سؤال مجلس از وزیر صمت درباره افزایش قیمت خودرو

کد خبر: 993287

نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی از تصمیم نمایندگان در خصوص سؤال از وزیر صمت برای پاسخگویی درباره موضوع افزایش قیمت خودرو خبر داد.

سؤال مجلس از وزیر صمت درباره افزایش قیمت خودرو

خبرگزاری فارس: حسینعلی حاجی‌دلیگانی امروز اظهار کرد: بنده قرار است از رییس مجلس درخواست کنم وزیر صنعت، معدن و تجارت را به مجلس دعوت کند تا در صحن علنی، علت افزایش قیمت خودرو به این شکل را توضیح دهد؛ البته طی روزهای گذشته تذکرات لازم نیز به وزیر داده شده است.

نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی افزود: پیش‌تر نیز به وزیر صمت در رابطه با نحوه قیمت‌گذاری، ثبت نام و تامین خودرو تذکر داده‌ایم که این شیوه در شأن کشور ما نیست و باید آن را اصلاح کنند؛ خصوصا در شرایطی که قیمت خودرو به پارامتری برای افزایش قیمت سایر کالاها تبدیل شده است.

وی در ارتباط با علل افزایش قیمت خودرو اظهار داشت: علاوه بر ضعف‌های مدیریتی در تولید و توزیع خودرو، هجوم نقدینگی نیز به این افزایش قیمت‌ها دامن زده‌است؛ البته وزیر صمت در این مورد باید پاسخگو باشد.

حاجی‌دلیگانی درباره واگذاری سهام خودروسازی‌ها به مردم در قالب سهام عدالت عنوان کرد: این دست اقدامات تاثیری بر روی حل مشکلات کیفیت و قیمت خودرو ندارد.

نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه و برخوار در خصوص ورود نهادهای نظامی به بخش خودروسازی نیز تصریح کرد: هیچ گونه منع قانونی برای فعالیت نهادهای نظامی و بخش خصوصی در این صنعت وجود ندارد و در شرایط فعلی، حضور آن‌ها می‌تواند به شکستن انحصار خودرو کمک کند.

گزارش تحقیق و تفحص از ایدرو در انتظار تأیید کمیسیون صنایع مجلس یکی از اعضای هیئت تحقیق و تفحص از ایدرو مجلس با اشاره به اینکه این گزارش آماده شده است، گفت: فعلاً نمی توانیم در مورد جزئیات آن و تخلفات صورت گرفته مواردی را مطرح نماییم اما به محض تصویب و ارائه به صحن علنی مجلس جزئیاتی از این گزارش اعلام خواهد شد.

یک سال پیش بود که طرح تحقیق و تفحص از سازمان گسترش و نوسازی صنایع کشور مطرح و در نهایت بعد از چکش کاری این طرح مورد تصویب نمایندگان مجلس قرار گرفت.

آنطور که ولی ملکی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در آن مقطع اعلام کرده بود" عملکرد سازمان ایدرو در امر سرمایه گذاری داخلی، بررسی عملکرد سازمان ایدرو در امر سرمایه گذاری خارجی، بررسی عملکرد سازمان ایدرو در امر حفظ و حراست از منافع ذینفعان، بررسی عملکرد سازمان ایدرو در اجرایی کردن نتیجه تحقیق و تفحص مجلس نهم، بررسی عملکرد سازمان ایدرو در گزینش و عزل و نصب مدیران شرکت های تابعه، بررسی عملکرد سازمان ایدرو از حیث انطباق با اساسنامه سازمان، بررسی عملکرد سازمان ایدرو از حیث اجرای ماده 3 قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی و اصلاحات بعدی آن (در مورد سرمایه گذاری در فناوری ریسک پذیر و مناطق محروم)" در این گزارش مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

درآن سال جلسات مختلفی در کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی برای تعیین تکلیف تحقیق و تفحص از ایدرو برگزار شد اما متأسفانه با گذشته یک از سال از آغاز بررسی این موضوع هنوز گزارشی از نتایج این تحقیق و تفحص اعلام نشده و فقط مجلس به بیان گزارشات خود از شرکت های خودروساز اکتفا کرده است.

در حال حاضر تعلل مجلس در عدم نتایج تحقیق و تفحص از ایدرو عملکرد این سازمان را با ابهامات زیادی همراه ساخته است. نادر قاضی پور به عنوان یکی از اعضای هیئت تحقیق و تفحص از ایدرو در همین ارتباط به خبرنگار تسنیم گفت: در رابطه با تحقیق و تفحص از ایدرو باید بگویم گزارش این موضوع نهایی شده است.

وی با اعلام اینکه تعلل مجلس در نهایی کردن این گزارش به خاطر بررسی موضوعات مختلفی بود، افزود: اعضای هیئت تحقیق و تفحص از ایدرو مجلس گزارش را آماده کرده اند اما هنوز در لیست دستور جلسات کمیسیون صنایع مجلس قرار نگرفته اند تا با تصمیم نهایی به صحن علنی مجلس ارائه شود.

قاضی پور در خصوص جزئیات این گزارش هم اعلام کرد تا نهایی نشدن گزارش نمی توانیم در مورد جزئیات آن و تخلفات صورت گرفته مواردی را مطرح نماییم اما به محض تصویب و ارائه به صحن علنی مجلس جزئیاتی از این گزارش اعلام خواهد شد.

قاضی‌زاده: گزارش تفحص از قاچاق کالا فردا در صحن مجلس قرائت می‌شود

عضو هیأت رئیسه مجلس از قرائت گزارش تحقیق و تفحص از قاچاق کالا و ارز در جلسه علنی فردای مجلس خبر داد.

سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس گفت: گزارش تحقیق و تفحص از قاچاق کالا و ارز در جلسه علنی فردای مجلس دوشنبه 22 اردیبهشت‌ماه در صحن علنی مجلس قرائت می‌شود.

وی افزود: قرائت گزارش تحقیق و تفحص از قاچاق کالا و ارز در دستور کار این هفته مجلس قرار گرفته بود و ما منتظر ارسال مستندات از سوی معاونت نظارت بودیم.

به گفته وی قرائت این گزارش فردا چهارمین دستور کار نشست علنی مجلس خواهد بود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها