۲۰۰ نماینده در بیانیه‌ای خواستار تعیین تکلیف سفیر انگلستان شدند

کد خبر: 972078

نماینده مردم همدان در مجلس گفت: امروز بیش از ۲۰۰ نماینده مجلس در بیانیه‌ای از دولت می‌خواهند تا بر اساس این قانون وضعیت سفیر انگلستان در ایران را تعیین تکلیف کنند.

۲۰۰ نماینده در بیانیه‌ای خواستار تعیین تکلیف سفیر انگلستان شدند

خبرگزاری تسنیم: حمیدرضا حاجی بابایی نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه، 29 دی ) پارلمان ضمن تسلیت شهادت حضرت زهرا (س) در تذکر شفاهی خود گفت: یاد و خاطره شهید مقاومت حاج قاسم سلیمانی و همچنین شهدای هواپیمای اوکراین و جانباختگان حادثه کرمان را گرامی می‌داریم.

وی افزود: این روزها مردم با طومارهایی از مجلس می‌خواهند که وضعیت سفیر انگلستان در ایران را مشخص کنید، ملت عزیز ایران بدانند مجلس قانون مصوب کرده است.

نماینده مردم همدان در مجلس تصریح کرد: طبق ماده واحده اینگونه است که وزارت امور خارجه موظف است در چارچوب منافع ملی و دفاع از حقوق ملت ایران در مدت دو هفته روابط سیاسی را با دولت انگلیس به سطح کاردار تنزل دهد و روابط اقتصادی و بازرگانی را نیز به حداقل ممکن برساند.

حاجی بابایی تصریح کرد: امروز بیش از 200 نماینده مجلس در بیانیه‌ای از دولت می‌خواهند تا بر اساس این قانون وضعیت سفیر انگلستان در ایران را تعیین تکلیف کنند.

عضو کمیسیون برنامه وبودجه مجلس با اشاره به موضوع بودجه سال 99 خاطر نشان کرد: این روزها بودجه در مجلس مطرح است، اولین مشکل لایحه بودجه سال 99 عدم شفافیت است، باید پرسید که 250 هزار میلیارد تومان در تبصره 14 در کجای بودجه قرار دارد. آیا جزو سقف بودجه هست یا نیست؟

وی اضافه کرد: ما بودجه عمومی را 484 هزار میلیارد تومان نمیدانیم، بودجه را 734 هزار میلیارد تومان می‌دانیم، کمیسیون تلفیق باید کاملاً بودجه را شفاف‌سازی کند.

نماینده مردم همدان در مجلس با بیان اینکه دو سقفی بودن بودجه به چه معنا است، گفت: درآمد نفت با نگاه خوشبینانه نوشته شده است و قطعا تحقق پیدا نمی‌کند، همچنین 80 هزار میلیارد تومان اوراق، کشور را با مشکل جدی روبه‌رو می‌کند و همچنین خلاف برنامه ششم توسعه است. تقسیم 10 میلیارد دلار با دلار 4200 تومانی منشأ فساد در کشور می‌شود.

همه ما باید پای حقوق مردم عدالت‌خواهانه بایستیم

رئیس فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع تعیین تکلیف حقوق و مزایای مردم مطرح کرد: خواهش می‌کنم در رابطه با حقوق افراد، مجلس تکلیف را مشخص کند، این موضوع در کشور ظلم است، با اضافه شدن 10 درصدی یک نفر دو میلیون حقوق می‌گیرد و دیگری 20 میلیون و این موضوع مانند سال گذشته نباشد که مجلس آن را مصوب کند و دولت اجرایی نکند. همه ما باید پای حقوق مردم عدالت‌خواهانه بایستیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها