سیطره سندی بر ایالات شرقی آمریکا/عکس

کد خبر: 229904

این خرابیها نه در نیوجرسی و نه در نیویورک تغییری در آرای این ایالات ندارد چرا که هر 2 ایالت از مدافعان دموکرات‌ها و هوادار اوباما هستند.

سیطره سندی بر ایالات شرقی آمریکا/عکس

فارس : یک روزنامه آلمانی در گزارشی تصویری، ابعاد گوناگونی از آسیب‌های طوفان سندی در ایالات شرقی آمریکا را به تصویر کشید.به گزارش فارس به نقل از روزنامه آلمانی «فرانکفورترآلگماینه»، با گذشت یک هفته از طوفان سندی مناطق شرقی آمریکا همچنان با مشکلات فراوانی مواجه هستند. در این مناطق بنزین و مواد سوختی کمیابند و برق خانه‌های صدها تن از مردم قطع شده است. چنین وضعیتی در شرایطی که هوا هم رو به سردی گذاشته، به مشکلات عمومی به ویژه در نیویورک دامن زده است. گرچه شرایط این شهر کمی بهبود یافته است و حدود 80 درصد از سیستم حمل‌ونقل بار دیگر قابل استفاده شده‌اند. اما به عنوان مثال در منطقه «لانگ‌آیلند» همچنان حدود 400 هزار خانه برق ندارند. این رقم در تمامی ایالت نیویورک 700 هزار خانه است و در نیوجرسی این رقم به 900 هزار خانه می‌رسد.

با این حال تلاش می‌شود که مشکلات موجود اختلالی در برگزاری انتخابات به وجود نیاورد. اما انتقادها از «مایکل بلومبرگ» شهردار نییورک و « اندرو کومو» فرماندار این ایالت دستیابی به چنین هدفی را دشوار کرده است. باید گفت؛ انتخابات در حالی فردا در این ایالات برگزار خواهد شد که هنوز تعدادی از شعب اخذ رای برق ندارند. از این رو احتمالا در کانتینرها و یا چادرها رای گیری خواهد شد.

در این گزارش آمده است که تشکیل صف‌های چند کیلیومتری در برابر پمپ‌بنزین‌ها یکی از این مشکلات است. چرا که تعداد زیادی از پمپ‌های بنزین برق ندارند و معدود پمپ‌بنزین‌هایی که کار می کنند هم با صفی از خودرو‌ها مواجه هستند و همین موضوع باعث هرج‌ومرج در اطراف آنها شده است. نگرانی از کمبود سوخت در میان مردم شدت گرفته است. پلیس شخصی را در منطقه «کوئینز» دستگیر کرده است که با اسلحه در صف بنزین دیگران را تهدید می‌کرد.از این رو انتظار می‌رود، در روزهای آینده 100 میلیون لیتر بنزین به این منطقه فرستاده شود.

زیان‌های طوفان در منطقه نیویورک 18 میلیارد دلار برآورد شود. «توماس دی‌ناپولی» رئیس حساب‌رسان با اعلام این خبر گفت:« ساختارهای ما اعم از خیابان‌ها، بخش انرژی، آبرسانی و برق دچار آسیب شده‌اند و فقط در صورتی قابل بازسازی هستند که بخش دولتی و بیمه خسارات را جبران کنند.»

فرانکفورترآلگماینه نوشت که این خرابیها نه در نیوجرسی و نه در نیویورک تغییری در آرای این ایالات ندارد چرا که هر 2 ایالت از مدافعان دموکرات‌ها و هوادار اوباما هستند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها