سروری: کرونا می‌تواند فرصت بزرگی برای جهش تولید باشد

کد خبر: 987264

دبیر شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب گفت:راه نجات تقویت تولید داخلی از راه مجموعه‌های دانش بنیان است و در حالیکه کرونا یک تهدید بزرگ علیه کشور است می‌تواند به یک فرصت برای جهش تولید تبدیل شود.

سروری: کرونا می‌تواند فرصت بزرگی برای جهش تولید باشد

خبرگزاری مهر: پرویز سروری، دبیر شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب درباره توانمندی کشور برای عبور از کرونا گفت: اگر بخواهیم اقلام مورد نیاز برای کنترل این بیماری را بدون برنامه و بدون محاسبه از خارج وارد کنیم، نتیجه اش این خواهد بود که ما هم شرایط سخت امروز را که نیاز به منابع درآمدی داریم هدر خواهیم داد و هم اینکه به تولید داخلی صدمه خواهیم زد.

وی افزود: به طور کلی اگر دولت یک برنامه ریزی مدون نداشته باشد حتماً در این فرآیند با اختلال مواجه می‌شویم، دولتی که باید اولویت را به تولید داخل بدهد و بداند که در شرایط کنونی که به شدت سلامت جامعه ما در خطر است شاهد افزایش تحریم‌ها از طرف آمریکا هستیم و اروپایی هم که خود شدیداً درگیر این بیماری است.

وی همچنین گفت: به طور طبیعی دولت باید بداند که تنها راه نجات کشور تقویت تولید داخلی از راه مجموعه‌های دانش بنیان و پشتیبانی دقیق از این مجموعه‌هاست؛ یعنی در حالی که این بیماری یک تهدید بزرگ علیه مردم و کشور است می‌تواند به یک فرصت بزرگ تبدیل شود.

سروری با اشاره اینکه اقلام مورد نیاز برای کنترل کرونا در داخل قابل تولید است گفت: دولت باید ظرفیت‌های داخلی را شناسایی کرده و آن‌ها را تقویت و پشتیبانی کند تا ما در کشور بتوانیم رونق و جهش تولید را ایجاد کنیم و همه این‌ها بر می‌گردد به دستگاه اجرایی کشور و اگر دولت بخواهد نگاه واردات محور را در دستور کار قرار دهد به صورت قهری ما شرایط بسیار دشواری در آینده نزدیک خواهیم داشت.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها