همسویی با رسانه های انحرافی و سانسور دستاورد رهبر انقلاب

کد خبر: 149351

می‌توان همسویی رسانه‌های نظیر روزنامه ایران، روزنامه ملت ماو برخی رسانه های اصولگرای دیگر را با رسانه‌هایی نظیر روزنامه هفت صبح و سایت‌های نزدیک به جریان انحرافی به وضوح مشاهده کرد.

همسویی با رسانه های انحرافی و سانسور دستاورد رهبر انقلاب
در حالی که غالب رسانه‌های مکتوب و مجازی از جریان‌های مختلف سیاسی افتتاح بوستان ولایت را یکی از تیترهای اصلی اخبار خود قرارداده بودند برخی روزنامه‌ها و سایت خبری در اقدامی سوال برانگیز با سانسور اخبار مربوط به افتتاح بوستان ولایت در سوم خرداد حتی سخنان رئیس دفتر مقام معظم رهبری در این مراسم را نیز منعکس نکردند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی «فردا»، با نگاهی به گردانندگان، مدیران و جهت گیری‌های این رسانه‌ها می‌توان همسویی رسانه‌های نظیر روزنامه ایران، روزنامه ملت ما و برخی رسانه های اصولگرای دیگر را با رسانه‌هایی نظیر روزنامه هفت صبح و سایت‌های نزدیک به جریان انحرافی به وضوح مشاهده کرد. نکته قابل توجه در این میان حضور رسانه‌های اصولگرایی نظیر ملت ما و ... در این رویکرد رسانه‌ای است که تنها هدفش پنهان کردن فعالیت‌ها و دستاوردهای مدیریت شهری پایتخت است که این بار بوستان ولایت را هدف قرار داده‌اند. در این بین به نظر می‌رسد منافع سیاسی برخی افراد و جریان‌ها موجب شده است تا افتتاح بزرگ‌ترین بوستان خاورمیانه که عملیات ساخت آن در کمتر از ۷۰ روز انجام شده است یا جایی در بین اخبار منتشر شده این رسانه‌ها نداشته باشد و یا به بد‌ترین شکل ممکن منعکس شود. با این همه باید در نظر داشت که بوستان ولایت و احداث آن بیش از آنکه به فعالیت‌ها و عملکرد شهرداری تهران مربوط باشد وامدار حضور و توجه رهبر انقلاب بوده است تا پادگان ۷۰ ساله قلعه مرغی پس از سال‌ها به بوستانی تبدیل شود که مردم جنوب شهر تهران از امکانات آن بهرمند شوند. تحقق احداث فاز اول بوستان ولایت در واقع یکی از مطالبات رهبر انقلاب از مدیران شهری در جریان بازدید ایشان از محل یابق پادگان قلعه مرغی بوده است ایشان در هفدهم اسفند ماه و همرمان با روز درختکاری با توجه قول شهردار تهران برای افتتاح فاز اول این بوستان در سوم خرداد تأکید کردند؛ امسال چون کار بزرگى است که دارد انجام می‌گیرد، بخصوص‌‌ همان طورى که گفتم، در جنوب شهر تهران است، در این مراسم شرکت کردم. اینجا نیاز فراوان است، اینجا تراکم خیلى زیاد است - تراکم جمعیت و تراکم ساختمان - امکانات هم کم است. بنابراین، این کار، بخصوص براى این بخش تهران یک چیز لازمى بود و من شرکت کردم. ان‌شاءاللَّه موفق باشید این کار را پیش ببرید.

رهبر انقلاب یادآور شدند؛ آقاى شهردار محترم به من گفتند که ما تا خرداد سال آینده شصت هکتار این را تحویل می‌دهیم. ان‌شاءاللَّه همه‌تان منتظر باشید، سوم خرداد بیائید اینجا شصت هکتار تحویل بگیرید. با این همه و علیرغم اهمیت این پروژه شهری که دستاورد حضور رهبر انقلاب و توجه ایشان به مشکلات شهر تهران بوده است تنها برخی اهداف سیاسی و احساس خطر از ارتقای وجهه و جایگاه خدمت گذاران واقعی مردم در نزد افکار عمومی این قبیل رسانه‌ها را برآن می‌دارد تا با سانسور و پنهان کاری و مواضع تخریبی در جهت رویاهای سیاسی خود قدم بردارند. با توجه به سابقه موجود اما رفتار رسانه‌ای روزنامه‌ها و سایت‌های دولتی قابل انتظار و حتی همسویی آن‌ها با رسانه‌های حامی جراین انحرافی نیز قابل انتظار بود ولی سوال اینجا است که روزنامه‌های مدعی اصولگرایی و ارزش مداری بر اساس چه منافعی عیدانه رهبر انقلاب به یکی از محروم‌ترین مناطق شهر تهران و یک پروژه ماندگار و ارزشمند پایتخت را سانسور کرده‌اند؟ رویکرد رسانه‌ای عنوان شده در حالی در دستور کار این رسانه‌ها قرار گرفته است که استقبال بی‌نظیر شهروندان از ۷۰ هکتار بوستان افتتاح شده و ویژگی‌های این طرح حتی رسانه ملی را نیز برآن داشت تا پوشش گسترده‌ای را در این پروژه انجام دهد. در ‌‌نهایت خوشحالی مردم، حضور پرشور اهالی منطقه و خانواده‌ها در این بوستان بهترین پاداش برای تلاش شبانه روزی کارگران، مدیران و مسئولین شهرداری تهران بوده است که تنها در کمتر ۷۰ روز بلیش از ۷۰ هکتار بوستان را آماده پذیرایی از مردم کردند. در همین راستا حجت الاسلام محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری تصریح کرده‌اند: انتخاب محل بوستان ولایت با تدبیر رهبر معظم انقلاب انجام شد تا اثری ماندگار و به یاد ماندنی در این نقطه از شهر ایجاد شود و افتتاح بوستان ولایت در مدت زمان ۶۷ روز حقاً و انصافاً کار بسیار عظیمی است. رئیس دفتر مقام معظم رهبری یادآور شد: حتما این پارک اختصاص به این محله ندارد و برای استفادهٔ همه شهروندان تهرانی راه اندازی شده است و از نیازهای اصلی این ابرشهر راه اندازی چنین مراکزی است. وی ضمن اشاره به سالروز آزاد سازی خرمشهر و اینکه فتح خرمشهر همچون ستاره درخشانی بر تارک انقلاب می‌درخشد و با بیان اینکه شهردار تهران هم از یادگاران این دوران است و شاهد بسیاری از عملیاتهای دوران دفاع مقدس بوده است به گوشه‌ای از پیام امام بعد از فتح خرمشهر اشاره کرد و گفت: امام (ره) در این پیام گفته‌اند «فرزندان قرآن بیدار باشید که پیروزی‌ها هرچند عظیم ما را از یاد خداوند که نصر و فتح در دست اوست غافل نکند که این آفتی بزرگ است که با وسوسه شیطان انجام می‌شود.» وی افزود: این هشدار مخصوص آن دوران نیست؛ امیدواریم از سوی همه کسانی است که زحمت کشیده‌اند و این مجموعه عظیم و مورد نیاز را احداث کرده‌اند با یاد خدا و توسل به اهل بیت (ع) شاهد احداث پروژه‌های بزرگتری باشیم که قطعا این مهم جز با استمداد از اهل بیت (ع) و شهدا امکان پذیر نخواهد بود. حجت الاسلام محمدی گلپایگانی همچنین در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوالی مبنی براینکه نظرتان در مورد افتتاح این پروژه در مدت کوتاه ۶۷ روزه چیست گفت: به همه عوامل این مجموعه دست مریزاد می‌گویم، دستشان درد نکند زنده و سالم باشند و آماده برای خدمت گذاری بیشتر. * «فردا» به واسطه اشتباه انجام شده در درج نام سایت "تابناک" در خبر ابتدایی خود از همکاران رسانه ای خود در این سایت خبری عذرخواهی می کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها