چمران: همسو بودن شورای شهر و دولت امتیاز بهتری برای مردم نداشت

کد خبر: 990814

رئیس سابق شورای اسلامی شهر تهران گفت: شورای دوره فعلی و دولت با یکدیگر هم‌فکر و از نظر سیاسی هم جهت بوده‌اند و این انتظار وجود داشت که با همسو بودن آنها شورا بتواند امتیازات بهتری برای مردم شهر خود بدست آوردند ولی متاسفانه اینطور نشد.

چمران: همسو بودن شورای شهر و دولت امتیاز بهتری برای مردم نداشت

خبرگزاری تسنیم: مهدی چمران با اشاره به سالروز تاسیس شوراها با بیان اینکه متاسفانه شوراها هنوز جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده‌اند، اظهار کرد: در این دوره برای برخی از اعضای شوراهای کشور مشکلات زیادی از جمله دستگیری برخی از آنها به وجود آمد که در فضای رسانه‌ای بازتاب بدی پیدا کرد؛ البته پیش از این هم گفته بودم که چنین مسائلی ممکن است در هر صنفی رخ دهد ولی به دلیل اینکه شوراها نماینده مردم هستند قاعدتا بروز چنین اتفاقاتی چشم گیر خواهد بود.

وی تصریح کرد: در عین حال شوراها بین مردم بها دارند و از آنها توقع و مطالبه‌گری به وجود آمده است اما جایگاه این نهاد در دولت تفاوت چندانی نکرده، این درحالی است که شورای دوره فعلی و دولت با یکدیگر همفکر و از نظر سیاسی هم جهت بوده‌اند و این انتظار وجود داشت که با همسو بودن آنها شورا بتواند امتیازات بهتری برای مردم شهر خود بدست آوردند ولی متاسفانه اینطور نشد.

رئیس سابق شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: در مجلس شورای اسلامی نیز هیچ قانون جدیدی برای شوراها به تصویب نرسید و تنها موردی که به آن رسیدگی شد مالیات بر ارزش افزوده بود که آن هم در ادامه تلاش‌های قبلی در کمیسیون شوراهای مجلس بود و براساس آن سهم سه درصدی شهرداری‌ها در این حوزه به 4 درصد افزایش یافت و موارد دیگری هم اصلاح شد.

وی همچنین گفت: بنابراین در دولت نگاه به شوراها تغییری نکرده و از نظر عملی نیز همکاری خوبی با شورای این دوره که با آنها هم فکر بوده نداشته است و درحالی که شهردار تهران در همه جلسات هیئت دولت حضور دارد شاهد هیچگونه تحرک خوبی نبوده‌ایم.

چمران افزود: حتی گفته شد 500 دستگاه اتوبوس در شرایط کرونایی به تهران ارائه شود اما به جایی نرسید و برای نوسازی اتوبوس‌های فرسوده نیز بودجه‌ای تامین نشد درحالی که تهران به شدت در حوزه حمل و نقل دچار مشکل است و خطر بزرگی برای شیوع کرونا محسوب می‌شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها