نماینده مجلس: حضور دیپلمات‌های ایران در نشست‌های برجام بی‌معناست

کد خبر: 980709

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت:‌ وزارت خارجه باید نسبت به اشتباهش در عدم اعتراض به اروپا و ادعای ابراز نگرانی درباره کاهش تعهدات ایران در برجام موضع‌گیری کند.

نماینده مجلس: حضور دیپلمات‌های ایران در نشست‌های برجام بی‌معناست
خبرگزاری فارس: علی‌اکبر کریمی عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی، درباره امضای بیانیه پایانی کمیسیون مشترک برجام از سوی وزارت خارجه و تائید ابراز نگرانی اروپایی‌ها از کاهش تعهد ایران در برجام گفت: برجام در طول سال‌های گذشته فقط فرصت سوزی برای جمهوری اسلامی و بدعهدی از سوی آمریکایی‌ها بوده است. ضمن اینکه اروپایی‌ها هم نشان دادند که کفایت لازم را برای مذاکرات ندارند.

وی تصریح کرد: پس از خروج آمریکایی‌ها از برجام، اروپایی‌ها نشان دادند که با مذاکره به دنبال فرصت‌سوزی‌های ایران هستند.

** دشمن بنا دارد برجام را به عنوان یک شَبَح بالای سر جمهوری اسلامی نگه دارد

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: با تائید مقامات عالی‌رتبه جمهوری اسلامی گام به گام تعهدات کشورمان در برجام کاهش پیدا کرد؛ حال، این سؤال وجود دارد، چرا باید مقامات وزارت خارجه در کمیسیون‌های مشترک برجام و نشست‌های مرتبط با آن حضور پیدا کنند؟ و چرا دیپلمات‌های وزارت خارجه در نشست‌های مرتبط با برجام اجازه می‌دهند ادعاهای نامشروع و غیرقانونی طرف‌های اروپایی بیان شود و حتی در بیانیه پایانی این اجلاس هم به آن صحه گذاشته و متن آن را امضا می‌کنند؟

وی گفت: مقامات وزارت خارجه چرا اجازه دادند برخلاف امنیت ملی کشورمان بیانیه پایانی کمیسیون مشترک برجام به نحوی نوشته و از کاهش تعهدات ایران ابراز نگرانی شود؟ به نظرم این اقدام بازی کردن در زمین دشمن است.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اظهار داشت: دشمن بنا دارد تا برجام را به عنوان یک شبح بالای سر جمهوری اسلامی نگه دارد. این در حالی است که برجام شاکله‌ای پوسیده و خالی دارد که محتوایی نداشته و کاملا بی‌خاصیت است، اما طرف غربی اصرار دارد که چارچوب برجام همچنان حفظ شود.

** حضور دیپلمات‌های وزارت خارجه ایران در نشست‌های برجام بی‌معناست

کریمی گفت: نباید مقامات عالی‌رتبه وزارت خارجه و دیپلمات‌هایمان در نشست‌های با غربی‌ها و اروپایی‌ها اجازه دهند که خواسته‌های نامشروع طرف مقابل طرح شود، بلکه باید بلافاصله در همان نشست پاسخ قاطعی به آنها داده شود تا اجازه تکرار اینگونه اظهارات و درخواست‌ها را نداشته باشند.

وی گفت: با توجه به اتفاقات رخ داده در برجام و زیاده خواهی طرف‌های غربی، تشکیل کمیسیون‌ها و نشست‌ها و جلسات برجامی کاملا بی‌معنا و بی‌مفهوم است.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تصریح کرد: در جلسه اخیر کمیسیون مشترک برجام ادعای‌های واهی علیه کشورمان مطرح شده و اروپایی‌ها اعتراضاتی را نسبت به کاهش تعهدات ایران داشته‌اند؛ در متن بیانیه پایانی هم این موضوع به صراحت عنوان شده است.

کریمی گفت: تاسف بار آن است که نمایندگان جمهوری اسلامی در آن نشست حضور داشتند؛ دیپلمات‌های وزارت خارجه کشورمان نباید در نشست اخیر کمیسیون مشترک برجام به زیاده خواهی و ادعاهای واهی اروپایی‌ها صحه می‌گذاشتند.

** وزارت خارجه سریعا اشتباهش را در تایید ابراز نگرانی اروپا اعلام کند

وی تصریح کرد: کاهش تعهدات ایران در برجام هنگامی انجام شد که جمهوری اسلامی فرصت کافی به طرف غربی برای جبران بد عهدی و ایفای تعهداتش را داده بود، اما ادعای آنها نسبت به کاهش تعهدات ایران در برجام نشان داده که اظهارات اروپایی‌ها مسموع است و دیپلمات وزارت خارجه نباید اجازه طرح این موضوع را می‌دادند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت:‌ وزارت خارجه باید خیلی سریع نسبت به اشتباهش در عدم اعتراض به اروپایی‌ها و ادعای ابراز نگرانی درباره کاهش تعهدات ایران در برجام موضع‌گیری قاطعانه کرده و شرایطی را فراهم نکند که اجازه به طرف اروپایی بدهد تا ادعای واهی علیه جمهوری اسلامی کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها