بازاریان از رکود عیدانه گله‌مند هستند

کد خبر: 503371

بازار خرید نوروزی در حالی در اوج تب و تاب لحظات پایانی است که از طرفی حال و هوای خاص به بازار داده اما از سوی دیگر بازاریان از رکود عیدانه گله‌مند هستند.

خبرگزاری فارس: در حالی کمتر از 48 ساعت به پایان سال 94 باقی‌ مانده است که بازار خرید‌های نوروزی به ویژه در مرکز استان اردبیل بالا گرفته و هنوز پرحرارت به نظر می‌رسد.
در حالی امسال به تدبیر شهرداری از شدت فعالیت دستفروش‌ها در هسته مرکزی شهر کاسته شد و این دستفروش‌ها را در یک مکان خاص جانمایی شده اما ترافیک در هسته مرکزی شهر بسیار بالا است به طوری که پیاده‌روها و خیابان‌ها مملو از جمعیتی است که در هیاهوی شب عید مشغول خرید هستند اما بازاریان این وضعیت را ظاهری می‌دانند و مدعی هستند مردم بیشتر تماشاگر هستند تا خریدار.
با وجود کاهش قیمت و تخفیف‌هایی که بازاریان به مشتریان می‌دهند رکود اقتصادی و درآمد کم مردم سبب شده است تا خرید‌ها به نحوی نسبت به سال‌‌های گذشته کاهش پیدا کند که پرداخت نشدن حقوق عده‌ای از کارکنان و بازنشستگان نیز به این امر دامن زده است.
در تب و تاب‌ خریدهای نوروزی و شکل و شمایل بازار که به نظر می‌رسد از روز یکشنبه فروکش کند شرایط متفاوتی را در خرید محصولات و گرایش مردم به خرید کالا و اجناس هستیم که اغلب این اجناس بی‌کیفیت و از نوع درجه سه است.
در این تب و تاب بازار گویی به نظر می‌رسد نظارت‌ها نیز اندک است و مسئولان به جای نظارت بر ورود کالاهای غیراستاندارد و بی‌کیفیت عرضه محصولات به ویژه آجیل و برخی تنقلات دیگر نگرانی‌هایی را از بابت رعایت نشدن موارد بهداشتی و سلامتی مردم به همراه داشته است.
تعدادی از همشهریان که امکان خرید کالا از اصناف و کسبه شناخته شده را ندارند مجبور هستند به دلیل وضعیت نامطلوب معیشتی رو به خرید کالاهایی بیاورند که به نظر می‌رسد فروشندگان این کالاها جز سودجویی و پایین آوردن نرخ کالا به بهانه فروش سریع آن هیچ نیتی ندارند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها