افزایش قابل توجه مبتلایان و فوتی‌های کرونا در کشور

کد خبر: 994736

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه در چند روز گذشته شاهد افزایش مبتلایان و شمار فوتی‌های کرونا در کشور بودیم گفت: نباید وضعیت فعلی عادی تلقی شود.

افزایش قابل توجه مبتلایان و فوتی‌های کرونا در کشور

خبرگزاری تسنیم: محمد حسین قربانی از افزایش تعداد مبتلایان تا مرز ۲ هزار نفر و شمار فوتی‌های کرونا در کشور خبر داد و با بیان اینکه این آمار‌ها نشان می‌دهد مردم حساسیت‌ها را باید با جان و دل بپذیرند اظهار داشت: عادی تلقی کردن وضعیت صحیح نیست و مردم نباید تصور کنند که کار ویروس کرونا تمام شده است.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تأکید بر اینکه رفتار ویروس کرونا بر کسی آشکار نیست و نمی‌توان از هم‌اکنون برای شرایط عید سعید فطر برنامه‌ریزی دقیقی ارائه داد عنوان کرد: افزایش مبتلایان و فوتی‌های کرونا در همین چند روز اخیر یک هشدار جدی محسوب می‌شود و از علایم خطرناکی حکایت دارد.

قربانی تمام شدن کار ویروس کرونا در کشور و از سر گرفتن زندگی عادی و تردد‌ها در سطح جامعه را اشتباهی محض، بزرگ و دارای تبعاتی سخت خواند و تصریح کرد: با توجه به هشدار اخیر سازمان بهداشت جهانی به دولت‌ها مبنی بر عادی‌سازی روابط اجتماعی رعایت نکات بهداشت فردی باید همچنان در دستور کار مردم باشد.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس برداشتن پروتکل‌های بهداشتی را بدون تدبیر و با عجله و شتاب را در شرایط فعلی تصمیمی خطرناک و نادرست تلقی کرد و ابراز داشت: با توجه به اینکه ما در آینده وارد فضای کسب و کار می‌شویم و با باز شدن اماکن فرهنگی، دانشگاهی و ورزشی لازم است رعایت فاصله‌گذاری‌ها در اولویت باشد.

وی افزایش تردد‌ها در سطح جامعه و بازگشایی مکان‌های اجتماعی و رستوران‌ها را مورد توجه قرار داد و با تأکید بر اینکه اگر سهل‌انگاری شود شیب نمودار مبتلایان به کرونا مجدداً در کشور صعودی می‌شود افزود: چنین شرایطی در حقیقت زنگ خطر دیگری را برای ما به صدا در می‌آورد و همه را در یک چالش بزرگ قرار می‌دهد.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس عملکرد دولت‌ها در مقابله با ویروس کرونا را قابل قبول تلقی کرد و همکاری آحاد مردم را یکی از عوامل اصلی تحقق این برنامه‌ها دانست و خاطرنشان کرد: به عقیده بنده رعایت فاصله‌گذاری‌ها و پروتکل‌های بهداشتی باید به اوجب واجبات زندگی مردم تبدیل شود، زیرا این ویروس مرزی نمی‌شناسد.

قربانی پذیرش با جان و دل حساسیت‌ها و هشدار‌های وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا توسط مردم را برای جلوگیری از تکرار مجدد پیک بیماری امری ضروری اعلام کرد و اظهار داشت: کرونا واکسن و راه درمانی ندارد بنابراین تنها راه در امان ماندن از آن تغییر سبک زندگی و کنار گذاشتن عادت‌های گذشته در زندگی اجتماعی است.

به گزارش تسنیم کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت و درمان دیروز آخرین آمار‌ها از شیوع ویروس کرونا در کشور را مطرح کرد و با بیان اینکه طبق یافته‌های قطعی آزمایشگاهی، هزار و ۸۰۶ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند تعداد کل بیماران مبتلا شده به این بیماری را ۱۲۰ هزار و ۱۹۸ نفر اعلام کرد.

وی از بهبود یافتن ۹۴ هزار و ۴۶۴ نفر از بیماران مبتلا به این بیماری و ترخیص آنان خبر داد؛ علاوه بر این‌ها بر اساس آمار‌های وزارت بهداشت در طول ساعات گذشته ۵۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند به طوری‌که شمار جان‌باختگان این بیماری در کشور تا دیروز مجموعاً به ۶ هزار و ۹۸۸ نفر رسید.

طبق اعلام سخنگوی وزارت بهداشت و درمان ۲ هزار و ۷۰۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون ۶۸۶ هزار و ۹۳۵ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ نیز در سراسر کشور انجام شده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها