وقوع توفان سهمگين در فيليپين + عکس

کد خبر: 163294

وقوع توفان سهمگین "نسات" در مناطق شمالی فیلیپین موجب جاری‌شدن سیل، رانش زمین و قطع برق و درختان شد. همچنین وزش تندباد‌هایی با سرعت 170 کیلومتر بر ساعت، سقف خانه‌ها و تیر‌های برق را از جا کنده است.

فارس: وقوع توفان سهمگین "نسات" در فیلیپین تاکنون 7 کشته برجای گذاشته و بیش از 100 هزار نفر از ساکنان نواحی شمالی این کشور را آواره کرده است. وقوع توفان سهمگین "نسات" در مناطق شمالی فیلیپین موجب جاری‌شدن سیل، رانش زمین و قطع برق و درختان شد. همچنین وزش تندباد‌هایی با سرعت 170 کیلومتر بر ساعت، سقف خانه‌ها و تیر‌های برق را از جا کنده است.

فیلیپین

شبکه الجزیره گزارش داد تاکنون 7 نفر بر اثر وزش توفان در استان‌های "ایزابلا" و "آورورا" جان خود را از دست داده‌ و شماری نیز مفقود شدند. مقامات فیلیپین در حدود 100 هزار نفر از ساکنان مناطق توفان‌زده را برای محافظت از باد و باران های شدید به مناطق امن منتقل کرده‌اند.

فیلیپین

شبکه بی‌بی‌سی گزارش داد بازار بورس سهام مانیل و سفارت آمریکا و ده ها مدرسه و مراکز دانشگاهی از جمله اداراتی هستند که به خاطر توفان نسات تعطیل شده اند. توفان نسات که از ایالت های ساحلی شرق فیلیپین وارد این کشور شد، از غرب این کشور به سوی جنوب چین در حرکت است. این توفان در حال حاضر به سوی جزیره لوزان، محل زندگی بیشتر از نیمی از جمعیت فیلیپین در حرکت است. توفان نسات قوی ترین توفان استوایی در فیلیپین در سال جاری است. توفان کتسانا در سال ۲۰۰۹ مرگ ۴۰۰ نفر را در فیلیپین به همراه داشت.

فیلیپین
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها