از امکانات دولتی برخی از این موضوعات است. این در حالی است که در مسکن مهر برخی افراد برای سرمایه‌گذاری اقدامات اساسی را انجام داده بودند.

محمودی‌ شاه‌نشین گفت: نباید مردم مسکن را به عنوان یک کالای سرمایه‌‌ای تلقی کنند و اگر این نگاه عوض شود و زوایه دید به خانه به عنوان یک کالای مصرفی باشد مشکلات حل خواهد شد.

وی تصریح کرد: بخشی از رشد قیمت مسکن به دلیل نیاز جامعه است ولی بخش عمده آن به نگاه سرمایه‌ای و ارزش افزوده بازمی‌گردد.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس گفت: سوداگران و دلالان نگاه ویژه‌ای به بازار مسکن دارند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها