تذکرات کتبی نمایندگان مجلس به مسئولان اجرایی کشور

کد خبر: 994830

یک عضو هیأت رئیسه مجلس تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان احرایی مشور را قرائت کرد.

تذکرات کتبی نمایندگان مجلس به مسئولان اجرایی کشور

خبرگزاری ایسنا: علی اصغر یوسف‌نژاد در جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را به شرح زیر قرائت کرد:

سیدمحمدجواد ابطحی به رئیس جمهور: لزوم اتخاذ تدبیری در خصوص مشکلات معیشتی مردم و جلوگیری از افزایش قیمت کالاهای اساسی.

محمود صادقی به وزیر راه و شهرسازی: لزوم تجدیدنظر درباره مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری کشور که با طرح توسعه مجلس و با ضوابط شهرسازی و معماری مغایرت داشته و حقوق شهروندان تهرانی را از جهات مختلف نقض می‌کند.

مسعود پزشکیان و 16 نماینده به رئیس جمهور: اقدام غیرقابل توجیه رئیس جمهور در خصوص وزارت صنعت، معدن و تجارت و دخالت افراد غیر مسئول و اطرافیان رئیس جمهور در تصمیمات کلان کشور.

طیبه سیاوشی و 5 نفر از نمایندگان به وزیر آموزش و پرورش: علت اجرایی شدن و عدم توقف حذف رشته‌های کاردانش چیست؟

محمدحسین فرهنگی به همراه 4 نماینده دیگر به رئیس جمهور: تسریع در تأمین اقلام بهداشتی مانند ماسک، دستکش و ضدعفونی‌کننده‌ها و لزوم بازنگری در صادرات این اقلام.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی به وزیر نیرو: تسریع در پرداخت حقوق معوق سه ماهه کارگران خط آبرسانی از زاینده رود به کاشان. به وزیر جهاد کشاورزی: تسریع در توزیع ذرت و سویای مورد نیاز مرغداران برای متعادل‌سازی بازار عرضه و تقاضا و پیشگیری از روند افزایش قیمت‌ها. به رئیس جمهور: لزوم خارج شدن نام واحدهایی که به استناد مصوبه شورای پول و اعتبار مشمول امهال بدهی بانکی هستند از سرفصل بدهکاران بانک مرکزی. به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: لزوم اجرای مصوبه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید توسط سازمان تأمین اجتماعی پیرامون تخصیص در پرداخت حق بیمه کارفرما به صورت یک سوم نقد و دو سوم اقساط با عنایت به مشکلا جدید کرونایی برای واحدهای تولیدی و صنعتی.

سیدمهدی مقدسی به همراه 5 نماینده به وزیر نیرو: لزوم تحقیق برای رعایت ملاحظات زیست محیطی قبل از هرگونه توسعه نیروگاه شازند با توجه به وعده رئیس جمهور.

سیدجواد ساداتی‌نژاد به رئیس جمهور: با توجه به ممنوعیت واردات لنت خودرو به کشور، علت عدم اختصاص ارز به تولیدکنندگان داخلی برای واردات مواد اولیه چیست؟

بهمن طاهرخوانی به وزیر جهاد کشاورزی: وضع آشفته سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین به لحاظ ضعف و ناتوانایی مدیریتی که منجر به گرفتاری کشاورزان شده است.

شهباز حسن‌پور به رئیس جمهور: رسیدگی به مشکلات ناشی از شوک ارزی سال 97 و نیروگاه غیردولتی احداث شده که با استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی احداث شده است. مردم نجیب ایران اسلامی را در وضعیت افزایش ناگهانی قیمت‌ها دریابید. در اجرای اصل 76 قانون اساسی و 212 آیین نامه داخلی مجلس تقاضا داریم اقدامات لازم برای اثرات زیست محیطی طرح‌ها و پروژه‌ها و همچنین تصرف مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت از محیط زیست را صادر فرمایید.

عباسعلی پوربافرانی به وزیر اقتصاد: تسریع در پرداخت وام‌های ازدواج و توجه به افزایش قیمت کالا. به رئیس جمهور: جبران خسارت‌های وارده به ساکنین مناطق نزدیک به معادن، به وزیر نیرو و جهاد کشاورزی: در خصوص علت عدم اجرای بند ج ماده 35 برنامه ششم توسعه مبنی بر برق دار کردن چاه های آب کشاورزی.

علیرضا محجوب به وزیر اقتصاد و دارایی: واردات مواد اولیه بدون انتقال ارز به پیشنهاد سرپرست وزارت صنعت و معدن موجب هرج و مرج و اخلال در نظام قیمتی و سبب افزایش فوری نرخ ارز می‌گردد، توقف فوری ضرورت شرایط حساس را به دنبال دارد. به رئیس جمهور: موضوع واردات بدون انتقال ارز علاوه بر هرج و مرج بر بازار ارز و گرانی سبب اختلال جدی در اقتصاد کشور می‌شود. توقف فوری این امر ضروری است. به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: ضرورت تصمیم گیری و تسهیل در مورد افزایش حقوق بازنشستگان با توجه به اینکه تبصره 12 قانون بودجه سال 99 حداقل حقوق را 2 میلیون و 800 هزار تومان تعیین کرده است.

حبیب‌الله دهمرده در مجلس به وزیر جهاد کشاورزی: با تشکر از سفر شما به استان سیستان و بلوچستان متاسفانه شنیده ها حاکی از آن است که پروژه طرح 46 هزار هکتاری سیستان به زودی توسط دولت افتتاح می شود، با توجه به اینکه بخش های مهم و اساسی کامل نشده مردم در سفر شما نسبت به ناقص بودن طرح به شدت اعتراض داشتند و قول داده شد تا رفع نواقص این طرح افتتاح نمی شود حال سوال مردم این است که آیا معجزه ای رخ داده که در بازه یک هفته‌ای نواقص طرح برطرف شده است؟

احمد سالک کاشانی به رئیس جمهور: رسیدگی به وضعیت نگران کننده جانبازان، خانواده شهدا و ایثارگران که سرمایه‌گران سنگ انقلاب اسلامی هستند ضروری است تقاضا دارم دستور لازم را در این زمینه صادر کنید، همچنین به وزیر کشور؛ سزاوار نیست پس از 20 سال به درخواست مردم بخش های شرق شهرستان اصفهان در جهت ارتقا به شهرستان بی توجهی شود لذا تقاضا دارم هر چه سریع‌تر دستور اقدام صادر شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها