دفن ۳۹۰ تهرانی دیروز در بهشت زهرا (س)

کد خبر: 1026490

عضو شورای شهر تهران از دفن ۳۹۰ تهرانی طی روز گذشته در بهشت زهرا (س) خبر داد و گفت: ستاد ملی مقابله با کرونا محدودیت و ممنوعیت‌های حضور در بهشت زهرا (س) را ابلاغ کند.

دفن ۳۹۰ تهرانی دیروز در بهشت زهرا (س)

خبرگزاری فارس: حسن خلیل‌آبادی، عضو شورای شهر تهران درباره وضعیت بهشت‌زهرا (س) به دلیل افزایش آمار متوفیان کرونا در پایتخت اظهار داشت: سازمان بهشت‌زهرا (س) با شرایط منظمی در حال خدمت‌رسانی به خانواده متوفیان است و برنامه‌ریزی‌ها در زمینه تغسیل و دفن مبتلایان به کرونا انجام گرفته است.

وی افزود: گاهی به دلیل عواطف و احساسات جمعیت زیادی جهت شرکت در مراسم تشییع و تدفین متوفیان در بهشت زهرا (س) حضور می‌یابند که باید مردم به این مسأله توجه و دقت کنند که در شرایط کرونا تجمع در هر مکانی می‌تواند سبب انتقال ویروس کرونا شود.

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه شرکت در مراسم تشییع آرامبخش و تسلی‌بخش خانواده‌های داغدار است و سنت حسنه محسوب می‌شود، گفت:، ولی شرایط کرونا کاملا متفاوت بوده و حضور در مراسم‌های تشییع عقلانی نیست و باید افراد همدردی و ابراز تسلیت را حتی‌المقدور به صورت غیرحضوری انجام دهند.

خلیل‌آبادی با اعلام اینکه روز گذشته ۳۹۰ نفر در بهشت‌زهرا (س) تهران دفن شده‌اند، گفت: این آمار شامل متوفیان کرونایی و غیر کرونایی است و کمتر از نیمی از این آمار مربوط به متوفیان کرونا بوده است.

وی بیان داشت: البته باید توجه کرد که برخی از افراد که متوفی عادی محسوب می‌شوند احتمال دارد که به کرونا مبتلا بوده و در اثر این بیماری جان خود را از دست داده باشند، ولی چون تست نداده و یا به بیمارستان نرفته‌اند جزو آمار متوفیان کرونا محسوب نشده‌اند.

این عضو شورای شهر تهران گفت:‌در صورتی که برای هر متوفی همه اقوام درجه یک و حدود ۵۰ نفر در بهشت زهرا جهت شرکت در مراسم تشییع و تدفین حضور یابند در یک روز ۲۰ هزار نفر به بهشت‌زهرا (س) می‌آیند و این مسأله در انتقال کرونا بسیار حائز اهمیت است.

خلیل‌آبادی گفت: از خانواده‌های متوفیان درخواست داریم جهت حضور در بهشت‌زهرا (س) احتیاط‌های لازم را انجام دهند و افراد کمتری مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد:‌در صورتی که ستاد ملی مقابله با کرونا به سازمان بهشت‌زهرا (س) ابلاغ کند پروتکل‌های جدی‌تری جهت پیشگیری از حضور خانواده‌های متوفیان در بهشت‌زهرا (س) اجرا خواهد شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها