طراح گنبد میدان انقلاب:‌ ۲ ماهه می‌توان نقوش را عوض کرد

کد خبر: 173959

از نقوشی در این میدان استفاده کرده‌ایم که در اماکن مقدسه از آن استفاده می‌شده است.

فارس: طراح طرح گنبد میدان انقلاب در واکنش به انتقادات نسبت به این طرح برای تغییر آن طی ۲ ماه زمان،‌ اعلام آمادگی کرد. طراح میدان انقلاب در واکنش به انتقادات درباره طرح روی میدان انقلاب گفت: از نقوشی در این میدان استفاده کرده‌ایم که در اماکن مقدسه از آن استفاده می‌شده است.

میدان انقلاب

وی با بیان اینکه سعی کرده‌ایم نقوش در برخی نقاط برجسته باشد، گفت: در برخی قسمت‌ها نیز نقوش برجسته نیست و اضلاع این 6 ضلعی برجسته و یا فرو رفته است. فرم ناقصی از یک نقش روی میدان انقلاب به گفته طراح میدان انقلاب فرم ناقصی از یک نقش بر روی میدان انقلاب نقش بسته است و سعی کرده‌‌ایم از منابع تاریخ هنر ایران و هنر اسلامی در این مکان استفاده کنند. نقوش اسلامی را پیشنهاد کرده‌ایم وی در پاسخ به این پرسش که این نماد، نماد صهیونیست است، گفت: فکر می‌کنم این نمادها اشکالی هستند که آنها بعداً استفاده کردند چیزی که ما در طرح پیشنهاد داده‌ایم نقوش دوران اسلامی است. طراح میدان انقلاب ادامه داد: در ارتباط با این میدان ما طرح را ارائه کردیم و بعد از مراحل مختلف انتخاب و کار اجرایی شد. زیر میدان خالی است/ سازه ظرفیت حجم زیاد را ندارد وی در پاسخ به این پرسش که مسئولان اعلام می‌کنند نمی توانند نمادهای حجیمی بر روی این گنبد قرار دهند، گفت: درست است زیر این روکش خالی است و ظرفیت بار سنگین را ندارد. طراحی میدان با مترو بود/گنبد میدان انقلاب سقف مترو است طراح میدان انقلاب در خصوص نماد گنبدی میدان انقلاب گفت: این گنبد موجود بود و توسط خود مترو طراحی شده بود و برش‌های آن زده شده بود در واقع این گنبد را به ما دادند تا بر روی آن طراحی‌هایی انجام دهیم و این گنبد سقف مترو است. هزینه ۲۰۰ میلیونی برای گنبد میدان انقلاب به گفته وی، طراحی و اجرای گنبد میدان انقلاب نزدیک به 200 میلیون تومان هزینه داشت. طراح میدان انقلاب در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه گفته می‌شود اگر از بالا به این طرح نگاه کنیم نماد صهیونیست را بر روی سازه دیده می‌شود، گفت: ما از نقوش اسلامی استفاده کرده‌ایم و دوباره تأکید می‌کنم که اضلاع نقوش بر روی میدان کامل ساخته نشده است.

میدان انقلاب

نقوش میدان انقلاب را می‌توان ۲ ماهه تغییر داد وی با بیان اینکه می‌‌توان این نقوش را تغییر داد گفت: ظرف مدت دو ماه می‌توان نقوش میدان انقلاب را تغییر داد و هزینه زیادی هم نمی‌خواهد. طراح میدان انقلاب ادامه داد: می‌‌توان از نقوش 8 برگ و غیره استفاده کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها