ذوالنوری: تمهیدات لازم برای کاهش فشار اقتصادی اندیشیده شود

کد خبر: 983827

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: برای سال آینده هم باید تمهیداتی اندیشید و تلاش کرد که فشار اقتصادی مردم کاهش یابد.

ذوالنوری: تمهیدات لازم برای کاهش فشار اقتصادی اندیشیده شود

باشگاه خبرنگاران: رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: برای سال آینده هم باید تمهیداتی اندیشید و تلاش کرد که فشار اقتصادی مردم کاهش یابد.

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران، درباره تحقق شعار سال ۹۸ اظهار کرد: دولت بخشی بود که باید شعار رونق تولید را محقق می‌کرد، اما متأسفانه از حیث تحریم مشکلاتی داشت که در تحقق این شعار موفق عمل نکرد.

او افزود: دو نوع تحریم خارجی و داخلی در ایران وجود دارد، در واقع میزان خود تحریمی بیشتر از تحریم‌های خارجی به چشم می‌خورد.

ذوالنوری ادامه داد: در حقیقت راه حل مشکلات داخلی کشور و تقویت رونق تولید باید به طور کامل در داخل ایران پیگیری شود، اما به دلیل نگاه اشتباه دولت این مهم به خوبی محقق نشد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری و عرقی که در تولیدکنند‌ه‌های ما وجود دارد، بدنه تولید و صنایع کشور در مقابل تحریم‌های بیرونی و داخلی مقاومت کرده است و خوشبختانه ما شاهد تحولاتی در این زمینه بودیم.

او با اشاره به تلاش برخی دستگاه‌ها نظیر وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، وزارت اقتصاد و کشاورزی برای تحقق رونق تولید افزود: در واقع آن سال سختی که دشمن سعی داشت برای ایران رقم بزند، محقق نشد، اگرچه فشار‌های سنگینی بر ملت ایران وارد شد و مردم کشورمان سال سختی را تجربه کردند و پشت سر گذاشتند.

ذوالنوری تصریح کرد: اگر دولت نگاه خود را بر توانمندی‌های داخلی و حل مشکل داخل متمرکز می‌کرد، این میزان سختی به وجود نمی‌آمد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آن نقشه‌ای که دشمنان ما سعی داشتند با فشار حداکثری بر مردم تحمیل کنند با مقاومت و تلاش بدنه تولید در کشور به بار ننشست، به همین منظور برای سال آینده هم باید تمهیداتی اندیشید و تلاش کرد که فشار اقتصادی مردم کاهش یابد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها