ژنرال صهیونیست: احتمال وقوع درگیری محدود با ایران وجود دارد

کد خبر: 967595

رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی با ادعای اینکه احتمال وقوع درگیری محدود با ایران وجود دارد، گفت که برای آن آماده می‌شوند.

ژنرال صهیونیست: احتمال وقوع درگیری محدود با ایران وجود دارد

خبرگزاری فارس: «آویو کوخاوی» رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی امروز (چهارشنبه) با متهم کردن جمهوری اسلامی ایران به ارسال تسلیحات از طریق عراق، مدعی شد تل‌آویو نمی‌تواند اجازه تداوم چنین امری را بدهد.

کوخاوی در سخنرانی در اندیشکده میان‌رشته‌ای «هرتزلیا» گفت: «جنگ (تمام عیار) همواره آخرین گزینه است، اما راهکاری است که در زمان شکست خوردن تمام روش‌های دیپلماتیک یا عملیات‌های بازدارنده باید به سراغ آن رفت. ما ماموریت مهمی پیش روی خود داریم؛ دفاع، آماده شدن برای جنگ و منطبق کردن خود با چالش‌های کنونی و آتی».

به نوشته صفحه توئیتر سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی، وی با بیان اینکه وضعیت استراتژیک منطقه غرب آسیا در حال تغییر مهمی است، توضیح داد: «افزایش قابل توجهی هم در تهدید‌ها وجود دارد. تمام جبهه‌ها [علیه اسرائیل]موثر هستند، تعداد آن‌ها افزایش یافته و نیروی دشمن نیز تقویت شده است».

این ژنرال صهیونیست با ادعای اینکه احتمال وقوع درگیری محدود با ایران وجود دارد، گفت: «ما در حال آماده شدن برای آن هستیم. اما خیلی بد است که دیگران به آن‌ها (ایران) حمله نمی‌کنند».

کوخاوی در ادامه اتهامات بی‌اساس علیه فعالیت‌های منطقه‌ای ایران، مدعی شد: «زمانی که جنگ داخلی در عراق رخ داد... تسلیحات پیشرفته به آنجا قاچاق شد. ما نمی‌توانیم این مسئله را بدون حل شدن، رها کنیم».

وی درباره جنگ احتمالی آینده با جنبش «حزب‌الله» لبنان یا جنبش مقاومت اسلامی «حماس» در نوار غزه ارزیابی کرد: «جبهه‌های ما مورد حمله گسترده هزاران فروند راکت قرار می‌گیرد که البته بیشتر آن‌ها نقطه‌زن نیستند، اما تاثیر خود را خواهند داشت و ما باید این را درک کنیم».

رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی درباره توانمندی‌های نظامی ایران نیز اظهار داشت: «ایران دارای صد‌ها فروند موشک است که می‌تواند به سمت اسرائیل شلیک کند. [ایران]میزان ذخایر اورانیوم غنی‌شده خود را دو برابر کرده و البته طبق توافق هسته‌ای اجازه آن را نیز دارد. [ایران]به توسعه برنامه هسته‌ای خود به عنوان بخشی از چالش استراتژیک در برابر مذاکره با آمریکا ادامه می‌دهد، اما ممکن است که به توانمندی‌های واقعی تبدیل شود».

کوخاوی با متهم کردن ایران به اتخاذ رویکرد ستیزه‌جویانه علیه کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس، ادعا کرد: «ما به حملات واکنش نشان داده و خواهیم داد. متاسفانه طرف‌های شرقی به [اقدامات ایران]واکنش نشان نمی‌دهند. به همین دلیل، احتمال رسیدن ما به نقطه درگیری با ایران وجود دارد».

وی ضمن تاکید بر لزوم عقب‌راندن کامل ایران از سوریه، مدعی شد: «ما اجازه نمی‌دهیم [ایران]به صورت نظامی در سوریه یا عراق مستقر شود».

این مقام نظامی صهیونیست، تمایل کشور‌های عربی منطقه برای بهبود روابط با تل‌آویو را یک فرصت بزرگ برای این رژیم دانسته و افزود: «[استراتژی]جنگ در بین جنگ‌ها با سرعت خوبی پیش می‌رود. این [استراتژی]با هدف از بین بردن توانمندی‌های [دشمن]و کاهش تهدیدات علیه ما است».

کوخاوی در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره وضعیت نوار غزه، گفت: «من فرصتی را در نوار غزه می‌بینم. این منطقه هنوز پایدار نشده، اما نتایج [عملیات]کمربند سیاه فرصتی را برای طراحی امنیت واقعی و پایدار کردن نوار [غزه]فراهم کرده است. حماس خواستار بهبود وضعیت معیشتی ساکنان غزه است. پس پتانسیل بالایی برای بهبود ملموس در امنیت واقعی و احیای گام‌های جدی در حوزه مدنی وجود دارد».

وی درباره جنگ احتمالی آتی رژیم صهیونیستی مدعی شد: «ما مجبور خواهیم بود که با قدرت زیاد به مناطق پرجمعیت [و شهری]حمله کنیم. دشمن در آن مکان‌ها مستقر می‌شود و به ما شلیک می‌کند. ما به غیرنظامیان در آن مناطق هشدار خواهیم داد که ترک کنند و بعد از آن حمله را آغاز می‌کنیم».

رئیس ستاد کل رژیم صهیونیستی در ادامه رجزخوانی‌های خود افزود: «ما همچنین به ساختار دولتی یا نهادی که اجازه استقرار سازمان‌های تروریستی و فعالیت آن‌ها [در نزدیک مرز ما]را می‌دهند، هدف می‌گیریم. اگر دولت‌های لبنان، سوریه یا حماس و دیگران فعالیت‌های تروریستی را از سرزمین‌های خود علیه ما تسهیل کنند، خودشان مسئول عواقب آن هستند».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها