در مجلس دهم چند قانون تصویب شد؟

کد خبر: 988328

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: از مجموع ۷۱۶ طرح و لایحه که به مجلس دهم جهت بررسی ارائه شد، ۱۷۵ قانون در مجلس تصویب و جهت اجرا به دولت ابلاغ شد.

در مجلس دهم چند قانون تصویب شد؟

حبرگزاری مهر: علی اصغر یوسف نژاد در تشریح عملکرد مجلس دهم در امور قانون گذاری، گفت: در این دوره نمایندگان مجلس ۴۸۳ طرح را تهیه کردند، دولت ۲۲۱ لایحه و شورای عالی استان‌ها ۱۲ طرح به مجلس ارائه کردند.

وی با بیان اینکه بر این اساس در کل ۷۱۶ طرح و لایحه برای بررسی در مجلس دهم به هیئت رئیسه ارائه شد، افزود: از این مجموع، ۶۲۸ طرح و لایحه به صورت عادی، ۷۰ مورد به صورت یک فوریتی، ۱۷ مورد به صورت دو فوریتی و یک مورد به صورت سه فوریتی در دستور کار مجلس قرار گرفت.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از مجموع ۷۱۶ طرح و لایحه که به مجلس دهم جهت بررسی ارائه شد، ۱۷۵ قانون در مجلس تصویب و جهت اجرا به دولت ابلاغ شد.

یوسف نژاد افزود: از مجموع ۱۷۵ قانونی که در مجلس دهم به تصویب رسید، ۶۹ مورد مربوط به طرح نمایندگان بود و همچنین ۱۰۶ مورد مربوط به لوایحی بود که به مجلس ارائه شده بود.

وی تصریح کرد: مجلس اول ۳۸۴، مجلس دوم ۳۲۳، مجلس سوم ۲۳۶، مجلس چهارم ۳۴۹، مجلس پنجم ۳۶۱، مجلس ششم ۳۹۸، مجلس هفتم ۳۴۱، مجلس هشتم ۳۵۲، مجلس نهم ۲۰۹ و مجلس دهم ۱۷۵ قانون را به تصویب رساندند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خاطرنشان کرد: البته تعداد قوانین مصوب در مجلس نمی‌تواند شاخصی برای عملکرد نمایندگان در آن دوره باشد چرا که گاهی اوقات برخی قوانین مواد بسیاری دارند و مجلس باید زمان زیادی را برای بررسی آن اختصاص دهد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها