نوبخت: پرداختی مستمری‌بگیران ۹ برابری افزایش یافته است

کد خبر: 997718

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: از سال ۹۲ تاکنون پرداختی مستمری‌بگیران ۹ برابر شده است و دولت نسبت به محرومان و مستضعفان توجه خاص دارد،

نوبخت: پرداختی مستمری‌بگیران ۹ برابری افزایش یافته است

خبرگزاری تسنیم: محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه، ۱۳ خرداد ۹۹) خانه ملت، پس از ارائه گزارشی از وضعیت اقتصادی کشور، گفت: ۷۶۵ میلیارد تومان در سال ۹۸ به ایثارگران معسر اختصاص دادیم که این میزان در سال ۹۹ به ۱۰۷۰ میلیارد تومان رسید.

وی افزود: برای کاهش فقر مطلق نیز در سال ۹۶، ۴ هزار میلیارد تومان، در سال ۹۷، ۷ هزار میلیارد تومان، در سال ۹۸، ۸ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان و در سال ۹۹ نیز ۱۵ هزار و ۵۵۵ میلیارد تومان تخصیص دادیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه مجلس اضافه کرد: برخی نمایندگان در این جلسه اعلام کردند که مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی افزایش نیافته است در حالی که در سال ۹۸ این میزان ۲۰ درصد افزایش یافته و دولت ۲۴۰ هزار میلیارد تومان به این موضوع تخصیص داده است.

نوبخت تأکید کرد: از سال ۹۲ تاکنون پرداختی مستمری‌بگیران ۹ برابر شده است و دولت نسبت به محرومان و مستضعفان توجه خاص دارد، چنانچه در سال گذشته، ۱۰ هزار واحد کَپَر را تبدیل به خانه کرده و کلید‌های آن را در جریان سفر به جنوب کرمان به این خانواده‌ها اعطا کردیم.

وی افزود: همچنین در استان خراسان جنوبی مسکن جدید ساختیم و دو روز گذشته کلید ۴ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی را در شهرستان خاش استان سیستان و بلوچستان تحویل دادیم.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه رونق تولید نیاز به برنامه دارد، گفت: در گزارش خود، ۵ برنامه را برای این موضوع شرح دادم که برنامه اقتصاد مقاومتی در حال اجرا است.

نوبخت ادامه داد: برای اشتغال روستایی و عشایری، جهش تولید و آمایش سرزمینی برنامه داریم که اسناد بسیاری از آمایش‌های سرزمینی تصویب شده و یا تا ماه آینده تصویب می‌شود و سند ملی آن تحویل نمایندگان خواهد شد.

وی تصریح کرد: تعداد خانوار‌های تحت پوشش از سال ۹۲ که حدود دو میلیون خانوار بود در سال ۹۴ به حدود ۳ میلیون خانوار افزایش یافته است لذا شرافت دولت در خدمت به محرومان است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه اضافه کرد: دولت پرداخت‌های خود را انجام می‌دهد و در طی مسیر خود نیاز به همکاری مجلس دارد، لذا درخواست داریم نمایندگان ایده‌آل‌های‌شان را با توجه به مقدورات دولت مطرح کنند.

نوبخت در پایان خاطرنشان کرد: در حال احداث ۸۱ هزار واحد مسکونی برای محرومان هستیم و ۴۰ هزار واحد نیز برای محرومان روستایی در دست احداث داریم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها