جهانگیری: قدرت خرید مردم تقویت می‌شود

کد خبر: 967333

معاون اول رئیس جمهور باتاکید بر توجه به مطالبات مردم بر اساس ظرفیت‌ها گفت: باید با ارائه راهکارهای لازم قدرت خرید مردم تقویت شود که این مهم بر اساس ظرفیت‌های استان‌ها باید محقق شود.

جهانگیری: قدرت خرید مردم تقویت می‌شود

خبرگزاری تسنیم: اسحاق جهانگیری بعدازظهر امروز در نشست مشترک شورای اداری و اقتصاد مقاومتی استان بوشهر با اشاره به جایگاه استان در عرصه‌های اقتصادی، تمدن، فرهنگ و استعمار ستیزی اظهار داشت: استان بوشهر از توانمندی و جایگاه بالایی برخوردار است که توجه به حل مشکلات این استان مورد توجه ویژه است.

وی،شرایط سخت اقتصادی کشور را مورد اشاره قرار داد و افزود: مسئولان و مدیران با توجه به شرایط سخت کشور باید با دقت مسائل را دنبال و تعقیب کنند و حساسیت از خود نشان دهند چراکه از مسائل کشور نمی‌توان به سادگی گذشت.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه دشمنان برای ضربه زدن به کشور برنامه‌ریزی کرده‌اند افزود: دشمنان با ترفندهای گوناگون می‌خواستند آرامش و امنیت کشور را خدشه‌دار کنند و نیاز است که با تحلیل دقیقی از مسائل کشور راهکارهای لازم برای حل مشکلات مردم ارائه شود.

جهانگیری از ناکام ماندن آمریکا در تحقق اهداف خود خبر داد و افزود: ایران موفق شده است در یک جنگ ناخواسته که یک طرفش آمریکا به عنوان ابرقدرت جهان است، با سرافرازی بیرون بیاید.

وی با بیان اینکه پیروزی ایران در برابر آمریکا به این معنی نیست که شرایط ما خیلی خوب است تاکید کرد:باید مسائل به صورت صادقانه به مردم ارائه شود.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه آمریکا فکر نمی‌کرد ما جشن 40 سالگی انقلاب را برگزار کنیم گفت: با لطف الهی، تدبیر رهبر انقلاب، پایمردی، صبوری و تحمل مردم و تلاش مسئولان در بخش دولتی و خصوصی سبب شد که کشور دچار بحران، از هم پاشیده نشود.

جهانگیری با بیان اینکه دشمنان می‌خواستند اقتصاد ما را فلج کنند تصریح کرد: در این راستا آنان قصد داشتند مانع صادرات و واردات شوند و در این زمینه تحریم‌های اساسی اقتصادی را ایجاد کردند ولی به هدف‌شان نرسیدند.

وی با اشاره به اینکه 2 شوک اقتصادی در دهه 90 بر اقتصاد ایران وارد شد گفت: اقتصاد ما از شوک اول اقتصادی خارج شده و به دستاوردهای خوبی رسیده و اکنون ایران روی پای خودش ایستاده و دستاورهای خوبی در پی داشته است.

معاون اول رئیس جمهور از افزایش تولید گاز در پارس جنوبی خبر داد و خاطر نشان کرد: در شش سال گذشته کارهای خوبی در عرصه اجرای فازهای پارس جنوبی انجام شده چراکه در سال 1392 تولید گاز 250 میلیون متر مکعب بود که اکنون تولید گاز از منطقه پارس جنوبی روزانه به 750 میلیون متر مکعب رسیده که این مهم کار بسیار بزرگی است.

جهانگیری با اشاره به توسعه و پیشرفت طرح‌های کوچک در کشور به گازرسانی روستایی پرداخت و بیان کرد: سال 1392 روستاهای گازدار 14 هزار روستا بود که امسال از مرز 29 هزار روستا فراتر رفت.

وی، با اشاره به ایجاد طرح‌های اشتغال‌زایی افزود: در سه ماه نخست امسال 80 هزار شغل با اجرا و توسعه طرح‌های سرمایه‌گذاری ایجاد شد که بر اساس منویات مقام معظم رهبری باید در حوزه اقتصاد روی پای خود بایستیم.

معاون اول رئیس جمهور صادرات و واردات کالا را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: در 9 ماه امسال 32 میلیارد دلار صادرات در کشور ثبت شده و به همین میزان واردات انجام شده که نشان می‌دهد با وجود تحریم‌های آمریکا و ترفندهای دیگر دشمنان تجارت خارجی ایران به 64 میلیارد دلار رسیده است.

جهانگیری از رشد 27 درصدی گردشگری خارجی در 9 ماه امسال خبرداد و افزود: در حالیکه آمریکا، سفر گردشگران خارجی به ایران را منع کرده ولی در 9 ماه امسال میزان گردشگران خارجی به ایران نسبت به مدت مشابه سال قبل 27 درصد افزایش یافته است.

وی، با بیان اینکه مجموعه دستاوردهای کشور خوب است تصریح کرد:با وجود اعمال تحریم‌های آمریکا در همه حوزه‌ها علیه ایران ولی کشور توانست در مقابل آمریکا و جنگ اقتصادی سرافراز باشد و نقاط روشنی پیش‌رو است.

معاون اول رئیس جمهور صرفه‌جویی در هزینه‌ها را یک ضرورت دانست و تاکید کرد: مردم از برخی هزینه‌های اضافی دستگاه‌های اجرایی و دولتی ناراحت می‌شوند که آنرا ناشی از نابرابری، تبعیض و بی توجهی مسئولان به سختی معیشت و مشکلات می‌دانند.

جهانگیری با تاکید بر توجه به تقویت قدرت خرید مردم افزود: باید با ارائه راهکارهای لازم قدرت خرید مردم تقویت شود که این مهم بر اساس ظرفیت‌های استان‌ها باید محقق شود.

وی افزود: باید با افتخار در اختیار مردم باشیم و در مقطعی که قدرت خرید مردم به شدت کاهش یافته است باید بیشتر به مردم خدمت کنیم.

معاون اول رئیس جمهور بهبود معیشت مردم را یکی از راهکارهای بودجه دانست و گفت:بودجه دولت از نفت، مالیات و عوارض گوناگون تامین می‌شود و به میزانی‌که این درآمدها کاهش یابد در بودجه محدودیت اعمال می‌شود.

جهانگیری کاهش واردات را از تصمیم‌گیری‌های دولت دانست و افزود: مردم در شرایط سخت اقتصادی قرار دارند و باید از واردات خیلی از کالاهای لوکس از جمله خودرو جلوگیری می‌شد که این مهم مورد توجه قرار دارد.

وی بیان کرد: اکنون از واردات 1500 قلم کالا که جنبه لوکس و یا تولید آن در داخل کشور انجام می‌شود جلوگیری می‌شود.

معاون اول رئیس جمهور ظرفیت و قابلیت استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و افزود:استان بوشهر قابلیت و ظرفیت استثنایی دارد و این استان از هر نظر شایسته است که توسعه‌ یافته‌ترین استان کشور باشد.

جهانگیری توجه به اقتصاد دریا را مورد تاکید قرار داد واظهار داشت: باید از ظرفیت‌های مهم دریایی و اقتصاد کرانه‌ای برای توسعه استان بوشهر و کشور استفاده شود. این ظرفیت‌ها در استان‌های محدودی وجود دارد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها