واعظی: وضعیت کشور عادی نشده است

کد خبر: 989316

رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: ما همزمان با کرونا شاهد بدترین تحریم‌ها هم هستیم، امروز تحریم آمریکا علیه ایران در حقیقت با ویروس کرونا همنوایی می‌کند و ما در حقیقت با دو ویروس مواجه هستیم.

واعظی: وضعیت کشور عادی نشده است

خبرگزاری مهر: محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت اظهار داشت: ما همزمان که با این وضعیت کرونا مواجه هستیم شاهد این هستیم که بدترین تحریم هم علیه ما هست. حتماً باید دیپلمات‌های ما، دولت و رسانه‌ها این صدای بلند را به گوش جهان برسانند که امروز تحریم آمریکا بر علیه ایران در حقیقت با ویروس کرونا هم نوایی می‌کند و ما در حقیقت با دو ویروس مواجه هستیم.

وی افزود: یکی ویروس کرونا و یکی ویروس آمریکا است. ویروسی که دولت آمریکا به موجب آن این تحریم را بر ایران تحمیل کرده است. ما بیش از هر زمانی در داخل کشور نیاز به همبستگی و وحدت داریم و نیاز داریم همه ارگان‌ها با هم کار کنیم.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور عنوان کرد: از همه اینها مهمتر، باید از مردم عزیز تشکر کنم. مردم انصافاً در دو ماه گذشته همراهی کردند و ما برای ریشه کن کردن و قطع کردن زنجیره این بیماری بیش از هر زمانی نیاز به همراهی و همکاری مردم داریم.

واعظی در پایان تصریح کرد: خواهش من این است که امروز برای اینکه بیش از این به اقتصاد ما لطمه وارد نشود و کارگران و کسانی که روزمزد هستند بیشتر از این تحت فشار قرار نگیرند با پروتکل‌های بهداشتی همراهی شود. اینکه برخی از کسب و کارهای کم خطر یا خطر متوسط را شروع کردیم به معنای این نیست که روال کشور عادی شده است و مردم فکر کنند می‌توانند توصیه‌های بهداشتی را رعایت نکنند. اقتصاد ایران در دو سال گذشته عملاً بدون نفت اداره شده است

رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: این روز‌ها که کاهش بی‌سابقه قیمت نفت، جهان را دچار بهت و شگفتی کرده، شایسته یادآوری است که اقتصاد ایران در دو سال گذشته عملاً بدون نفت اداره شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور در یک پست اینستاگرامی نسبت به مناسبت روز ملی کارآفرینی واکنش نشان داد و نوشت: امروز روز ملی کارآفرینی است. تولید و اشتغال موتور محرکه اقتصاد و کارآفرینان محور توسعه و پیشرفت کشورند.

وی افزود: به ویژه در دو سال گذشته که کشور آماج تروریسم اقتصادی آمریکا بوده؛ کارآفرین‌ها قهرمانان خط مقدم نبرد و تکیه‌گاه محکم دولت در اداره اقتصاد و مقابله با تحریم‌ها بوده‌اند. این روز‌ها که کاهش بی‌سابقه قیمت نفت، جهان را دچار بهت و شگفتی کرده، شایسته یادآوری است که اقتصاد ایران در دو سال گذشته عملاً بدون نفت اداره شده است.

وی در پایان افزود: حصول این موفقیت بی‌تردید بدون تلاش تولیدکنندگان، فعالان اقتصادی و کارآفرینان کشور ممکن نبود. دولت قدردان این تلاش‌ها است و همچون گذشته به عنوان یک راهبرد مبنایی، حمایت از تولید و کارآفرینی را در دستور کار خواهد داشت. این راهبرد در سال جهش تولید با قدرت و قوت بیشتری پیگیری خواهد شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها