جهانگیری: مردم با حضور در تشییع پیکر سردار سلیمانی آمریکایی‌ها راشوکه کردند

کد خبر: 971840

معاون اول رییس جمهور گفت: مردم در عراق و در ایران با حضورشان در مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی، آمریکایی‌ها را شوکه کردند.

جهانگیری: مردم با حضور در تشییع پیکر سردار سلیمانی آمریکایی‌ها راشوکه کردند

خبرگزاری مهر: اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در همایش گرامیداشت هفته شورا‌های آموزش و پرورش که صبح امروز در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، گفت: این روز‌ها پر از خبر‌های غیر منتظره بود که یکی از آن‌ها خبر شهادت سردار عزیز و بزرگ سپهبد شهید سردار سلیمانی بود که از سرمایه‌های کم نظیر جمهوری اسلامی ایران بود. شهید سردار سلیمانی برای مردم ایران خدمت زیادی کرد و جانش را در نهایت برای کشورش داد. البته به بهترین وجه ممکن توسط شقی‌ترین افراد و دولت‌هایی که در کره زمین هستند به شهادت رسید. شهیدی که رسماً رییس جمهوری آمریکا اعلام کند من دستور دادم که سردار سلیمانی شهید شود و نهایتاً مسئولیت راقبول کند آن هم در یک کشور دیگری که وی در آن مهمان بوده است.

وی ادامه داد: در ادامه آن حادثه کرمان پیش آمد که شاهد بودیم تعدادی از هموطنان عزیزمان جانشان را از دست دادند و همچنین سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی که زیادی از ایرانی‌ها و همچنین شماری از خارجی‌ها در آن حادثه جان باختند. تعدادی از نخبگان نیز در این هواپیما بودند که جانشان را از دست دادند و تک تک آن‌ها افتخارات علمی کشور محسوب می‌شدند. این‌ها حوادث دردناکی بودند.

وی ادامه داد: در همین دی‌ماه مردم با حضور در تشییع سردار سلیمانی یک تشییع با شکوه را به نمایش گذاشتند و آمریکایی‌ها تصور می‌کردند که برداشت مردم ایران از سردار سلیمانی همان برداشت آمریکایی‌ها است. این از بدبختی آمریکا است که از یک گروه‌های تروریستی که دست آن‌ها به خون ملت ایران آغشته است، خبر می‌گیرند و بر مبنای این خبر و اطلاعات عمل می‌کنند. مردم در عراق و در ایران با حضورشان برای تشییع پیکر سردار، آمریکایی‌ها را شوکه کردند. صداقت دلسوزی سردار سلیمانی نسبت به مردم موجب شد این جایگاه را کسب کند.

معاون اول رییس جمهور در ادامه بیان کرد:، اما امروز برای بحث درباره آموزش و پرورش اینجا جمع شده‌ایم. درباره آموزش و پرورش و تربیت سرمایه انسانی که مهمترین و اصلی‌ترین سرمایه کشور محسوب می‌شوند. کشور‌هایی که مسیر توسعه را پیدا کرده اند، یک سرمایه انسانی خوب داشتند.

جهانگیری ادامه داد: اگر ما به همین موضوع سرمایه انسانی توجه کنیم می‌بینیم که آموزش و پرورش مهمترین کانون تربیت سرمایه انسانی است. آموزش و پرورش به عنوان مهمترین دستگاهی که مسئولیت تربیت نیروی انسانی را دارد، می‌تواند نیرو‌هایی را تربیت کند که آن شخص بداند دنیا و کشور به چه سمتی باید حرکت کند و در راستای توسعه کشور کمک کند، بنابراین اصلی‌ترین سازمان آموزش و پرورش است.

تکمیل می‌شود…

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها