کمالی: احزاب باید انتخابات را هدایت کنند

کد خبر: 972013

فعال اصلاح طلب گفت: مشکل امروز کشورمان این است که انتخابات در کشور ما به صورت حزبی برگزار نمی‌شود.

کمالی: احزاب باید انتخابات را هدایت کنند

باشگاه خبرنگاران: حسین کمالی نائب رئیس خانه احزاب در پاسخ به این سوال که آیا در احزاب ساز وکاری وجود دارد تا افراد نقش آفرینی که با کمک یک جریان خاص وارد مجلس شده پس از کسب رای در مجلس فراکسیون خود را تغییر ندهند؟ گفت: اگر انتخابات با احزاب برگزار شود طبیعتا ساز و کار این موضوع نیز وجود دارد، اما مشکل این است که انتخابات در کشور ما بصورت حزبی برگزار نمی‌شود، بلکه صرفا اشخاص و گروه‌های مختلف لیست ارائه می‌دهند و بر اساس این لیست افراد انتخاب می‌شوند و سیاست عملی کشور بر عدم فعالیت موثر احزاب است.

او ادامه داد: همین موضوع هم باعث می‌شود تا افراد انتخاب شده در موارد متعددی براساس ایده‌های شخصی خود عمل کنند نه سیاست‌ها و برنامه‌های حزب متبوع خود.

کمالی با اشاره به انتخابات پیشین مجلس شورای اسلامی گفت: در انتخابات قبل لیست اصلاح طلبان براساس ائتلاف جبهه‌ای بسته شد، یعنی افرادی از گروه مستقلین، حزب اعتدال و توسعه و طیف میانه‌رو اصولگرایان در جبهه اصلاح طلبان قرار گرفتند که لیست مذکور به معنای لیست اصلاح طلبان نبودند؛ اصولا دولت روحانی هم از ابتدا هم خود را اصلاح طلب نمی‌دانست و اصلاحات صرفا به دلایلی از این دولت حمایت کرد.

دبیرکل حزب اسلامی کار افزود: افرادی که با حمایت احزاب وارد مجلس می‌شوند باید در مجلس از سیاست‌های حزب خود تبعیت کنند، اما نامزد‌ها معمولا در عمل معتقدند که درست است که حزب به آن‌ها کمک کرده، اما آن‌ها می‌بایست براساس اعتقادات خود عمل کنند و در مجلس رای خود را بدهند.

فعال اصلاح طلب با اشاره به لزوم نقش احزاب در انتخابات گفت: احزاب باید انتخابات را هدایت کنند؛ زیرا وجود احزاب نمود دموکراسی در کشور است. اینکه ما اجازه می‌دهیم گروه‌های مختلف سیاسی دور هم جمع شوند، تشکل سیاسی ایجاد کنند و برنامه‌های خود را به مردم ارائه کرده و در نهایت مردم گزینه خود را انتخاب می‌کنند؛ البته طبیعتا احزاب در برابر افرادی که معرفی می‌کنند نیز مسئول هستند و باید دقت کنند افراد متعهد را معرفی کنند.

او تاکید کرد: افرادی که خارج از احزاب و گروه‌ها وارد فضای سیاسی کشور شده اند تا به حال مشکلات زیادی را برای کشور به وجود آورده و هرگز هم پاسخگو نبوده اند.

کمالی درپاسخ به این سوال که آیا افرادی وجود دارند که با پرداخت هزینه وارد لیست شوند گفت: در طیف اصلاح طلب کسانی را که با پول وارد لیست شده باشند نمی‌شناسم، اما کمک گرفتن از نامز‌ها در سایر احزاب صورت پذیرفته، ولی ما در حزب اسلامی کار با این پدیده مخالفیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها