قرار دادن ایران در لیست سیاه FATF تاثیری در نظام ارزی کشور ندارد

کد خبر: 982125

سخنگوی کمیسیون‌ اقتصادی مجلس معتقد است که قرار دادن ایران در لیست سیاه FATF تاثیری در نظام ارزی کشور ندارد.

قرار دادن ایران در لیست سیاه FATF تاثیری در نظام ارزی کشور ندارد

سید حسن حسینی شاهرودی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس ، با اشاره به قرار دادن ایران در لیست سیاه "اف ای تی اف" اظهار داشت: قرار دادن ایران در لیست سیاه "اف ای تی اف" هیچ اثر وضعی در شاخص های اقتصادی ایران ندارد.

وی در همین راستا افزود: در واقع در طول این مدت ما ظاهراً در لیست سیاه نبودیم اما عملاً در لیست قرار داشتیم در حال حاضر هم که رسماً اعلام شده هیچ اثری در اقتصاد ما ندارد چرا که در این مدت ما مشمول انواع تحریم‌ها در حوزه‌های پولی و بانکی بوده ایم و هیچ گشایشی هم پس از برجام ایجاد نشده بود، بنابراین یک اعلام صرف نمی تواند اثر چندانی در اقتصاد ما داشته باشد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه قرار دادن ایران در لیست سیاه> هیچ تاثیری بر نظام ارزی ماندارد ادامه داد :زمانی که برجام امضا شد ، هیچگونه همکاری ارزی با ایران نداشت و اجازه ندادند ایران به صورت رسمی اعتبارات اندک را در مبادلات جابه‌جا کند.

شاهرودی تصریح کرد: پس از قرار گرفتن ایران در لیست سیاه اف ای تی اف دلالان با جو روانی و فضاسازی قیمت دلار را بالا بردند اما این در حالی است که قرار دادن ایران در لیست سیاه تاثیری بر اقتصاد ما ندارد لذا مردم نباید تحت تأثیر این فضاسازی ها قرار بگیرند و در بازار ارز سرمایه گذاری کنند. نماینده مردم شاهرود در مجلس بیان داشت مردم به بازار ارز به عنوان بازار سرمایه گذاری نگاه نکنند چرا که افرادی که دلار را در قیمت‌های 17 تا 18 هزار تومان خریده‌اند متضرر و مجبور شدند که با قیمت‌های پایین‌تر بفروشند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها