سناتور دموکرات: ایران امروز قویتر و آمریکا ضعیف‌تر شده است

کد خبر: 989754

«کریس مورفی» سناتور دموکرات آمریکایی گفت که ایران امروز قویترین در خاورمیانه و آمریکا از چهار سال گذشته ضعیف‌تر شده است.

سناتور دموکرات: ایران امروز قویتر و آمریکا ضعیف‌تر شده است

خبرگزاری مهر: به نقل از المیادین، یک سناتور دموکرات آمریکایی گفت که پرتاب ماهواره نظامی توسط ایران گواه دیگری است که نشان می‌دهد سیاست دونالد ترامپ رئیس جمهور ایران در قبال ایران موجب قوی‌تر شدن تهران شده است.

«کریس مورفی» افزود: تقریباً در تمام زمینه‌ها ایران امروز قوی‌ترین در خاورمیانه و ایالات متحده از ۴ سال پیش ضعیف‌تر شده است.

وی همچنین گفت: هنگامی که رئیس جمهور ترامپ منصب خود را تحویل گرفت ایران به نیرو‌های آمریکایی در عراق تیراندازی نمی‌کرد. اوباما ایران را قانع کرده بود که نیرو‌هایی نیابتی خود در جنگ با ما را به جنگ علیه داعش بفرستد.

مورفی مدعی شد: ایران و نیرو‌های نیابتی اش امروز به صورت متناوب در حال هدف قرار دادن نیرو‌های آمریکایی هستند و از زمان هدف قرار دادن (شهادت) سلیمانی حملات به نیرو‌های آمریکایی افزایش یافته است.

این سناتور دموکرات ادامه داد: ترامپ توافق هسته‌ای با ایران را لغو کرد و وعده برقراری ساختار بین المللی جدیدی جهت فشار به ایران به منظور توافقی بهتر را داد، اما در حال حاضر این رویکرد با شکست خفت بار مواجه شده است. ایران امروز قوی‌تر و ما ضعیف‌تر شده‌ایم و پرتاب ماهواره گواه دیگری در این خصوص است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها