رد مصوبه مجلس درباره مالیات بر خانه های خالی از سوی شورای نگهبان

کد خبر: 983390

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس از ارسال نامه های مکرر مجلس به دولت برای اجرای قانون مالیات بر خانه های خالی خبر داد.

رد مصوبه مجلس درباره مالیات بر خانه های خالی از سوی شورای نگهبان

خبرگزاری تسنیم: صدیف بدری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اجرا نشدن قانون مالیات بر خانه های خالی از سوی دولت، گفت: قانون مالیات بر خانه های خالی در سال 94 از سوی مجلس تصویب و برای اجرا، به دولت نیز ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه قانون مالیات بر خانه های خالی در جهت تعادل در بازار مسکن و مقابله با سوداگری در این بازار بوده است، اظهار داشت: بارها در نامه های مکرری به دولت خواستار اجرای قانون مالیات بر خانه های خالی شده ایم، اما نه تنها تاکنون سؤالات ما بی پاسخ مانده، بلکه نمی‌دانیم دولت چرا از اجرای این قانون استنکاف می‌کند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با اشاره با اشاره به مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه 99 درباره اخذ مالیات از خانه های خالی در سال آینده، تصریح کرد: مهم ترین اشکال این مصوبه این بود که عدالت در اخذ مالیات از خانه های خالی رعایت نمیشد و همه افراد به طور یکسان و فارغ از شرایطی که دارند، می‌بایست مالیات پرداخت میکردند.

بدری اضافه کرد: خوشبختانه شورای نگهبان به مصوبه کمیسیون تلفیق درباره مالیات بر خانه های خالی در قالب لایحه بودجه سال آینده ایراد گرفت و کمیسیون تلفیق نیز آن را اصلاح کرده است.

وی ادامه داد: مصوبه کمیسیون تلفیق برای اخذ مالیات از خانه های خالی در سال آینده هدف قانونگذار برای مقابله با سوداگری در بازار مسکن را تأمین نمیکرد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس در پایان خاطرنشان کرد: از دولت انتظار داریم که قانون مالیات بر خانه های خالی در سال آینده به طور جدی اجرا کند تا شاهد قطع دست واسطه گران از بازار مسکن باشیم و از طرف دیگر مسکن به دست مصرف کنندگان واقعی برسد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها