گزارش توئیتری ظریف از سه روز حضورش در مونیخ

کد خبر: 977332

وزیر خارجه ایران در گزارشی توئیتری با اشاره به رایزنی‌های سه روزه‌اش در مونیخ، دلیل این گفتگوها را صلح و تنش زدایی در منطقه و خارج از منطقه برشمرد.

گزارش توئیتری ظریف از سه روز حضورش در مونیخ

خبرگزاری فارس: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در پنجاه و ششمین نشست کنفرانس امنیتی مونیخ به محل برگزاری این نشست سفر کرده در پایان رایزنی‌هایش در مونیخ در صفحه توئیترش با انتشار تصاویری از دیدارهایش نوشت: «سه روز در مونیخ پایان یافت. جایی که با بسیاری از همتایان از دیگر نقاط جهان و همچنین بسیاری از مقامات، اندیشکده‌ها، سازمان‌های مردم نهاد و نمایندگان رسانه‌ها در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ دیدار و ملاقات کردم.»

رئیس دستگاه دیپلماسی عنوان کرد: «دلیل این رایزنی‌ها، صلح و تنش زدایی در منطقه ما و فراتر از منطقه است.»

گزارش توئیتری ظریف از سه روز حضورش در مونیخ

وزیر خارجه ایران که پنجشنبه شب ۲۴ بهمن ماه برای شرکت در این نشست وارد مونیخ شد، روزهای جمعه و شنبه رایزنی‌هایی را با مقامات شرکت کننده از جمله تعدادی از وزرای خارجه صورت داد.

نخست‌وزیر کانادا و وزرای خارجه چین، روسیه، آلمان، فرانسه، ژاپن، عمان، کویت، ایتالیا، اسلوونی، عراق، کرواسی، فنلاند، جمهوری چک، واتیکان، کانادا، ترکیه، اوکراین، اسپانیا و نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق از جمله مقاماتی بودند که ظریف در این دو روز با آنها دیدار و گفتگو کرد.

ملاقات با گروه الدرز، اعضای شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا و گروه اقدام بحران نیز از دیگر دیدارهای ظریف در حاشیه نشست مونیخ بود.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران همچنین در نشستی درباره تنش زدایی در خلیج فارس به سؤالات حاضران پاسخ داد و در نشستی با حضور وزرای خارجه کشورهای مرتبط با سقوط هواپیمای اوکراینی نیز حضور یافت و آمادگی ایران را برای همکاری با اوکراین به منظور انجام تحقیقات و حل و فصل حقوقی این موضوع مجددا اعلام کرد.

گفتگوی وزرای خارجه ایران و ایتالیا در مونیخ

وزرای امور خارجه ایران و ایتالیا در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ درباره روابط دوجانبه و تعهدات اروپا در برجام و راه‌های حفظ این توافق گفتگو کردند. محمدجواد ظریف و وزیر خارجه ایتالیا امروز (یکشنبه) در حاشیه پنجاه و ششمین نشست کنفرانس امنیتی مونیخ دیدار و گفتگو کردند.

در دیدار وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ایتالیا، علاوه بر موضوعات مربوط به روابط دوجانبه در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی، دو وزیر خارجه در خصوص تعهدات اروپا در موضوع برجام و راه‌های حفظ برجام گفتگو و تبادل نظر کردند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها